Autor Tema: Es culpa dels Meteorolegs o ...?  (Llegit 1937 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Es culpa dels Meteorolegs o ...?
« el: 09 de Gen de 09, 23:46:04 pm »
Despres de la inesperada nevada en la zona centre de la Peninsula, (encara que algu anit ja va dir a este forum que la borrasqueta va agarrar direccio cap al centre), els mitjans de comunicacio, la gent del poble, politics, institucions i algu mes que em deixare per han demanat explicacions per fallar en les previsions meteorologiques fetes ahir en les que no existia cap avis de precipitacion intensa, ( crec no han arrivat al 10 litros). A les 7:30 he sentit a la radio que han decretat alerta taronja per a la Comunidad de Madrid, no havien maquines quitaneus preparades, ni cap dispositiu decretat puesto que no deuria de passar res pero a la fi ha passat com sempre inesperadament.
Despres de vores esta setmana mapes i mapes i models i models ningua s´esperava que podia nevar a Madrid de la forma que ho ha fet, si pronosticar el temps es endevinar com diu la paraula, com poden demanar explicacions i responsabilitats als meteorolegs pel fet de hui?
Supose que tant de revuelo sera tambe pq ha ocorregut a la capital, que opineu al respecte?

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Es culpa dels Meteorolegs o ...?
« Respondre #1 el: 09 de Gen de 09, 23:56:39 pm »
A banda de tot aixó, a Madrid el que passa és que no veuen quallar la neu des de fa anys i anys al centre de la ciutat, i no estan acostumats... clar, toooot el món viu a les afores, agafa el cotxe... i passa el que passa... de totes maneres, han arribat tard un hora al treball...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #2 el: 09 de Gen de 09, 23:59:07 pm »
A mes Barajas tambe ha estat tancat a mig dia.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #4 el: 10 de Gen de 09, 10:12:54 am »

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
« Respondre #5 el: 10 de Gen de 09, 13:48:24 pm »
Però esque que volen davant una nevada aixi? jo crec que es normal que hi haja un poc de caos.. no neva aixi tots els dies i es normal que es formen embussos, si ja ocorre quan plou intensament com no van a fer-se quan neva d'eixa manera. Del que cal que se'n adonen es que el millor es utilitzar el ferrocarril per a accedir a la ciutat, tant metro com rodalies o mitja o llarga distancia si van desde fora perque es el mitja de transport que menys afectat es veu.

Com diu Timonet hi ha molta gent que viu a les afores, i per aixo amés de la consciencia colectiva sobre l'ús del transport públic caldria també que els politics apostaren mes pel metro i els rodalies com fan a moltes ciutats europees, per a permetre un accés més ràpit i amb suficinet frequències i qualitat del servici per a tota la barbaritat de gent que es desplaça desde les afores...
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #6 el: 10 de Gen de 09, 14:26:35 pm »
Sí, pero això no lleva la responsabilitat als meteorolegs. Estic segur que si no fora per la existència de la xarxa de meteoclimàtic (que ningun organisme oficial diu que mira pero que tots ho fan) ni siquiera haurien avisat mitja hora abans, simplement no s'hagueren enterat que nevara fins que a algú se li haguera ocurrit assomar-se a la finestra.

Està clar que mai podrem ser com els paisos del nord d'europa en matèria de predicció, simplement per que ells disposen de xarxes de recollida de dades no sols en el seu propi pais sino també en els paisos dels voltants, cosa a la que nosaltres no podem aspirar ja que dubte molt que ara, de moment, es posen a posar estacions d'eixes els marroquins i els algerians, pero això no és excusa per a que, per defendres el sou, els del aemet diguen que no els queda presupost per a colocar una xarxa d'estacions automàtiques com cal. I, sense això, poca cosa van a predeir, com no siga amb les cartes del tarot.

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #7 el: 10 de Gen de 09, 15:48:07 pm »
Jo crec que el problema va radicar en l'hora en què la llevaneu es van voler posar en moviment.
Amb les imatges de col·lapse de les carreteres, ni mil llevaneu poden treballar així, una vegada que una carretera té retenció, les màquines no poden avançar si estes formen part del col·lapse.

Jo que vaig sovint a Javalambre he pogut observar, diumenge passat sense anar més lluny, les baralles que els conductors de les llevaneus fan als conductors de cotxes que paren a posar cadenes sense apartar-se.

Una vegada que una carretera és ocupada per vehicles parats, no es pot netejar fins que eixos vehicles deixen d'entorpir els treballs de neteja.