Autor Tema: Recopilació estadística històrics wetterzentrale  (Llegit 2648 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat borinot

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 67
Recopilació estadística històrics wetterzentrale
« el: 12 de Des de 09, 19:58:50 pm »
En l'últim mes he manprès la llarga faena de fer una recopilació diària de les temperatures donades en l'històric del wetterzentrale 1948-2008 en l'intersecció del meridià 0 i latitut 40 (Castelló)

La recopilació dins d'una fulla excel pot servir per a trobar fàcilment temperatures extremes de l'ISO a 850 hpa identificant en pocs segons dorsals, entrades fredes a més d'ajudar amb gráfiques que mostren l'evolució en anys de les tendències.

Actualment duc fet els mesos de novembre i desembre, l'idea es segons em permeta el temps anar completant tots els messos que aniré penjant.

En l'eixemple es pot observar com la tendència a 850 desprès d'un màxim a finals dels 90 (llínia de tendència de deu anys) ara té una tendència a la baixa als 2000, als messos de novembre i desembre.

No intenten ser estes simples estadístiques cap conclusió sino servir com una ferramenta més comparativa per a tindre més dades a l'hora d'estudiar i comparar situacions.

Si algú està interessat en els arxius complets d'excel, que m'envie els seu correu i li ho enviaré.

Saluts.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Recopilació estadística històrics wetterzentrale
« Respondre #1 el: 13 de Des de 09, 01:31:25 am »
No ho veig molt be (tampòc és que tinga la vista com per pegar bots de alegría), tens soles la temperatura? o també el geopotencial?

Ho veig molt interessant.
De fet és un projecte d'eixos que tenía  en la carpeta de 'futurs', sols que la meua consistia en fer un 'spider', un programeta que aniguera traient automàticament les dades i ficantles a una base de dades, incloent un enllaç al mapeta corresponent del dia. Pero la veritat és que ni siquiera havia pensat encara d'on traure les dades (bueno.. sí.. del NCDC, pero tampòc hi ha lo que buscava)

Exactament com extraus les dades de weterzentrale?

Desconnectat borinot

• Reixiu
  • *
« Respondre #2 el: 13 de Des de 09, 15:50:49 pm »
No ho veig molt be (tampòc és que tinga la vista com per pegar bots de alegría), tens soles la temperatura? o també el geopotencial?

Ho veig molt interessant.
De fet és un projecte d'eixos que tenía  en la carpeta de 'futurs', sols que la meua consistia en fer un 'spider', un programeta que aniguera traient automàticament les dades i ficantles a una base de dades, incloent un enllaç al mapeta corresponent del dia. Pero la veritat és que ni siquiera havia pensat encara d'on traure les dades (bueno.. sí.. del NCDC, pero tampòc hi ha lo que buscava)

Exactament com extraus les dades de weterzentrale?

Per ara en una primera "fase" estic recopilant les temperatures a 850ha, per a trobar dins d'una fulla situacions especials de temperatures i entrades i vore tendències simples.
En acabant amb 850, tenia pensat manprendre amb el mapes de 500, geopotencial i temperatura.

El sistema de captura de dades, básicament consistix en aplicar un programa de I+D+I  (Interpolació Descans Interpolació), o dit d'altra manera anar pasan mapa per mapa i interpolar segons les llínies isotermes amb una apreciació general d'1º i si l'interval es molt ample de mig grau.

La recopilació en la fulla excel es simple, una primera fulla amb les dades del mes any per any i desprès i tenint en compte mis grans carències en gastar fòrmules complexes en excel, un artesanal sistema per a fer una distribució normal de les dades en intervals d'un grau a partir de la mitjana.

Per altra banda també un gráfic aon s'arrepleguen les mitjanes mensuals de tot l'interval 48-08 pero això ja son gràfiques al gust del consumidor.

Si vols pegar-li una ullada a una te l'envie pero primer per a vore que està tot en seu lloc la tinc que obrir i ara no tinc l'office, intentaré instalar-ho al llarg del dia, i quan ho tinga si vols els pegue una mirada.

Anava a insertar tabla, pero no tinc gens clar com funciona este comando de foro, no sé si es per a tables de word o d'excel i como s'ha insertar.
El millor es si vols vore-ho que t'ho envie via correu.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #3 el: 16 de Des de 09, 20:06:33 pm »
No hi ha pressa.

Pero sería una passada vore de ficar això en una web de forma que es pugueren consultar situacions velles.

Ja parlem....

Desconnectat borinot

• Reixiu
  • *
« Respondre #4 el: 21 de Des de 09, 14:49:33 pm »
Per mi no hi cap problema, les fulles excel estan a total disposició, clar de ficar en una web...d'això s'ha de encarregar algú en coneximent (del tema web).

Per ara duc passats i comprovats els messos de novembre i desembre i estic amb el gener.

´La recopilació dels messos les faig per fulles independent així que nov i des ja es podrien consultar.

Ja saps quan vullgues t'ho envie i si es pot penjar de web millor que millor.