Autor Tema: Cabanyoles 2012  (Llegit 3776 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
Cabanyoles 2012
« el: 23 de Jul de 11, 13:44:02 pm »
Bon dia a tots:
 S’apropa el temps de fer les previsions del temps per al pròxim any, es a dir les cabanyoles,una cosa que sempre m’ha cridat molt l’atenció, que segons tinc entès es fan els primer 12 dies d’agost. El meu dubte es com es realitza eixa observació i com funciona tot això, es a dir, en quins paràmetres hi ha que basar-se, etc... Algun  de vosaltres  realitza eixa observació per desprès elaborar eixa previsió o sap com es dut a terme per poder explicar-me alguna coseta?

;)

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Cabanyoles 2012
« Respondre #1 el: 09 de Gen de 12, 19:53:54 pm »
Com cada any per estes dates, l'observador meteorològic Pablo Guerra dona a conéixer el resultat de les cabanyoles a través dels mitjans de comunicació i també amb un llibret que després de dos anys d'absència torna a estar disponible en algunes llibreries i quioscos.

Segons publica el Periòdic d'Ontinyent en la seua edició del divendres 6 de gener, l'any es presenta eixut, amb temperatures altes, amb poques tempestes i sense neu. A finals de gener i febrer és més probable que ploga, i l'època més càlida començarà a l'abril i s'allargarà fins l'octubre, mes en el qual es poden produir les tempestes més importants. Juliol podria resultar més mogut i no tan calorós, mentre que agost mantindrà el seu caràcter bascós i amb alguna tempesta. De nou la tardor i el començament de l'hivern es caracteritzaran per temperatures càlides i poca pluja.

En fi, ara cal fer un seguiment de l'evolució de l'oratge al llarg de l'any que tot just acabem de començar i cadascú que traga les seues pròpies conclusions.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
« Respondre #2 el: 09 de Gen de 12, 21:44:37 pm »
El llibre de les cabanyoles de Pablo guerra esta molt bé i explica alguns mètodes de fer cabanyoles i això, és interessant.

I com comenta Felet això es el que hi ha per davant. :'(

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #3 el: 10 de Gen de 12, 08:47:18 am »
També pense que l'any, en general serà un poc calurós i eixut; pero crec que alguna cosa de neu, ( o algun amago de ella ) si que en tindrem.
Espere no equivocar-me. Però el patró està malament. Menys mal que es veuen coses interesants a partir del dia 20 de Gener (al igual que l'any passat... vam tindre anticiclo fins el dia 20, i seguidament, descens de temperatures..)
Agullent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #4 el: 14 de Gen de 12, 03:21:47 am »
Quin nivell!!! Publicaes i tot!!

Ací baix cadascú se les fa ell mateix, per poder barallar-se millor al bar i maximitzar l'index de diversió.

Si sols hi ha una, de cabanyoles, com s'ho fan, al bar? molt avorrit, no?

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #5 el: 15 de Gen de 12, 17:00:31 pm »

Personalment els dona 0% de credibilitat, uffffffffffffffffffffff.

Normalment sol passar el contrari del que ell diu, i ja calle i no em vullc cebar més. :-X
« Darrera modificació: 15 de Gen de 12, 18:50:17 pm per Timonet gelat »

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
« Respondre #6 el: 28 de Gen de 12, 13:27:46 pm »
Bon dia.

Ací vos deixe un documental sobre les cabanyoles i les prediccions del oratge.
Es interessant.

http://www.rtvv.es/va/noualacarta/#RTVCAP20120127_0012

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #7 el: 28 de Gen de 12, 16:06:07 pm »
Aprofite per a donar-li una espenta, val la pena que el vegen més usuaris!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat borinot

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 67
« Respondre #8 el: 29 de Gen de 12, 15:46:42 pm »
Cadascú que crega en el que vullga. Pero que hi haja mes hores d'estudi i debat i discussió entre molts aficionats al voltant de les cabanyoles en lloc de en l'estudi, millora, comprensió del models matemátics i estadistics es significatiu.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #9 el: 30 de Gen de 12, 20:01:03 pm »
Home Germá, jo ho veig prou normal.

La ventaja de les cabanyoles es que és prou simple, que tot el mon pot compendre, i no perguem de vista de que és un métode fenomenològic que també gasten les metges, per eixemple. Per a això atre de les models i tal, pos hi ha que dedicar-se uns quants anys a estudiar com s'ha aplegat a base de molts treballs, basats en molts atres treballs, basats en molts atres treballs..... vamos, tot un castell de coneiximent matemàtic interrelacionat i tot per a la única cosa de poder resoldre una sèrie de equacions diferencials amb unes condicions de contorn determinades.

És com una cosa que veig a voltes a certs forums: inconscientment hi ha quí que de quan en quan es traiciona i deixa albirar la seua creença en que en realitat són les models qui causen el temps que vindrà. Hi ha quí lo suficient "listo" per a vore que això no pot ser, pero creu per el contrari que és el comportament de no se quins mapetes mes 'elitistes' de la estratosfera, per eixemple,  qui tenen la clau del futur.... és lo mateix, crec jo que açò de les cabanyores, encara que revestit de certa "modernitat".

Es curiós, pero en realitat eixa ha segut la forma de pensar normal fins a fa 4 dies, fins que es va imposar un altra vinguda de terres del nord on sols les formes correctes de pensar, aquelles que realment funcionaven, permetien a la gent sobreviure. Per ací avall, lo únic que ha fet falta per a sobreviure ha sigut convencer al veí o trepar socialment. Pero a un hivern llarc i dur, de les del nord,  no hi ha manera de convencer.