Autor Tema: unitat de medició  (Llegit 2033 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llobero

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 23
unitat de medició
« el: 20 de Set de 07, 17:27:02 pm »
Hola a tots
No sé si es ací on puc prguntar un dubte que tinc. M'han passat un guió en el que la traductora ha posat "(OF) No hi ha cap altre lloc a Austràlia on habiten tantes espècies diferents com en la selva de Daintree. Amb 400 quilòmetres de llarg i 150 quilòmetres d'amplària amb direcció a la costa nord de Queensland.La selva tropical tal i com un se la imagina. Plou fins a 10 metres per centímetre quadrat a l'any".

"10 metres per centímetre cuadrat"  Açò es correcte? Es diu així? No sería millor dir 10.000 milílitres per cm2 
M'ho podríeu aclarir? Gràcies. ;)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: unitat de medició
« Respondre #1 el: 21 de Set de 07, 13:50:33 pm »
Molt bò.   Es un error molt comú que ve de barrejar els dos unitats mes utilitzades per mesurar precipitació: els mm (milímetres) i els litres/m2

Obviament, si es diuen que cauen 10 metres al any això son 10.000 mm = 10.000 litres / m2

Quan s'empra l'unitat de altura, quan es diu que han caigut x mm, especificar en quina superficie han caigut en m2 no te cap sentit: seràn x mm en 1 m2, en 1 km2 o en un cm2, és igual.

Desconnectat llobero

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 23
Re: unitat de medició
« Respondre #2 el: 24 de Set de 07, 11:06:30 am »
Gràcies per la informació. Sempre tinc el amteix problema quan es tracta de medicions de precipitació. Moltes gràcies.