Autor Tema: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online  (Llegit 3256 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« el: 20 de Set de 07, 20:02:09 pm »
Per fi tinc l'estació meteorològica online!

Ja feia temps que tenia la Davis en marxa per a anar provant cosetes i veure com funcionava. A mes, ja havia pujat ocasionalment a Internet dades i gràfiques en diferit, generades en el moment en el que descarregaba el dataloger al Weatherlink.

Ara puc disposar al menys de dos mesos de ADSL a l'emplaçament de la Davis i no he dubtat en deixar un PC conectat a la Davis per a aquest propósit, per a que pugau aprofitar les dades aportades per l'estació.

Cada 5 minuts genera una pàgina html amb les dades actuals, màximes i mínimes diàries, mensuals i anuals presentades amb format de text. La podeu trobar a:

http://webs.ono.com/cocentainameteo/dades

A mes, teniu al peu d'aquesta pàgina enllaços als seguents gràfics:

1 hora. (Actualitzada cada 5 minuts.)
6 hores. (Actualitzada cada hora.)
1 dia. (Actualitzada cada 24H.)
3 dies. (Actualitzada cada 24H.)
1 setmana. (Actualitzada cada 24H.)
1 mes. (Actualitzada cada 24H.)

Podeu trobar representades les seguents variables: Temperatura, humetat, presió, punt de rosada, màxima ratxa de vent, direcció màxima ratxa de vent, velocitat del vent, direcció del vent, pluja i intensitat de la pluja.

Les dades de pluja estan en polsades, ja que no em va vindre cap adaptador mètric amb la ISS per a que el balancí treballe amb milímetres. Aixi que de moment ho trobareu d'aquesta manera fins que en trobe un. També mencionar que no he arribat a calibrar el pluviómetre per aquest mateix motiu. No tinc ganes de fer dues vegades la mateixa faena.

Poc a poc vaig fent camvis a la presentació de les dades al web per anar mijorant-lo. Si veieu que qualsevol cosa pot ser mijorada no dubteu en pegar-me un toc. Vos ho agrairia.

Finalment pose unes fotos de la ISS de la Davis encara a la part baixa del pal fins que solvente el problemeta amb el pluviómetre. Xe! una maravella en comparació amb la Oregon BAR938HG amb el sensor al balcó...


[adjunt esborrat per l'administrador]
« Darrera modificació: 03 de Nov de 07, 13:10:47 pm per tio_pep »

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #1 el: 20 de Set de 07, 20:24:01 pm »
Fina, fina de veritat va la Davis...  ;)

Supose que quan ho tingues tot enllestit pujaràs l'anemòmetre i el penell a la part més elevada del màstil i també pujaràs una miqueta la ISS, no?

T'has plantejat pujar una plantilleta a meteoclimatic?  ;D  Ens faria il.lusió vore des dades de Cocentaina, encara que fóren només dos mesos (després ja voriem, no?)

Desconnectat sergisellop

  • Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #2 el: 20 de Set de 07, 20:24:08 pm »
 :up!: :up!:

Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #3 el: 20 de Set de 07, 20:27:12 pm »
Xé que be!
Xàtiva, València.

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #4 el: 20 de Set de 07, 23:06:26 pm »
Enhorabona. Sembla que has elegit els millors dies per a fer l'estrena honorífica de la estació, principalment del pluvio.  ;D
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #5 el: 21 de Set de 07, 14:00:06 pm »
Bé, soles es falta una cosa:
  Fer la dança de la pluja per a que no es pase com a alguns, que no van estrenar el pluvio fins mig any després d'haver col·locat la estació. :t: :t: :t: :t:

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #6 el: 21 de Set de 07, 17:54:55 pm »
Enhorabona, tio pep !! Una canya...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #7 el: 23 de Set de 07, 21:17:46 pm »


  Enhorabona tio_pep, només veig que tens l´antena a la part de dalt del pluvio, o es un efecte optic???, ah!!!! i la volem, en meteoclimatic jaaaaa.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #8 el: 24 de Set de 07, 17:09:02 pm »
Gràcies a tots.

  Enhorabona tio_pep, només veig que tens l´antena a la part de dalt del pluvio, o es un efecte optic???, ah!!!! i la volem, en meteoclimatic jaaaaa.

Les antenes de UHF estan per dalt, però a un traveser. Sols hi-ha una que cau mig-mig per damunt. Al encarar la veleta cap al Nord i el panell solar al Sud no vaig poder fugir de l'antena de la TV3.

Supose que quan ho tingues tot enllestit pujaràs l'anemòmetre i el penell a la part més elevada del màstil i també pujaràs una miqueta la ISS, no?

Igual fique un nou mastil i ho traslade a l'altre costat de la terraça per a que el pluvio estiga mes lliure. El màstil actual es una aventura tombar-lo per instal·lar la Davis dalt del tot (tensors per les teulades dels veins, la parabólica al mateix màstil, les antenes fetes pols per el pas del temps, ...). I com a que tampoc vuic fer la mona pujant jo cap a dalt. Serà mes facil posar un nou màstil.

Hui he posat les unitats de pluja a mm. La Davis continua contant 0.01in cada buidà de caçoletes, encara que despres per software fa la conversió arredonint a mm. La meua idea era conseguir el contrapés que adapta a mètric i que contara directament en mm, però diuen que d'aquesta alatra manera funciona mijor.

Ara en sanejar l'instal·lació un poc i arreglar les mesures que m'ofereix la Davis m'explicareu que tinc que fer per a posar l'estació a Meteoclimàtic.

Per cert Carboner, el dia que quedeu per a calibrar el teu pluvio feu un tutorial fotogràfic per a saber jo despres que tinc que fer amb el meu. He calculat un -11,55% d'error del pluviometre de la Davis respecte al manual.
« Darrera modificació: 24 de Set de 07, 17:14:09 pm per tio_pep »

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #9 el: 24 de Set de 07, 18:07:09 pm »
Per calibrar el pluvio, la forma mes simple - i més efectiva- és calcular un factor d'ajust:
Agafat un mes qualsevol i posa en relació lo que medixes amb el pluvio manual i el automàtic. Suposem que medixes 50mm en el manual i 43mm en l'automàtic. Símplement divideixes 50/43=1,163 i ho col·loques com a factor (o "gain") de calibració al software que gastes.
Es molt mes net i segur que posar-li 'pesos' al pluvio i, en realitat, aconsegueixes exàctament lo mateix, més facil i amb millors resultats.

Si el pluvio dona les mides en polsades, dona igual: seria 50/1,69=29,6 i es farà automàticament la conversió, de regal.

I jo també crec que deuries posar-ho tot en un atre màstil, si tens lloc on posar-lo. En qualsevol ferreteria tenen màstils apilables amb garres que pots posar amb 4 tacos i tornillos, molt facilment. això sí: posa les garres lo mes allunyades possible una de l'atra.
« Darrera modificació: 24 de Set de 07, 18:10:56 pm per Vaqueret »

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: La Davis Vantage Pro de CocentainaMeteo online
« Respondre #10 el: 24 de Set de 07, 22:14:08 pm »
Enhorabona per l'estació, trobava a faltar dades des de la capital d'El Comtat. Sens dubte una magnifica notícia.

Esperem que aviat puges pujar les dades a meteoclimatic i així augmentar els punts d'observació a les nostres comarques  ;)