Autor Tema: Proposta i les vostres opinions al respecte... PRIMERA LECTURA  (Llegit 17821 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Poc a poc, ja som un grapat els aficionats a la meteorologia a les comarques centrals. Poc a poc, els nostres comentaris diaris son presos per mitjans de comunicació, i poc a poc, sense donar-se'n conter, som una curiosa familia.

Tinguem climes semblants i sentiments propis de la terra que estimem. Observem les tempestes i les nevades a la Mariola, a l'Aitana, la Font Roja, El Benicadell, El Maigmó, la Serra Grossa, el Montdúver, el Buixcarró, ... la Mola de Cortes i un fum més.

Busquem el extrem meteorològic de la comarca, el punt més humit, el més gèlid i el més ventós. I sempre, sempre... amb un grapat de gent simpàtica, amable i divertida...

Pot ser, està arribant l'hora de materialitzar tot aquest passatemps del cel.

M'agradaria saber si la següent proposta és vàlida, viable i realment desitjada per tots vosaltres.

Associació
d'Aficionats
a la
Meteorologia
de les
Comarques
Centrals

- Seriem formalment una agrupació d'aficionats...
- Optaríem a subvencions, ajudes...
- Organitzaríem trobades, visites...
- Podriem tindrer una publicació divulgativa per als socis...
- Podriem "instal.lar" estacions meteorològiques a diferents llocs interessants...
- Podriem col.laborar més formalment amb els mitjans de comunicació...
- Tindriem un subfòrum més dedicat a l'AAMCC.

Feta aquesta pregunta, i tinguen en conter tots els vostres comentaris, passarem la idea al fòrum públic. Evidentment, el nom i destinataris de l'Associació no es limita ni està definit a les comarques centrals de manera taxant, si no que obrim les portes a tota persona que crega tindre un sentiment d'afició amb el que ens uneix a tots nosaltres.

:D
« Darrera modificació: 05 de Abr de 08, 01:33:53 am per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Proposta i les vostres opinions al respecte...
« Respondre #1 el: 21 de Gen de 08, 19:14:04 pm »
L'idea, en principi, és bona.

Tenint en compte l'ìnterés que suscita darrerament la meteo en els medis de comunicació (coses del canvi climàtic) crec que no faltarien ajudes per part d'ells.

Per atre costat, per a fer això faria falta que una, dos o tres persones es comprometeren a gestionar l'assumpte. I això - no sé que dieu vosaltres- em pareix molt més dificil, al menys en el meu cas, on segons l'epoca del any puc estar molt disponible o gens.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #2 el: 21 de Gen de 08, 20:39:00 pm »
Per atre costat, per a fer això faria falta que una, dos o tres persones es comprometeren a gestionar l'assumpte. I això - no sé que dieu vosaltres- em pareix molt més dificil, al menys en el meu cas, on segons l'epoca del any puc estar molt disponible o gens.

Eixe crec que és el principal problema que es pot presentar... La idea és bona i també vaig rumiant-la fa algun temps, però ja dic que calen dos o tres persones amb "gràcia" per tirar-se al muscle certes responsabilitats...

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #3 el: 21 de Gen de 08, 21:25:36 pm »
A mi em sembla una idea genial i més tenint en compte que hi ha un espai buit en aquest aspecte a les comarques valencianes, és un espai sense ocupar.Algo semblant va succeir quan va aparéixer el fòrum d'Ontimet, la gràcia no esta a crear associacions o fòrums quan l'espai ja esta ocupat perquè llavors no té sentit.

Jo crec recordar que quan va començar el fòrum d'Ontimet, este es plantejava com un element de comunicació en temes meteorològics de les comarques centrals. Hui dia eixa definició crec que ha quedat obsoleta i traspassa l'àmbit geogràfic plantejat inicialment, la qual cosa és molt positiva. I dic açò perquè la idea és magnífica però a mi m'agradaria que fóra un projecte més ambiciós territorialment parlant. Si partim de la base que les nostres comarques estan òrfenes d'associacions d'este estil, Per què no es planteja amb un àmbit territorial que vaja des dels Ports al Baix Segura i des del Racó a les Marines? Una associació de tot el territori, de totes les comarques.

El principal treball que una associació planteja als seus inicis és la seua legalització, una vegada resolt este tràmit no presenta un esforç massa elevat per als que tinguen dirigir l'entitat. Hi ha una sèrie de compromisos que la llei obliga, com pot ser cobrir els llocs de la seua junta o òrgans de direcció, una assemblea anual, que no crec que represente cap problema perquè pot coincidir amb alguna kdd, i poc més. Una vegada en marxa evidentment intentar complir amb els objectius marcats per a cada any.

Resumint. Em sembla una bona idea perquè l'espai esta lliure i jo faria l'esforç de plantejar-la com una associació que tinga un abast de tot el territori valencià independentment que el futur nucli principal de persones puga trobar-se a les comarques centrals.

;)
« Darrera modificació: 21 de Gen de 08, 21:30:23 pm per MeteoValència »

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #4 el: 21 de Gen de 08, 21:39:37 pm »

Evidentment, és com tota activitat que es destina al temps lliure, i sí hi haura que "apexugar" un poc, sobretot als inicis. Però jo crec que entre tots, i delegant activitats/àmbits, pot estar ben equilibrada la càrrega de responsabilitats mínimes.

A mi em sembla una idea genial i més tenint en compte que hi ha un espai buit en aquest aspecte a les comarques valencianes, és un espai sense ocupar.Algo semblant va succeir quan va aparéixer el fòrum d'Ontimet, la gràcia no esta a crear associacions o fòrums quan l'espai ja esta ocupat perquè llavors no té sentit.

Així és... jo pensava aixó amb aquest "minifòrum".

Una associació de tot el territori, de totes les comarques.

Açó comença a "acollonar" l'assumpte. Evidentment, pot cobrar una vitalitat i activitat exponencial. Podria ser molt molt xulo, i tindria una importància molt més rellevant de la que s'imaginariem. Però açó com dic pot ser "massa" gran... o no.

• Tempesta
  • *
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #5 el: 21 de Gen de 08, 21:54:42 pm »

Açó comença a "acollonar" l'assumpte. Evidentment, pot cobrar una vitalitat i activitat exponencial. Podria ser molt molt xulo, i tindria una importància molt més rellevant de la que s'imaginariem. Però açó com dic pot ser "massa" gran... o no.

No te per què acollonar, és prácticament el mateix, simplement que amplies l'àmbit actuació.

Per exemple. Imaginat que el xic de Peníscola, Meteomaestrat o el observador de Morella, volen pertanyer. Le vas a dir que no? Sugurament els acceptaries. Aleshores què?  ;D
No sé, és preveure una situació que es pot donar, de facto l'àmbit seria superior. 

Això pot estar resolt d'entrada   :P
« Darrera modificació: 21 de Gen de 08, 21:57:04 pm per MeteoValència »

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #6 el: 21 de Gen de 08, 22:03:14 pm »

No te per què acollonar, és prácticament el mateix, simplement que amplies l'àmbit actuació.

Per exemple. Imaginat que el xic de Peníscola, Meteomaestrat o el observador de Morella, volen pertanyer. Le vas a dir que no? Sugurament els acceptaries. Aleshores què?  ;D
No sé, és preveure una situació que es pot donar i d'entrada pot estar resolta  :P

També és cert..

Aleshores, com anomenes l'Associació? A quin àmbit? Imagine que no hi haurien ni deuen haver limitacions d'inscripció a la mateixa, gent que no "siga de la C.V"... per que Almansa, i altres aficionats deuen pertànyer si volen també. Pot ser, l'àmbit dels socis deu ser de l'arc mediterrani? Llevant peninsular?

• Tempesta
  • *
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #7 el: 21 de Gen de 08, 22:11:22 pm »

Aleshores, com anomenes l'Associació?

Això és tema secundàri, si hi ha voluntat de tirar-ho endavant ja veurà.

A quin àmbit?... l'àmbit dels socis deu ser de l'arc mediterrani? Llevant peninsular?

L'àmbit d'actuació per a mi seria les comarques valencianes. Similars a les associacions que hi ha a Catalunya, per dir un territori on este tema està molt desenvolupat.

Però tot això son opinions meues particulars, i res més.

Imagine que no hi haurien ni deuen haver limitacions d'inscripció a la mateixa, gent que no "siga de la C.V"... per que Almansa, i altres aficionats deuen pertànyer si volen també.

Pot haver-hi membres de fóra, això no planteja cap problema, a més serien molts pocs, supose.

« Darrera modificació: 21 de Gen de 08, 22:14:02 pm per MeteoValència »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #8 el: 21 de Gen de 08, 22:11:44 pm »

No sé, és preveure una situació que es pot donar, de facto l'àmbit seria superior. 

Això pot estar resolt d'entrada   :P

Si, pense lo mateix...
L'ambit deu ser quant més gran millor, per que la diferència d'esforç al hora de gestionar-ho és minima.
Per atre costat estava pensant que la mateixa existència del forum pot resultar una ajuda gran per que fa molt fàcil la comunicació i la delegació de tasques, al menys una volta estiguen les fonaments posats.
Ara, per començar fa falta que algú estire del cordell per a posar-ho en marxa, redacte llistes de objectius, requeriments per dur-los avant. Una volta fet això, podem anar autoassignant-mos cada un dels objectius per dur-lo avant, cada un segons lo que millor se li done.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #9 el: 21 de Gen de 08, 23:01:37 pm »
Bé si fa falta més endavant algun model d'estatuts jo puc escanejar els estatus de l'Agrupació d'Astronomia i enviar-los per correu. Ahí es defineixen amb claretat els objectius, àmbit territorial, etc, etc, etc. Tan sols caldria llevar tot el que fa referència a la astronomia i reemplazar-ho per la meteo. A més a més eixos estatus s'han redactat d'acord a la nova lleu d'associacions de l'any 2004 (crec recordar).

Ummm açò va "viento en popa"
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #10 el: 21 de Gen de 08, 23:40:33 pm »
 :D

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
« Respondre #11 el: 22 de Gen de 08, 11:00:49 am »
Em pareix molt bona la teua idea.

Pero estic d'acord amb meteovalencia en ampliar a més comarques, ja que molts sou de les comarques centrals, pero tant jo com altres, no.

Si puc ajudar en alguna cosa....dins de les meues possibilitats, estaria disposta.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #12 el: 22 de Gen de 08, 12:30:12 pm »
Pero estic d'acord amb meteovalencia en ampliar a més comarques, ja que molts sou de les comarques centrals, pero tant jo com altres, no.

Val, ara ja tinguem l'àmbit clar. Pensava que la comarca de la Ribera pertanyia a les CC. ;D

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
« Respondre #13 el: 22 de Gen de 08, 22:17:31 pm »

Val, ara ja tinguem l'àmbit clar. Pensava que la comarca de la Ribera pertanyia a les CC. ;D

Ho dius en serio, o en broma?

Les comarques centrals de la Comunitat Valenciana son:   
    * La Costera
    * la Vall d'Albaida
    * La Safor
    * La Marina Alta
    * El Comtat
    * L'Alcoià
    * La Canal de Navarrés.

La Ribera Alta no pertany a aquestes comarques.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #14 el: 22 de Gen de 08, 23:04:02 pm »

La idea es molt bona, el problema es el que heu dit ja alguns, posar-ho tot en marxa, com en la majoria de les associacions, cal l´esforç de 2 o 3 persones per a moure-ho, despres la cosa ja va rodant amb mes facilitat.

http://avamet.es/estacions/otos/