Autor Tema: Autovia Villena - Muro  (Llegit 8498 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Autovia Villena - Muro
« Respondre #15 el: 14 de Gen de 09, 11:53:21 am »
 :'(
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #16 el: 15 de Gen de 09, 21:35:16 pm »
Sempre lo mateix >:(

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #17 el: 01 de Feb de 09, 00:49:28 am »
Vaja... no havia vist este fil...

Precisament a aço em dedique jo. Quina poca vergonya, és un d'eixos projectes que tenen un presupost increible i "TAL VEGADA, alomojó, al igual" es fa per gent sense coneiximents en el tema, o si els té es fa de qualsevol forma.

El primer es comentar que el pla de participació pública no es fa per valorar la viabilitat del projecte, o valorar la seua incidència ambiental, social o territorial. Hi haurà un periode d'informació pública per este fi.

Segons la normativa autonòmica de paisatge, Reglament de Paisatge de la Comunitat Valenciana aprovat per DECRET 120/2006, de 11 de agost, esta infraestructura requereix d'un estudi d'integració paisagística.

Segons la citada normativa este estudi, per tal de valorar la opinió dels grups d'interés, grups locals i població en general, ha de incoporar un procés de participació pública.

Ara be, a falta de aprovar unes guies per part de conselleria (tenien 2 anys de termini, que ja ha complit), el contingut de estudi i pla queda molt obert. Però profesionals en el tema, experts en participació hi han... i podrien fer una bona feina. Passa moltes vegades, i no conec esta empresa (he llegit sobre ells però no puc opinar més enllà...) però si ha passat que moltes consultories que feien estudis d'impacte s'han ficat a fer estudis de paisatge sense tindre molta idea, la veritat. I parle amb coneiximent de causa....conec unes quantes, i a uns quants autonoms (superhomens per a tot).

Amb el tema de participació pública passa el mateix. Jo compte amb un amic que s'ha especialitzat en educació, formació i comunicació ambiental (llicenciat en ciències ambientals) i un altre amic sociòleg. I amb el presupost d'este estudi es podria fer una bona feina. La situació actual es que està passant-se estudis que inclús diria incomplissen la normativa. I per tant, els presupostos per fer el pla de participació son prou ajustats. Van al mínim. I em consta que inclús alguns companys ni ho valoren a la oferta... (perque despres fan quatre enquestes i au...) I la gent disenya les enquestes sense tindre ni idea, valorar nivells de confiança, població objectiu ni margens d'error, i els enquestadors aporten el "sesgo" del enquestador perque no estan formats... en fi.

De totes maneres també afegiria que faces el que faces la gent mai estarà contenta i sempre et posaran traves.

Pel que he vist, este pla de participació s'ha portat de forma reglada...

Però, si s'ha informat del fi del procés participatiu igual la gent no l'ha acabat de captar. Sols es valora el paisatge per incloure la valoració i els comentaris a l'estudi d'integració paisatgística.

Que la plataforma estiga pendent de l'obertura del plaç d'informació pública per fer les al·legacions...

En quant al pla de participació... és correcte. Com a grups d'interés sols han tingut en compte als ajuntaments. Jo haguera inclòs col·legis profesionals diversos, certs departaments universitaris i a administracions sectorials. També a grups ecologistes d'ambit autonòmic, reconeixent que sol ser un mal de cap i als clients no els fa gràcia... no els tenen ben vistos... jajaja, en fi...

Al col·legi valencià de llicenciats en ciències ambientals tenim designada una persona per estos procesos. Se que els geògrafs també participen, però per norma general estos grups d'interés no solen fer-ho, la veritat...

Com a grups locals, es solen incloure associacions rurals, juvenils, ames de casa, ecologistes, etc. dels municipis afectats.
En principi, si veieu la llista d'associacions, sembla completa.

Amb estos grups jo plantejaria tallers de paisatge, per informar cara a cara i formar-los perque puguen valorar el projecte. La gent sol tirar-se enrere perque pensen que la seua opinió no val... o no saben exactament sobre que/quina cosa han de fer una valoració o com...

Com a mínim cal enviar una carta per informar del procés i convidar-los a participar. Enviar una enquesta de preferències visuals no estaria mal, sempre que s'explique... (ahi el valor dels tallers...). El primer que caldria fer es explicar que és i per a que val una enquesta de preferències visuals...

En fi. Estem parlant de participació presencial, correu postal... i també s'aporta normalment un portal web. Però deuria només ser per completar el procés, no l'únic instrument.

Tots els grups locals on hi ha gent major em diuen sempre el mateix... NOSALTRES NO DOMINEM AIXO DE L'INTERNET. Per aixo es conta amb la col·laboració de l'ajuntament (normalment es deixa a un calaix del registre, i es posa una circular al tauló), perquè almenys es puguen apropar a revisar la informació en paper, i poder opinar...
és el mínim.

En general les activitats plantejades em semblen correctes, pero justetes per cumplir administrativament i poc pràctiques per informar i obtindre bons resultats.

Eixa es la meua valoració.

Però vull recordar, és un procés participatiu per valorar i opinar sobre el paisatge només.

Les al·legacions al projecte es fan en un altre procediment administratiu, en un altre moment (periode d'exposició pública de l'estudi d'impacte ambiental i projecte).

El problema es que ahí la participació no es activa, es pasiva. Com a molt es penjarà la circular a cada ajuntament, els col·lectius interesats hauràn d'estar atents al DOGV.

en fi, per dubtes en temes de paisatge, per ací em teniu...

PD: jo sempre procure ser objectiu als meus estudis (soc pobre, cal dir-ho)... ho dic d'entrada per dir que, com a tècnic, em pareix un projecte increible per fer un bon estudi d'integració paisagística, i un pla de participació supercuriós... i molt "peliagut..."

]

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #18 el: 25 de Feb de 09, 16:44:21 pm »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #19 el: 25 de Feb de 09, 16:56:02 pm »
Ostres !!  :D :D :D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #20 el: 25 de Feb de 09, 19:27:28 pm »
Si  :-si, ho he llegit tambe al Diari Informacion. M´alegre molt.

[adjunt esborrat per l'administrador]

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #21 el: 25 de Feb de 09, 20:09:55 pm »
Bona notícia!   :D

Ara només hem d'esperar que la nova carretera de dos carrils siga respectuosa... perquè la idea és fer més ràpid el trajecte, açò és, llevar corbes, pendents.......  :-\

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #22 el: 26 de Feb de 09, 03:01:33 am »
M'agradaria pensar que la plataforma ha tingut alguna cosa a veure, però crec que els motius seran més bé econòmics, perquè no sembla una via prioritària i les autovies són molt més cares...

Siga com siga, esperem que tinguen sensibilitat.
]

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
« Respondre #23 el: 26 de Feb de 09, 08:57:16 am »
 :) Bona noticia! m'alegre molt! De tota manera sembla que en el tram mes compromés, entre Agres i Muro volen fer-lo totalment nou, ficant una nova carretera mes amunt, per l'antic traçat del fc. VAY "el Xixarra", destruint la via verda i causant un gran impacte en la vessant sud de Mariola, amés estic segur que l'actual carretera no l'alçarien i repoblarien amb arbres. Pense que el mes sensat seria adaptar l'actual carretera i millorarla el maxim possible, evitant així un gran impacte mediambiental.

Per tot açò i per deixar clara la postura de la majoría de la gent respecte aquestes actuacions, el centre excursionista d'Ontinyent a programat una eixida este diumenge, si algu s'anima vos deixe el link en l'apartat de trobades del fòrum..  ;)
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #24 el: 27 de Feb de 09, 00:31:31 am »
mmm ho difondré ente la meua gent
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #25 el: 28 de Feb de 09, 00:29:12 am »
Jo també vull ser alcoià....  :'(

Hi ha que vore quina diferència tan gran de tarannà hi ha amb la gent de la Foia.....