General > Meteorologia i clima / Meteorología y clima
població més plujosa del País Valencià?
alzimet:
Quina es per a vosaltres la població amb major precipitació mitjana per les nostres contrades?
Pel que fa a les dades que he tingut accés segons "L'Atlas Climático de la Comunidad Valenciana" amb dades de la serie 1961-1990 la població més plujosa és la de Tormos amb una mitjana de 918,6mm. En segona posició es troba Alcalalí amb 846,5mm i la tercera la trobem ben lluny de la zona de la Marina, parlem de Sant Joan de Penyagolosa amb 843,4 mm
Esteu d'acord amb aquestes dades o penseu que hi ha poblacions amb mitjanes superiors??
Jo m'he plantejat esta pregunta i a Meteonix he trobat dos dades curioses:
En la serie completa 2002-2011 les estacions amb majors precipitacions són:
La vall de la Gallinera: 1142,4 mm
Alcalalí: 1023,5 mm
En el cas d'Alcalalí sols 3 anys han estat per sota de la mitjana 1961-1990 (2005-2008-2010).
Aquestes dades són de llarg superiors a les de la serie antiga, així que també deixe en l'aire un altra pregunta, es pot dir que ha estat humida o molt humida a La Marina la primera dècada del segle? I als vostres observatoris?
Comence jo:
Pel que fa a Alzira la mitjana és de 633,1mm i la mitja recollida al meu pluviòmetre dels últims 5 anys (2007-2011) ha estat de 710,4mm, amb els dos últims anys lleugerament per sota de la mitjana. (580-590 mm)
Salutacions
Joen:
Amb les dades que hi han colgades a la secció de descripció del perfil de l'estació de Barx - La Drova, he calculat la seua precipitació mitjana i es de 1193,7 mm des de 1981 fins a 2010 (29 anys), amb la qual cosa, si les dades son certes, pareix que Barx es un dels candidats a guanyar el títol de localitat valenciana més plujosa.
Pel que fa a les meues dades, tinc dades fiables des de l'any 2008, amb una mitjana de 714,8 mm, amb tots els anys mesurats fins al moment per damunt de la precipitació mitjana teòrica per a la meua zona (550 mm més o menys), amb la qual cosa, ens faça o no gràcia, crec que ja toquen per estadística uns anys secs.
Adrià_Ontinyent:
--- Cita de: Joen en 15 de Mai de 12, 09:28:04 am ---Pel que fa a les meues dades, tinc dades fiables des de l'any 2008, amb una mitjana de 714,8 mm, amb tots els anys mesurats fins al moment per damunt de la precipitació mitjana teòrica per a la meua zona (550 mm més o menys), amb la qual cosa, ens faça o no gràcia, crec que ja toquen per estadística uns anys secs.
--- End quote ---
Jo crec que a la zona de la Solana plou més que a la ciutat:
Llombo (2008-2011): 656,4mm
Germanies (2008-2011): 663,7mm
La Solana (2008-2011): 714,8mm
Si la mitjana d'Ontinyent és d'uns 574mm, a la Solana estarà per damunt dels 600mm. De fet, mirant el mapa de precipitacions mitjanes de l'Aemet, a la Serra Grossa marca 700mm.
On més plou de la Vall és a Pinet, però no arriba a ploure tant com a les poblacions més plujoses, que han de ser del prelitoral de la Safor i la Marina Alta.
Jordi Donet Donet:
--- Cita de: Joen en 15 de Mai de 12, 09:28:04 am ---Amb les dades que hi han colgades a la secció de descripció del perfil de l'estació de Barx - La Drova, he calculat la seua precipitació mitjana i es de 1193,7 mm des de 1981 fins a 2010 (29 anys), amb la qual cosa, si les dades son certes, pareix que Barx es un dels candidats a guanyar el títol de localitat valenciana més plujosa.
--- End quote ---
Hola Joen, les dades del perfil no son oficials però son prou fiables. Estan preses per l'encarregat de les comprovacions manuals de l'estació d'AEMET de Barx(Miquel) en sa casa al centre del poble i a un quilometre de la meva estació. Estic esperant que em facilite les dades oficials de l'estació d'AEMET per a poder compara-les.....
També estic intentant averiguar si seria possible fer-se càrrec d'una estació situada a La Caldereta(a les faldes del Montduver) que pertany a l'Ajuntament de Gandia i pareix que tenen abandonada.......seria prou interessant perquè en eixa zona la precipitació sol ser superior a la de la zona de Barx i La Drova.....sobre tot en temporals de gota freda.....ja vos contaré com he quedat....:-)
Salutacions
alzimet:
Són molt bones notícies eixes que dones :D Si s'aconsegueix recuperar eixa estació es podria mesurar l'efecte del Montdúver en els episodis plujosos, ja que a la zona hi ha l'estació de Xeresa (AEMET), les que comentes de Barx i la de Simat del SAIH.
Bé, ja que estem i per a fer-nos una idea. Podries assenyalar al mapa, més o menys, per on cau l'estació que ens comentes? Gràcies!
Navegació
[#] Pàgina Següent
Go to full version