Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 95933 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #570 el: 07 de Oct de 10, 00:13:34 am »
No se si este es el fil per plantejar-ho i si es una tonteria fer-ho, a més a més, no se massa o gens interpretar aquesta imatge. Creieu que es formará una baixa en la zona marcada, que es la que duria els canvis de temps o s'en farà d'altra posterior?Què penseu?

Per voreu mes clar es pose esta atra imatge:

T'he pintat en roig la part calenta i humida en superficie, que va cap al est trobant-se en el seu camí presions en altura (en verd) cada cop mes baixes i aire també en altura cada cop mes sec, això ja de per sí causa la ciclogénesi, però a mes hi ha una 'gota' molt freda en altura (pintada en blau) que es mou prou de pressa cap al SE, de manera que el punt on es troben, l'aire de superficie ascendirà amb tal força que causarà lo que es coneix com ciclogénesi explosiva. Com, damunt el aire superficial és prou mes humit que el de dalt, no li fa falta massa gradient de temperatures per a que 'flote' (l'aire humit te menys densitat que el sec), encar que el té sobrat.

En la baixeta que tu dius, quasi al capdavall de la imatge, al no tenir pràcticament gradient de presió ni de humitat en altura, lo que té és les hores comptades.

Sal·lutacions vàries i efusives.

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #571 el: 07 de Oct de 10, 00:37:48 am »
Que fàcil sembla ara, eh!

He agafat apunts, gràcies. :D**
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #572 el: 07 de Oct de 10, 10:27:00 am »
el gfs ja posa la borrasca per l estret de gibraltar tot pareix indicar que lo mes fort seria açi amb eixos vents agregalats vorem si no cambien els models,espere que no i ara crec que aemet no tardara molt en posar una nota especial, que ilusio tinc
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #573 el: 07 de Oct de 10, 10:58:33 am »
Xics, firmem ja???? Mare meua... 127 litres!!!!!

Esperem que no comencen les rebaixes!
Agullent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #574 el: 07 de Oct de 10, 12:32:33 pm »
Xics, firmem ja???? Mare meua... 127 litres!!!!!

Esperem que no comencen les rebaixes!

segons freemeteo en biar a l´any caurien 1000mm i eixa no es la realitat, a biar marca 134 mm i com el vent vinga de gregal no arribem ni als 20mm, de llevant encara podriem arreplegar algo i de xaloc seria la monda...la zona de vall de albaida i les marines amb gregal i llevant jo crec que podrien arreplegar molta cuantitat d´aigua...pero be seguirem esperant

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #575 el: 07 de Oct de 10, 14:10:39 pm »

Continue sense tindre-ho jo gens clar. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #576 el: 07 de Oct de 10, 14:16:48 pm »
Tenim noticies de AEMET, per al pont, es interessant de nosaltres no diu res o casi res.
http://www.aemet.es/es/info_destacada/cnp/predicciones/PE1210
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #577 el: 07 de Oct de 10, 14:39:09 pm »
que es lo que pasa no ho entenc han canviat els models ho aemet no vol xafarse els dits slgu me ho pot explicar :(

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #578 el: 07 de Oct de 10, 14:58:30 pm »
que es lo que pasa no ho entenc han canviat els models ho aemet no vol xafarse els dits slgu me ho pot explicar :(

AEMET, simplement interpreta el que diuen els models a diu de hui, i és que continuen sense ser massa bons per a esta zona, per suposat que un xicotet moviment al sud ho canviaria tot, però ara mateixà plouria, però res de l´altre món.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #579 el: 07 de Oct de 10, 15:15:41 pm »

Continue sense tindre-ho jo gens clar. ::)
me neither  :-\

La situació està cambiant cada eixida, la qüestió com diu carboner es que caiga un poc mes al sud i ens done mes llevant/gregal (Depen de gustos territorials  :P) cap ací.
Montitxelvo, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #580 el: 07 de Oct de 10, 18:24:14 pm »
el gfs en estaeixida si que veu bona cosa de plutja per a nosaltres a vorem els altres i que dema cambien les previsions o m´ agarra algo

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #581 el: 07 de Oct de 10, 23:14:31 pm »

AEMET, simplement interpreta el que diuen els models a diu de hui, i és que continuen sense ser massa bons per a esta zona, per suposat que un xicotet moviment al sud ho canviaria tot, però ara mateixà plouria, però res de l´altre món.
com veus ara els models carboner s han posat mes interesants ehh?

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #582 el: 07 de Oct de 10, 23:20:01 pm »

Home esta eixida molt millor clar, però estem parlant d´uns kilometres mes al nord o mes al sud, segon on pujen o baixen la B passem del tot al res, per això dic que no ho tinc clar. ::)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #583 el: 07 de Oct de 10, 23:24:08 pm »

jo crec que dema ja estara mes clar ara a vore la eixida del gfs a vore com va

Home esta eixida molt millor clar, però estem parlant d´uns kilometres mes al nord o mes al sud, segon on pujen o baixen la B passem del tot al res, per això dic que no ho tinc clar. ::)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #584 el: 07 de Oct de 10, 23:29:50 pm »
Mario, mira on està ara mateix el centre de la baixeta mediterrània i tendràs una mitja idea d'on es posarà: en la part mes calenta, a la Algeria oriental. El lloc on aposta el AEMET està mes gelat que atres anys, te anomalia negativa de temperatura.

I si em de fer cas a lo que mostra ara el Gran Oracul Gafesio (alabat siga), hasta el nostre amic Biarut pot fartar-se a xalòc i tot. De fet fa un poc de por per ací a la part sud de la Mariola.