No se si este es el fil per plantejar-ho i si es una tonteria fer-ho, a més a més, no se massa o gens interpretar aquesta imatge. Creieu que es formará una baixa en la zona marcada, que es la que duria els canvis de temps o s'en farà d'altra posterior?Què penseu?
Per voreu mes clar es pose esta atra imatge:

T'he pintat en roig la part calenta i humida en superficie, que va cap al est trobant-se en el seu camí presions en altura (en verd) cada cop mes baixes i aire també en altura cada cop mes sec, això ja de per sí causa la ciclogénesi, però a mes hi ha una 'gota' molt freda en altura (pintada en blau) que es mou prou de pressa cap al SE, de manera que el punt on es troben, l'aire de superficie ascendirà amb tal força que causarà lo que es coneix com ciclogénesi explosiva. Com, damunt el aire superficial és prou mes humit que el de dalt, no li fa falta massa gradient de temperatures per a que 'flote' (l'aire humit te menys densitat que el sec), encar que el té sobrat.
En la baixeta que tu dius, quasi al capdavall de la imatge, al no tenir pràcticament gradient de presió ni de humitat en altura, lo que té és les hores comptades.
Sal·lutacions vàries i efusives.