Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 94272 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #585 el: 07 de Oct de 10, 23:33:32 pm »
Mario, mira on està ara mateix el centre de la baixeta mediterrània i tendràs una mitja idea d'on es posarà: en la part mes calenta, a la Algeria oriental. El lloc on aposta el AEMET està mes gelat que atres anys, te anomalia negativa de temperatura.

I si em de fer cas a lo que mostra ara el Gran Oracul Gafesio (alabat siga), hasta el nostre amic Biarut pot fartar-se a xalòc i tot. De fet fa un poc de por per ací a la part sud de la Mariola.
que vols dir vaqueret que segons ara els models seria per açi unasituacio explosiva
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #586 el: 08 de Oct de 10, 08:36:59 am »
xe que meravella deixarem els barrancs corre, pero cautela que les noves entubacions de les rambles poden ser perilloses, els rambles als anys 80 es van desbordar unes cuantes vegades, ara el que han fet es entubarles y unir unes cuantes al mateix lloc, el auelos ja ho van dir  " algun dia reventara aixo" i els enteraos de la dipu es rien ( arquitectes e ingeniers) pero be la situacio esta depent de la posicio que finalment tinga.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #587 el: 08 de Oct de 10, 14:35:00 pm »
Mario, mira on està ara mateix el centre de la baixeta mediterrània i tendràs una mitja idea d'on es posarà: en la part mes calenta, a la Algeria oriental. El lloc on aposta el AEMET està mes gelat que atres anys, te anomalia negativa de temperatura.

I si em de fer cas a lo que mostra ara el Gran Oracul Gafesio (alabat siga), hasta el nostre amic Biarut pot fartar-se a xalòc i tot. De fet fa un poc de por per ací a la part sud de la Mariola.
que vols dir vaqueret que segons ara els models seria per açi unasituacio explosiva

El que vol dir és que a esta part de la Mariola plouria menys, ja que els vent entrarien mes de xaloc, de totes maneres, i sempre agranat cap a casa ;D, jo veig més gregal que xaloc. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #588 el: 08 de Oct de 10, 14:41:34 pm »

El que vol dir és que a esta part de la Mariola plouria menys, ja que els vent entrarien mes de xaloc, de totes maneres, i sempre agranat cap a casa ;D, jo veig més gregal que xaloc. :D
ara si que pareix que s animen els models per açi eh carboner arreplegarem 400  o 500 litres o es massa ;D

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #589 el: 08 de Oct de 10, 19:38:54 pm »
Home el Gefesiano per a les Marines i la Safor podria caure la del pulpo.. de totes maneres nose, no estic molt confiat en el llevant o gregal, ara mateixa veig més xaloc.. jo crec que tindrem que esperar algo més per vore on es deixa caure ::) jo m'estime més llevantet agregalat... per demanar que no siga ;D

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #590 el: 08 de Oct de 10, 19:55:37 pm »
Home el Gefesiano per a les Marines i la Safor podria caure la del pulpo.. de totes maneres nose, no estic molt confiat en el llevant o gregal, ara mateixa veig més xaloc.. jo crec que tindrem que esperar algo més per vore on es deixa caure ::) jo m'estime més llevantet agregalat... per demanar que no siga ;D
pero ara ukmo ,gem y nogaps no ens baixa prou la dana a vore el europeu que diu i si segueix en la mateixa linea

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #591 el: 08 de Oct de 10, 21:55:05 pm »

Home, segon l´eixida de les 12 del GFS, el dilluns a ultimes hores i tot el dimarts la borracsa es situaria al sud d´Eivissa, des d´ahi els vents que emvia són clarament de gregal, això implicaria eixir en barca al nord i este de La Mariola, però es que esta tan justeta la cosa, que un xicotet moviment de la B més al nord, ho deixaria tot de castelló cap al nord, per tant, continue sense tindre-ho clar.

De moment el front de demà regara tot el Pais Valencià, si be aci en La Vall no crec que passem dels 5-10 mm.

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #592 el: 08 de Oct de 10, 23:26:40 pm »

Home, segon l´eixida de les 12 del GFS, el dilluns a ultimes hores i tot el dimarts la borracsa es situaria al sud d´Eivissa, des d´ahi els vents que emvia són clarament de gregal, això implicaria eixir en barca al nord i este de La Mariola, però es que esta tan justeta la cosa, que un xicotet moviment de la B més al nord, ho deixaria tot de castelló cap al nord, per tant, continue sense tindre-ho clar.

De moment el front de demà regara tot el Pais Valencià, si be aci en La Vall no crec que passem dels 5-10 mm.
el front de demà tant el GFS com el HIRLAM estan d'acord en quan passe el front dema devesprada nit i matinada del diumenge de sobte reviscola el front pel nord i pel sud res de res i com apunta carboner 5-10 mm, però nose si dema li pega per fer caloreta jo no descartaria una tempesta que deixe algun registre per damunt de lo esperat...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #593 el: 09 de Oct de 10, 00:21:31 am »

Mare meua!!!!!!!!!, que s´han fumat els americans del gefesito esta nit??????, vamos que firme la mitat del que marquen.

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #594 el: 09 de Oct de 10, 01:26:42 am »

Mare meua!!!!!!!!!, que s´han fumat els americans del gefesito esta nit??????, vamos que firme la mitat del que marquen.

WOOW! això son barbaritats! de que hipoteticament es donara esta situació no estem preparats... tornant al mon real esta eixida no porta radiosondeig i jo no li sol fer molt de cas que despres ve la de les 0z i arriben les rebaixes de temporà... ojala es cumplisca esta de les 18z pff  ::)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #595 el: 09 de Oct de 10, 02:17:54 am »
Buf... massa. Jo el que veig sempre és que els episodis de pluja sempre es retarden del que diuen els models. I és el que ha passat. Al principi de setmana, teniem dissabte/diumenge com "la grossa" i ara cau dimarts i dimecres pràcticament. En fi, demà ja tindrem alguna cosa i les previsions es voran d'altra manera no tan boja com ara.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #596 el: 09 de Oct de 10, 02:46:00 am »
Vaig a posar els ensembles del GFS que son barbaros en alguns casos, al menos despres podrem comparara de lo que deien a lo que ha fet, desde luego si es retracta la portem clara alguns, crec que no es el meu cas pero la recordariem per una bona temporada.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #597 el: 09 de Oct de 10, 18:24:15 pm »
Buf... massa. Jo el que veig sempre és que els episodis de pluja sempre es retarden del que diuen els models. I és el que ha passat. Al principi de setmana, teniem dissabte/diumenge com "la grossa" i ara cau dimarts i dimecres pràcticament. En fi, demà ja tindrem alguna cosa i les previsions es voran d'altra manera no tan boja com ara.

És que és normal, Jesús. Sempre passa lo mateix: Baixada de una 'gota' freda des de latituds altes que pot transformar-se en borrasca o no, segons les condicions en superfície a l'atlantic, provocada per bloqueig al est d'ací que en altura (molta) está desplaçat cap al oest. El ramal ascendent de eixa baixa provoca un nou bloqueix  (ahir es veia perféctament, hui està un poc desdibuixat pero encara es pot vore al WV), bloqueix que desplaçarà al anticicló un poc cap al oest i atraparà la DANA a la seua part meridional, inmovilitzant-la molt mes de lo que les cálculs dels models dien. A mes, está el tema de la SST, que tampóc es te massa en compte. Si n'hi ha una diferència gran entre la temperatura del mar davant de les nostres costes i al nord d'Algèria, la tendència natural és a que es forme el nucli de la baixa just en la costa d'algèria i que acabe per dur-mos gregal.

Lo realment difícil, que sols es dona cada molts anys és que es done una situació de xalòc, com marcaven els models i que jo no acabe de creume, que és la que donaria problemes a la part sud de la Mariola, com els famosos -per ací- 700 mm medits en una nit a una finca de Castalla -les Fermoses- a l'any 89.
« Darrera modificació: 09 de Oct de 10, 18:25:50 pm per Vaqueret »

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #598 el: 09 de Oct de 10, 21:04:29 pm »

És que és normal, Jesús. Sempre passa lo mateix: Baixada de una 'gota' freda des de latituds altes que pot transformar-se en borrasca o no, segons les condicions en superfície a l'atlantic, provocada per bloqueig al est d'ací que en altura (molta) está desplaçat cap al oest. El ramal ascendent de eixa baixa provoca un nou bloqueix  (ahir es veia perféctament, hui està un poc desdibuixat pero encara es pot vore al WV), bloqueix que desplaçarà al anticicló un poc cap al oest i atraparà la DANA a la seua part meridional, inmovilitzant-la molt mes de lo que les cálculs dels models dien. A mes, está el tema de la SST, que tampóc es te massa en compte. Si n'hi ha una diferència gran entre la temperatura del mar davant de les nostres costes i al nord d'Algèria, la tendència natural és a que es forme el nucli de la baixa just en la costa d'algèria i que acabe per dur-mos gregal.

Lo realment difícil, que sols es dona cada molts anys és que es done una situació de xalòc, com marcaven els models i que jo no acabe de creume, que és la que donaria problemes a la part sud de la Mariola, com els famosos -per ací- 700 mm medits en una nit a una finca de Castalla -les Fermoses- a l'any 89.
entonces vols dir que en la eixida del gfs  no ni ha per que asustarse reculara en la proxima eixida , el europeu segueix marcant una situacio explosiva

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #599 el: 09 de Oct de 10, 21:41:50 pm »
Dema de mati, es voran les coses mes clares, depres de pasar este frontet, que en algunes zones esta portanse molt be.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.