Continuem amb el reportatge amb les imatges de la càmera de Vicent (Meteofontanars)
En aquesta primera foto tenim al fotògraf oficial d'AVAMET d'aquestes jornades, a mi en el perfil en el que ixc més afavorit

i a Rafa (Meteocanals).

Aci tenim a JC Fortea explicant a l'altra meitat dels xiquets del colegi castellonenc diversos aspectes de la predicció operativa del temps. Dret a l'esquerra trobem a Juan Simarro (AEMET).

Foto de grup del col·legi junt als conferenciants i organitzadors.

Part del grup de xiquets junt a JC Fortea i Juan Simarro.

Ja de vesprada aci tenim a Jovi Esteve en la seua conferència titolada "Rayos y Centellas" oferida (si no m'equivoque) a xavals de Batxillerat d'un institut situat a l'àrea metropolitana de València. Per cert, el video d'introducció que va emprar també el gastarem a l'endemà per a introduïr la taula redona. Per cert, algú té el link?

A l'endemà de matí va vindre Jordi Payà amb la conferència "al otro lado de la cámara", la sala estava plena a rebosar d'estudiants de batxillerat.

En acavar es feren la foto de rigor els organitzadors i col·laboradors de les jornades. D'esquerra a dreta: Marta Ferri i J.A. Núñez, (AEMET) La xica d'en mig que m'haureu de disculpar però no sé el seu nom (CAC) i Carlos R, Krisman i Damilme (AVAMET).

Ací tenim a J.A. Núñez, explicant els instruments meteorològics de la garita als estudiants de Batxillerat. Amb el barògraf:

Ací des d'altra perspectiva:

Ací tenim a Marta Ferri explicant com es fa la mesura del pluviómetre totalitzador mitjançant la proveta.

Ací està J.A. Núñez explicant l'exposició d'arxius històrics d'AEMET que va portar expresament per a aquestes jornades. Hi havia la serie pluviomètrica de la riuada de València del 57, també de la ventada més forta enregistrada a València i fotos de la plaça major de València i castellò nevades a finals del segle XIX o principis del XX. També hi havien mapes manuscrits de Manuel Iranzo amb una situació de llevant ben xula. També hi havien altres arxius incunables d'AEMET a València exposats, però ara mateix no recorde res més.

Una bonica instantània de l'exposició amb J.A. Núñez al fons explicant.

Ja de vesprada a les 19:00 começava la taula redona amb vora 100 persones assistents

Començava amb Victòria Roselló explicant el paper precursor de la predicció i observació del temps de Manuel Iranzo, que va fer a principis del segle XX. A nivell personal he de dir que no em va semblar bé que no em va semblar bé que no se li deixara fer la conferència en Valencià, que era l'idioma en el que se l'havia preparat. Però bé, no pot ser tot perfecte.

Ací ja estavem en temps de debat entre els diferents convidats a la taula. D'esquerra a dreta: Vicent Gómez, Victòria Roselló, Manuel Toharia, Jorge Tamayo.

I bé, per a finalitzar a les 21:00h ací estem comentant la jugada i fent balanç de les jornades els col·laboradors, ponents i organitzadors.

Uploaded with
ImageShack.usFins a la pròxima!!