Autor Tema: MeteoValència. Observatori del Districte de Ciutat Vella  (Llegit 6218 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
MeteoValència. Observatori del Districte de Ciutat Vella
« el: 30 de Nov de 08, 16:56:49 pm »
En el tram final de l'any, és època de fer balanç de com ha transcorregut enguany per a MeteoValència - Districte de Ciutat Vella.

Un any en què l'observatori ha realitzat la major inversió des de la seua creació i canvis importants després de quasi 9 anys que iniciara les seues primeres observacions des de l'actual ubicació.

Una de les primeres accions que es van dur a terme va ser el canvi d'ubicació de part de l'instrumental manual, d'esta manera en el mes de Gener es va canviar d'ubicació de la gàbia on es troben instal·lats els termòmetres de màxima i mínima, així com el psicròmetre. Es va abandonar així la instal·lació dins d'una terrassa per a passar-los a la coberta superior on el règim de ventilació és més efectiu. Els obstacles pròxims com a parets, encara que de poca altura, van desaparéixer guanyant d'esta manera en qualitat de dades manuals.

Així es pot veure l'emplaçament on es troba la gàbia amb l'instrumental manual tèrmic i d'humitat.

També coincidint amb l'hivern, més o menys entre Gener i finals de Febrer, es van realitzar proves de temperatura de sòl amb un termòmetre de mínima situat a uns 15 centímetres sobre una placa metàl·lica. En eixe període es van realitzar unes 55 preses de dades encara que els resultats no van ser concloents. Amb l'inici d'un període més fred durant este mes de Novembre, vaig reprendre les proves prenent altres 15 mostres que finalment han sigut suspeses perquè els resultats no han sigut satisfactoris. Uns resultats que, d'altra banda, els intuïa al no prendre's les mostres sobre un terreny òptim.

A finals del mes d'Abril va arribar un dels canvis més importants, es tractava de substituir l'estació Oregon i el seu soflware associat per la Davis Vantage Pro2. Açò ha suposat un avanç molt significatiu qualitativament, desapareixien certs problemes en la presa de registres d'humitat, i per tant també en la dada del punt de rosada, així com es millorava les dades obtingudes per ratxes màximes de vent. 
En quant es va posar la nova estació en marxa van quedar activades tota una sèrie de comprovacions amb l'instrumental manual, es van prendre més de 200 mostres comparatives de temperatura i humitat, no sols de màxima i mínima, perquè això encara contínua, les mostres de control es van estendre a diferents hores i situacions meteorològiques diferents: Dies estables i aclarits, dies de pluja, de vent i les últimes d'eixa sèrie van ser coincidint amb l'estiu i especialment amb dies de ponent per a comprovar com responia l'estació automàtica respecte als valors de l'instrumental manual.
En quan a pluviometria els controls comparatius amb l'Hellmann són permanents i no hi ha cap intenció d'abandonar-los. Encara així el pluviòmetre automàtic ha donat resultats molt favorables, potser el major desajust es va produir A l'Octubre, però ha tingut una tendència a normalitzar-se en els últims dies de precipitació.
Tots estes mostres comparatives d'humitat i temperatura especialment, ha permés fer uns xicotets ajustos molt poc significatius, unes dècimes en temperatura i un 2% en humitat, coses molt poc importants, però que ha permés que l'estació automàtica estiga treballant amb uns paràmetres quasi iguals als de l'instrumental manual homologat.
La intenció no és abandonar indefinidament estos controls més exhaustius una vegada realitzats en els primers mesos d'estar operativa la Davis i he establit un protocol d'intensificar, anar més enllà de la presa comparativa de temperatura màxima i mínima, almenys dos vegades a l'any amb una mostra de dades significatives per a assegurar la qualitat de les dades de l'estació automàtica.

L'última inversió realitzada ha sigut este mes, quan s'han incorporat el sensor de radiació solar.

Sensor de radiació solar

Aquest nou element a l'estació, ha obligat a fer un xicotet canvi en la ubicació dels sensors de temperatura, humitat i pluviòmetre. Ha desaparegut el braç instal·lat al pal on estaven ubicats estos elements, perquè el propi pal eòlic podia ocasionar una ombra sobre el sensor de radiació a primeres hores del matí i després una segona ombra produïda per cablejat aeri elèctric. Aleshores calia minimitzar aquestes ombres i per a això era necessari instal·lar un pal independent per al pluviòmetre, sensors tèrmics, de radiació i d'hidrometria. Estos canvis han suposat el desplaçament d'uns 5 metres d'estos elements, encara així no desapareix l'ombra del cablejat aeri però s'ha neutralitzat l'impacte del pal eòlic.

En les següents imatges veureu com ha quedat la instal·lació que s'ha mogut aquesta mateixa setmana.

No feu cas d'eixe anemòmetre i penell, pertany a una vella Davis Wizard III i està per a fer bonic i poca cosa més.

I finalment com ha quedat el pal eòlic, una vegada buidat el braç de la resta de elements moguts. Una foto mirant cap al sud de este mateix matí.

Per al 2009 ja tinc una llista de coses que caldria millorar, entre elles estaria el tema webcam, o el propi ordinador que gestiona i puja les dades a internet. Tant de bo siga, almenys, tant fructífer com el 2008.

Salutacions.

« Darrera modificació: 30 de Nov de 08, 18:55:56 pm per MeteoValència »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: MeteoValència. Observatori del Districte de Ciutat Vella
« Respondre #1 el: 30 de Nov de 08, 22:31:41 pm »
Tens un observatori acollonant per a estar al centre de València. Les teves dades han de servir com a comparativa de l'illa tèrmica de la ciutat.

Enhorabona per el temps i la teva afició... i per molts anys més.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #2 el: 01 de Des de 08, 09:18:45 am »
Ostres, Meteovalència. Tens un observatori en tota regla. Enhorabona tant per l'observatori, així com pel resum diari que fas dia a dia.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #3 el: 01 de Des de 08, 10:48:25 am »
Moltes felicitats, Josep  :D

Tens l'observatori al que aspiraria qualsevol aficionat d'una zona urbana, tant per equipament com per dedicació  :D

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 300
  • ...Hivern de manteta i vicks vaporub!!!...
    • XATIMET
« Respondre #4 el: 01 de Des de 08, 17:52:05 pm »
Impresionant!!!!!

Que currat i ben organissat ho tens tot...!!

Enhorabona de veritat :D

Observatori Xàtiva-Espanyoleto: (www.xatimet.es)

Desconnectat senent

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 21
    • www.cosechapropia.com
« Respondre #5 el: 05 de Des de 08, 01:12:28 am »
respecto a la web cam(camera ip) sabes que me ofreci para ayudarte pues tengo algunos modelos que podrias poner...bueno lo de la camera me encargo yo de que la tengas por eso no te preocupes..perdona por no solucionarte lo que hablamos.Estoy  fuera y volvere el martes..aunque voy muy mal de tiempo, creo que para mitad de semana que viene, buscare una solucion a tu pc+adsl+camara ip....felicidades por tus instalaciones(te tengo como referencia dada la proximidad) y los reyes pueden venir con una camara ip...gracias campeon por tus aportaciones....

un saludo...
(perdonar por no escribir en valencia)no se me da muy bien...

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #6 el: 05 de Des de 08, 12:13:27 pm »
(perdonar por no escribir en valencia)no se me da muy bien...

No es obligado, hombre !!

• Tempesta
  • *
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #7 el: 08 de Gen de 09, 10:30:32 am »
MeteoValència - Districte de Ciutat Vella cumpleix 10 anys !!!

Per a celebrar-ho esta setmana estrena una nova millora que ho farà més professional. Hi ha moltes possibilitats que quede batejat abans d'acabar la setmana.

;D

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #8 el: 08 de Gen de 09, 10:33:42 am »
Jo crec que ja ho sé... igual deuries de posar-la en marxa hui que és un dia especial...  ::)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #9 el: 08 de Gen de 09, 22:06:27 pm »
Pos enhorabona. I mes, quan hajes posat en funcionament el nou estri (o tamagotxi, que dic jo)

• Tempesta
  • *
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #10 el: 10 de Gen de 09, 12:50:45 pm »
Doncs sí, es tracta del pluviòmetre de 200 mm que ja es troba operatiu al Districte de Ciutat Vella.
La veritat és que m'ha costat prou trobar un lloc on em pogueren oferir garanties, i és que ja sabeu que hi ha comentaris sobre pluviòmetres de dubtosa qualitat i això em produïa incertesa i no volia adquirir-ho en els punts de venda més coneguts. Vaig buscar molt per a aconseguir el pluviòmetre que usa AEMET i finalment vaig trobar este.
La setmana no ha sigut favorable a la pluviometria a València, però bo, només ho he pogut provar amb el 1.2 mm que va caure ahir i de moment amb resultat favorable malgrat la mostra de pluja tan poc representativa.

:)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #11 el: 10 de Gen de 09, 12:55:30 pm »
De categoria, Josep, amb esta expressió queda tot dit  ;)

Potser en uns dies jo també tinga alguna millora en el meu  ;)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #12 el: 10 de Gen de 09, 13:30:38 pm »
Vist així el Hellmann de 120 mm queda ridícul... ;D

És blanc o l'has pintat? Tinc entés que el Hellmann oficial d'AEMET és sols el que es ven a Darrera, no a Raig, per exemple... cert?

• Tempesta
  • *
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #13 el: 10 de Gen de 09, 15:31:05 pm »
La veritat es que a Darrera no sé si està el Hellmann de l'AEMET, de fet entres a la web i llevat del productes Davis, poca cosa hi ha.

Està comprat a València, no a la tenda de medi ambient que hi ha, perquè hi havia topics a fòrums on parlaven de pluviòmetres dubtosos, però he trobat altra empresa de productes de laboratori i precisió, fins ara desconeguda per a mi, que m'ha donat més confiança. 

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #14 el: 10 de Gen de 09, 15:46:55 pm »
Igualment té bona pinta. Podries fer unes fotos del pluvio per parts i de la proveta?