Autor Tema: No mesure la velocitat del vent  (Llegit 3726 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
No mesure la velocitat del vent
« el: 25 de Ago de 07, 10:12:43 am »
Després d'una nit molt ventosa, m'he adonat que el VWS havia mesurat durant la nit com a velocitat del vent "0". He mirat la consola i efectivament, mesura la direcció del vent, però no així la velocitat.
He pensat en qu+e s'havien esgotat les piles, però el VWS no marcava un nivell baix de piles.

De totes formes he muntat on tinc l'estació i he pogut comprovar que l'anemòmetre i veleta enviava la senyal (per què s'encenia el led roig). Tot i això li he canviat les piles, però tot continua igual: la consola me indica la direcció del vent, però no la velocitat. Les caçoletes de l'anemòmetre funcionen.

Potser algo fàcil d'arreglar per mí mateix, o pel contrari es convenient trucar per telèfon al servici tèncic d'Oregon.

Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: No mesure la velocitat del vent
« Respondre #1 el: 25 de Ago de 07, 10:26:26 am »
Al SAT d'Oregon, ells t'aconsellaran millor que ningú.

Sort.

;)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #2 el: 25 de Ago de 07, 10:37:08 am »
Bé no se com, però ja està solucionat.  ???

Li he canviat les piles també a la consola central perquè eren les que portava de casa, i tampoc me indicava la velocitat del vent. Fart d'estar quasi tot el matí en este asunt, apague l'ordinador i el torne a posar en funcionament; i "wualà"........FUNCIONA  ??? ???. No se, però mocoshoft.......

Gràcies de totes formes.

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #3 el: 25 de Ago de 07, 14:30:37 pm »
Sona a error de la EEPROM on es magatzemen les dades a la consola, segurament causada per algún camp magnètic. La sol·lució sol esser desconectar el cable que va de consola a l'ordenador, apagar ordenador i consola i tornar-ho a enxufar tot.  Sol passar en les xarcies (o xarxes) d'ordenadors.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #4 el: 25 de Ago de 07, 16:44:02 pm »
Sona a error de la EEPROM on es magatzemen les dades a la consola, segurament causada per algún camp magnètic. La sol·lució sol esser desconectar el cable que va de consola a l'ordenador, apagar ordenador i consola i tornar-ho a enxufar tot.  Sol passar en les xarcies (o xarxes) d'ordenadors.

Això és el que he fet, però no tinc cap xarxa de red. Tans sols tinc des de'l primer dia,el Wi-fi a 1 metre d'on tinc la consola.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #5 el: 25 de Ago de 07, 20:46:22 pm »
No, si lo que dic és que eixe problema també sol passar amb els ordenadors conectats en xarxa.

Una pregunta: La consola va a piles o está conectada a la xarxa elèctrica?

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #6 el: 26 de Ago de 07, 01:52:28 am »

La consola pot anar a piles rebent la senyal dels sensors; ara bé, per a volcar les dades a l'ordinador es necesari que estiga connectada a la xarxa elèctrica ja que en cas contrari no ho fa.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #7 el: 26 de Ago de 07, 21:09:44 pm »

La consola pot anar a piles rebent la senyal dels sensors; ara bé, per a volcar les dades a l'ordinador es necesari que estiga connectada a la xarxa elèctrica ja que en cas contrari no ho fa.

Pos assegurat de que estiga conectat al mateix enxufe que el ordenador (coses de les tomes terra)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #8 el: 26 de Ago de 07, 21:23:28 pm »

Pos assegurat de que estiga conectat al mateix enxufe que el ordenador (coses de les tomes terra)

Tinc un SAI per a protegir l'equip front a pujades de tensió amb 6 eixides (de les quals 3 funcionen com acumulador de bateria). La consola la tinc connectada a una de les eixides que funcionen com acumuladors, juntament amb l'ordinador i el monitor.

« Darrera modificació: 26 de Ago de 07, 22:01:17 pm per meteoloco »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #9 el: 27 de Ago de 07, 11:56:28 am »
MMMM..... Un SAI.....

Si et tornara a passar conecta l'estació al enxufe normal. En determinades situacions els SAI's son un problema en compte una ajuda. Creume, ho sé per experiència, hi han rissats de tensió que el SAI amplifica en compte de eliminar-lo. Básicament és per que els fabricants de SAI saben que les fonts de les ordenadors ja duen filtre per a eixes situacions i dos filtres no filtren el doble, precissament, sino que canvien la frecuència on filtren.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #10 el: 27 de Ago de 07, 11:59:42 am »
Escolta, que jo volia comprar-me un SAI, qué faig?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #11 el: 27 de Ago de 07, 12:55:19 pm »

Compra'l. Jo no me'l volía comprar i en Febrer una pujada de tensió me'l va trencar. Per sort, me l'havía comprat un mes abans i entrava a la garantía. Valen entre 40 - 60 €. A mi crec que em va costar 48 €
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #12 el: 27 de Ago de 07, 12:57:38 pm »

Si és per al ordenador, compra'l.

Jo, l'únic que dic és que el SAI està pensat per a treballar amb una font d'alimentació de un ordenador, no amb altres aparells elèctrics.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #13 el: 27 de Ago de 07, 13:31:35 pm »
Jo me'l vaig comprar l'any passat degut a què una pujada de tensió o a una fallida en el submnistrament elèctric o bé les dues coses (perquè no estava), em va fer malbé la font d'alimentació de l'ordinador.

Una opció molt interessant d'alguns SAI és que poc abans d'esgotar-se la bateria, tenen la posibilitat d'apagar l'ordinador. En el meu cas crec que no va pasar de 60 € mantenint l'ordinador entre 8 i 10 minuts en funcionament i apagant-lo automàticament.

De totes formes tindre en compte el que ha dit Vaqueret i enxufaré la consola i el monitor directament a la xarxa.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #14 el: 27 de Ago de 07, 13:47:02 pm »
Jo me'l vaig comprar l'any passat degut a què una pujada de tensió o a una fallida en el submnistrament elèctric o bé les dues coses (perquè no estava), em va fer malbé la font d'alimentació de l'ordinador.

Una opció molt interessant d'alguns SAI és que poc abans d'esgotar-se la bateria, tenen la posibilitat d'apagar l'ordinador. En el meu cas crec que no va pasar de 60 € mantenint l'ordinador entre 8 i 10 minuts en funcionament i apagant-lo automàticament.

De totes formes tindre en compte el que ha dit Vaqueret i enxufaré la consola i el monitor directament a la xarxa.

Home, el monitor no fa falta, també té el filtret que estava dient.
Altra sol·lució és afegir-li tú un 'filtre de rizats de MF' al alimentador de la consola. Fes-me memòria en alguna 'quedada' d'eixes que dieu, i te'n duc un (de una font d'alimentació d'ordenador. Tinc el terrat plé d'aparells d'eixos)