Autor Tema: Estació Ontinyent - sta. Anna nord  (Llegit 9634 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Estació Ontinyent - sta. Anna nord
« Respondre #15 el: 23 de Set de 07, 21:24:32 pm »

Que xula rafa :D, es nova l´estació?

No em digues que encara no t'has enterat  :oops:

Vaig pensar en instal.lar alguna cosa en la caseta dels meus pares i em vaig fer amb una Vantage Pro2 que al final he posat en casa. I la que tenia en casa ha anat a parar a la caseta...

Apareix a Meteoclimatic i es pot consultar des del dia 8 de setembre, però quan el robot veu que no s'actualitzen dades crec que la oculta i no es poden vore dades de dies passats...  ???

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #16 el: 23 de Set de 07, 21:46:20 pm »
Mola, una manual a meteoclimatic !!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #17 el: 04 de Gen de 08, 11:14:51 am »
Pareix que l'estació Ontinyent - sta. Anna Nord arriba a la seua fi...  :'(

http://ontimet.es/foro/index.php?topic=699.0

He pres la decisió de traslladar-la per dues raons:

• no tindre la possibilitat material de pujar les dades actualitzades a internet
  • la comprovació que no dóna valors termomètrics molt diferents als de les estacions del casc urbà (n'hi ha 4 per consultar on-line) i per ahí aportava poca cosa. Per altra banda, això significa que les estacions automàtiques que tenim a Ontinyent són representatives del clima de la zona, al donar valors molt semblants.

A més, no em digueu que no teniu ganes de poder consultar on-line les dades de Fontanars dels Alforins...  ;D

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #18 el: 04 de Gen de 08, 14:53:30 pm »

No tingues cap dubte que el canvi es per a molt millor. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #19 el: 04 de Gen de 08, 17:08:50 pm »
ÓSTRES !!

No hi ha mal que per bé no vinga !!

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #20 el: 10 de Gen de 08, 17:16:35 pm »
Esta vesprada, a les 16:20, he descarregat a l'ordinador les últimes dades de la Davis a santa Anna-nord i l'he desmuntada. Quatre mesos donant dades molt semblants a les de la resta d'estacions d'Ontinyent, amb algunes mínimes més baixes, això sí, però com a molt 1ºC.

S'accepten suggerències per a aprofitar la infraestructura que queda muntada (= màstil)  ;D

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #21 el: 14 de Jul de 08, 18:27:58 pm »
Des que vaig traslladar la Davis a Fontanars, he tingut a la caseta dels meus pares un màstil nu. Només un termòmetre de màxima i mínima de mercuri penjat baix d'un magraner constituïa fins ara una infraestructura de subsistència en santa Anna-nord.

Des de fa un parell de setmanes, hi ha equipament nou  :D  mínim però que em diu el que vull saber: màximes i mínimes fiables i una aproximació de la precipitació caiguda. Es tracta d'un conjunt format per pluviòmetre digital Honeywell (=Irox) i un sensor de temperatura, tots dos sense fil, que envien el senyal a una consoleta. El sensor de temperatura està situat dins d'una gàbia passiva Davis, donant dades d'una fiabilitat contrastada. El pluvio té una resolució de 0,5 mm (millor això que res), i té memòria de precipitació caiguda fins a una setmana.

Un parell de fotos dels aparells:

[adjunt esborrat per l'administrador]

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #22 el: 15 de Jul de 08, 15:49:23 pm »
Ben fet per no deixar el lloc sense dades !! Per cert, el pluvio no era de 0,1 mm de resol.lucio?

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #23 el: 20 de Jul de 08, 18:17:17 pm »
Ben fet per no deixar el lloc sense dades !! Per cert, el pluvio no era de 0,1 mm de resol.lucio?

Això em pensava jo   ???  Bolcant-lo per provar anava marcant cada 0,7 mm, però tinc un acumulat setmanal de 3,4 mm que no em quadra amb eixa resolució. Per tant encara no ho sé i caldrà vore'l "en acció" en alguna ploguda  :P

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #24 el: 17 de Oct de 10, 20:09:29 pm »
Actualitze el tema perquè, com sabeu, des de fa unes setmanes, l'observatori s'ha renovat amb l'entrada en funcionament d'una Davis Vantage Pro2 que proporciona informació que es pot consultar a una plana web (dades de moment cada 30 minuts) i a meteoclimatic (cada 15 minuts).

Tal com vaig comentar al meu bloc, "la instal·lació és la millor que he pogut fer en les circumstàncies actuals: no és la ideal, però sí millor que tindre-la en la terrassa d'un edifici urbà. Supose que amb el temps procuraré que estiga a metre i mig de terra, correctament protegida. Observareu que les mínimes es troben molts dies en valors quasi idèntics als de l'estació del Llombo (urbana), però les màximes solen ser un o dos graus superiors, més ajustades als valors "reals" i que queden desdibuixats quan l'estació es troba dalt d'un edifici per la ventilació. La humitat relativa també és més elevada per les nits i alguns matins ens trobarem alguna dècima de precipitació per la rosada."

En fi, espere que gaudiu tant com jo de les dades que ofereix l'estació i també que la connexió a internet no es talle massa vegades... (de moment porta una setmana ininterrompuda, es veu que ja li he pillat el truquet  ;) )

Un parell d'imatges de la instal·lació:

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #25 el: 26 de Mar de 11, 13:15:55 pm »
L'estació meteontinyent - sta. Anna, també a les xarxes Wunderground i Awekas

Amb l'objectiu de potenciar la immediatesa de la informació meteorològica i posar-la a disposició de la major quantitat possible de gent, el portal web meteontinyent acaba d'incorporar l'estació Ontinyent -sta. Anna Nord (situada als afores del terme) a les xarxes meteorològiques internacionals Wunderground i Awekas.

D'esta manera, l'internauta tindrà dades complementàries a les que ofereixen altres estacions de la zona també presents a les citades xarxes, com la del Llombo, la de Germanies i la de la Solana.

A més, ja vos podem avançar que, en les pròximes setmanes, l'observatori meteontinyent -sta. Anna gaudirà d'una sèrie de millores que augmentaran la fiabilitat de les dades que ofereix. En concret, està previst pujar l'anemòmetre a una altura superior per tal de mesurar ratxes de vent més fortes. I més avant, els sensors de temperatura, humitat relativa i pluviòmetre automàtic es col·locaran a 1,5 m del terra, protegits per una tanca, de manera que la mesura de les temperatures màximes i mínimes s'ajustaran encara més als estàndards meteorològics.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #26 el: 26 de Mar de 11, 13:49:10 pm »
Home Felet m'alegre molt de les novetats que afecten a l'observatori de Sta. Anna, ja saps que es de les que més pendent estic personalment  ;).

festa*
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #27 el: 27 de Abr de 11, 12:23:47 pm »
Arriben les millores  :D

De moment l'anemòmetre s'ha pujat a una posició molt més elevada i allunyada d'obstacles. Esperem que arribe l'estrella de qualitat destacada de meteoclimatic   ;D

Els detalls, ací: http://meteontinyent.blogspot.com/2011/04/mes-millores-lobservatori-dontinyent.html

Un parell de fotos, amb un detall del repetidor de senyal de l'anemòmetre:

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #28 el: 27 de Abr de 11, 14:49:58 pm »
Molt bona millora! Altra estació de categoria!

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #29 el: 27 de Abr de 11, 15:05:51 pm »
Enhorabona. Té se quedarà una estació de p... mare.  ;)