Autor Tema: Per fi la meua butxaca m'ha permés comprar la estació  (Llegit 13647 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Per fi la meua butxaca m'ha permés comprar la estació
« Respondre #45 el: 13 de Oct de 09, 18:55:22 pm »
Aixo voldria dir que han caigut 0.3 mm (embut de 18 cm) que equivalen als 1.1mm de la consola. Però no se perque m'ha arrivat la dada esta vesprada de repent i no pel matí.

Correcte!

He oblidat dir-te que al ficar el embut, la consola no pot saber que vas a "duplicar o triplicar" la quantitat d'aigua que va a rebre... però al WD si que li ho indiques amb els ajustos... de manera que a partir de ja, sempre t'hauràs de fixat amb la precipitació del WD i no de la consola.

En realitat la consola indicarà que ha replegat, que serà el mateix que al WD, però multiplicant Quantitat del WD x Resol.lució Embut.

Exemple:

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #46 el: 13 de Oct de 09, 19:00:58 pm »
 :P

Val, ara ja em quadren el 1.1 mm de la consola i els 0'3 mm del WD. Nscht, a vore si ens cauen uns altres 100mm i acave de vore com va el ajust.
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #47 el: 13 de Oct de 09, 22:38:55 pm »
Quina taula mes neta!...en comparació a la meua, clar.

La millor manera de calibrar-ho serà quan tingues un pluvio manual al costat. Fas una simple regla de tres i voilà...
« Darrera modificació: 13 de Oct de 09, 22:41:10 pm per Vaqueret »

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #48 el: 13 de Oct de 09, 22:46:29 pm »
Per un costat, dir-te que eixe dia havia arreplegat la casa... (normalment està més caòtica, en el dia a dia...)

I si, li he demanat als reixos un hellman. Però com soc republicà igual no mel porten, per això he començat un altre montepio per comprar-me'l.
]

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #49 el: 13 de Oct de 09, 23:12:15 pm »
;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #50 el: 14 de Oct de 09, 00:59:49 am »
Per un costat, dir-te que eixe dia havia arreplegat la casa... (normalment està més caòtica, en el dia a dia...)

I si, li he demanat als reixos un hellman. Però com soc republicà igual no mel porten, per això he començat un altre montepio per comprar-me'l.

Hi haurà que fer algún tutorialet de com fer un Vaquemann amb dos tubs de PVC, un embut i una botelleta (i una pistoleta de silicona calenta)

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #51 el: 14 de Oct de 09, 11:31:34 am »
Hi haurà que fer algún tutorialet de com fer un Vaquemann amb dos tubs de PVC, un embut i una botelleta (i una pistoleta de silicona calenta)

:)

Si algún dia fas el tutorial podries passar-me'l. Que jo provaria de fer el Vaquemann.
]

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #52 el: 19 de Oct de 09, 21:52:02 pm »
Volia comentar-te si has enviat les fotos per a l` auditoria de meteoclimatic a veure si et donen l'estrella

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #53 el: 19 de Oct de 09, 23:06:43 pm »
ho vaig deixant... ho vaig deixant...

Les que vaig fer no valen perque ha de vore's bé la instal·lació i no tenia piles per les càmeres...

Però a vore si demà puge en un bot i faig les fotos...
]

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #54 el: 20 de Oct de 09, 19:01:16 pm »
No et preocupes em pot l'ansietat  :-si :-si :-si ;D ;)  per cert aquesta nit amb el pas del front és una bona ocasió per a provar el pluvio ja que la pluja sol ser similar en totes les estacions del voltant

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #55 el: 22 de Oct de 09, 08:38:52 am »
 :'(

definitivament quan no faça tant de vent pujaré a la teulada i estudiaré la ubicació del pluvio (i faré les fotos).

Esta nit m'ha marcat 0'3mm quan s'han marcat 1'5 mm a la ACIF, 1 mm a la del baradello, 1mm a cocentaina, 1'6mm a ibi, 2'2 a banyeres, 2'4 a la marjal d'onil...

A mes a mes la pluja ha vingut de la zona on no tinc cap tipus de dubte de no rebre obstacles per edificis propers...

També estudiaré la possibilitat de posar un màstil més i pujar els sensors. He anat controlant les temperatures i em dona màximes com a cocentaina, sobre un grau més que a ACIF i mínimes sobre un grau menys que a ACIF, com a ibi. Pense que la radiació de les teules pot afectar els sensors.

Edite: les precipitacions queden:

Alcoi-centre 1'9 mm quan s'han marcat 3'9 mm a la ACIF, 3 mm a la del baradello, 2 mm a cocentaina, 3'6mm a ibi, 4'4 a banyeres, 4'8 a la marjal d'onil...

Ara el dubte el tinc amb Cocentaina que ha marcat 2 mm... no sé, de totes maneres faré les fotos i em doneu les vostres opinions...)
« Darrera modificació: 22 de Oct de 09, 11:20:08 am per alcoià »
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #56 el: 22 de Oct de 09, 13:25:58 pm »
¿I per què no et poses un pluvio d'eixos de plàstic dels xinos a la vora i comproves aixina la cosa?

Eixos pluvios, si les mires enseguida que haja acavat de ploure, son perfèctament vàlids, sobretot si no et fies de la seua graduació i peses l'aigua i la divideixes per la superficie.

Després, per ajustar el pluvio automàtic, fas una simple regla de tres i arreando...

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #57 el: 22 de Oct de 09, 13:39:43 pm »
si, aixo fare.

he vist uno per 5 euros. de totes maneres amb el vent de avui tinc clar que he de canviar la situació del pluviometre

PD: també podria posar un vaqueman, però m'has d'explicar com fer-ho. este cap de setman si el mig any m'ho permet voré la secció d'instruments caseros...

PD2: Es que soc molt listo i he posat el pluvio en alt. amb ratxes de 50 Km/h segons el pluvio porte vora 20mm quan han sigut 2'5mm. Però bé, errare humanum est. He de fixar el pluvio en el canvi d'aigues de la teulada.

PD3: OH! que cagada en la col·locació del pluviòmetre! que pare el vent que em tocarà canviar les dades del arxiu log de tot el dia!
« Darrera modificació: 22 de Oct de 09, 14:15:47 pm per alcoià »
]

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #58 el: 22 de Oct de 09, 14:51:08 pm »
Bueno...

Entre esta setmana i la que ve (vull contar amb la inestimable ajuda del meu amic jose, expert en taladrar,obra i electricitat) canviaré la posició del pluviómetre per evitar la precipitació originada pel vent. També he decidit pujar en altura la veleta i sensors per comprovar si les mesures estan afectades per la radiació de les teules (posant un altre màstil). I per últim col·locaré un cutrepluviodelsxinos o un vaquemann.

Cara a reixos estudiaré la possibilitat de comprar un hellmann o sucedani, i un sensor de complement per engabiar si les mides de temperatura no son adecuades. Depen de si els clients paguen el que deuen, mes que siga una part.
]

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #59 el: 22 de Oct de 09, 17:08:08 pm »
Poquet a poquet conseguiras una bona estacio, el deixe uns consells  de timonet per a instal lar un pluvio.

Cómo amarrar correctamente el pluviómetro para evitar vuelcos de balancín falsos

Muchos de vosotros habréis notado tras estos días de viento fuerte, cómo el pluviómetro marcaba sin cesar registros de precipitación a consecuencia del viento, no por que lloviera. Vamos a explicar cómo hemos de instalar de forma segura y eficaz un pluviómetro como complemento al tutotial ya expuesto en Biblioteca.

Primero de todo, hemos de tener claro cómo ha de estar instalado, en una zona descubierta, sin obstáculos, horizontal y perfectamente fijado. Se considerará obstáculo cualquier objeto que se interponga en un ángulo de apertura de 45º. Si este está sujeto en un mástil que lo sobrepase o iguale en altura, entonces si no lo supera será considerado un obstáculo.

Bien, una vez aclarado esto, vamos a intentar dejar claro que amarrar correctamente el pluviómetro para evitar vuelcos de balancín falsos es sumamente importante.

Todos los pluviómetros automáticos más comunes funcionan por un sistema de balancines, los cuales están calibrados en función del diámetro de su boca y registran tras volcar una cantidad X de precipitación.

Estos balancines normalmente y con mucha facilidad son vulnerables a rachas de viento superiores a 40-50 km/hr, por que no responden a la lluvia para volcar, sino por que el viento se canaliza por el agujero final del pluviómetro o incluso por su parte inferior (desagüe) provocando un falso balanceo constante.

Para poder evitarlo, deberemos seguir estos pasos:

1. Básico. Fijar firmemente el pluviómetro a una base horizontal segura.

2. Básico. Asegurarnos de que está correctamente fijada la boca del pluviómetro a la base de balancines mediante tornillos (Oregon, por ejemplo) o una leve presión y giro sobre unos ejes (Davis). Evitaremos que salga volando.

3. El más importante. Si la base horizontal sobre la que se sostiene el pluviómetro está despejada por su parte inferior (como lo sería en un alto del tejado, un brazo de un mástil, etc...) deberemos fijar con 3 tensores como mínimo el mástil para evitar que el balanceo del mástil provoque a su vez balanceos del pluviómetro. ¿Por qué 3 tensores? Si sólo ponemos 2 tensores; unos vientos al N y S, por ejemplo, garantizas que el mástil no se mueva hacia esas direcciones pero no evitamos que haya balanceo hacia E y W. Si se ponen 3 tensores, separados 120º; y si pones 4, separados 90º, siempre que sea posible.

4. Recomendable para Oregon, Rainwaise, Lacrosse, PCE. Construir una pequeña 'barrera de viento' en la parte inferior (desagüe) del pluviómetro para evitar que entre el viento. Ideas válidas serían por ejemplo un marco circular que rodee el pluviómetro y que no sea superior en altura a la boca del pluviómetro de aluminio o plástico.

en el teu cas prendria dues mesures a part del calibratge del pluvio. Principalment fixar perfectament el pluvio a la la seua plataforma i aquesta  a la teulada evitant qualsevol balanceig d'aquest, i segona per a  dies com hui de vent intens faria un marc en la part inferior del pluvio amb fusta o qualsevol o altre material que protegisca l'entrada de vent pel desguàs del pluvio.

Anim així es el nostre joby
« Darrera modificació: 22 de Oct de 09, 17:30:15 pm per H2O »