Des del meu punt de vista, que una estació meteorològica et done dades fiables també depèn de la instalació. Les Davis venen tot a punt per a instalar-les i no calfar-te més el cap. En canvi, en una estació de gamma baixa, t'has de currar la garita, has de fer-li retocs al pluviòmetre si vols que et done dades més fiables, etc. Però açò deuria formar part de la nostra afició (açò ja ho ha dit Vaqueret algunes vegades). Jo li vaig fer a la meua PCE una gàbia de fusta aquest estiu i m'ho vaig passar d'allò més bé dissenyant-la, tallant la fusta, etc. Em va costar 2 mesos en construir-la. No m'arrepentisc en absolut d'haver adquirit aquesta estació. A més, si se m'espatllara ara mateixa l'estació, adquiriria una altra PCE sense pensar-m'ho, ja que tinc tota la instalació feta a mesura per a aquest model. Per exemple, el pluviòmetre li vaig fer l'altre dia un retoc i ara mateixa té una superfície normalitzada de 200 cm2, ja que el vaig possar dins de l'Hellmann vell que tenia i el vaig recalibrar amb el Weather Display, de manera que si se me trencara el pluviòmetre automàtic, en comprar-ne un altre i clavar-lo on està el que tinc ara mateix, seguiria funcionant el "tinglao". I el mateix per al termohigròmetre o per als sensors de direcció i velocitat de vent.
Pel que fa a la Davis Vantage Vue dona fiabilitat en les dades com la Vantage Pro, però des del meu punt de vista no m'agrada al estar tota compacta, ja que no podràs elevar el anemòmetre i el penell i les mesures de vent que et donaran no seran del tot representatives, a no ser que eleves tota la estació en conjunt a una altura on no tingues obstacles als 4 vents.
La meua PCE mai m'ha donat problemes (toque fusta) d'eixos d'inventar-se una temperatura o una ratxa de vent de 94 km/h. Supose que es perquè en el meu cas l'estació para molt a prop de l'habitacle on tinc la consola.
Espere que ningú s'enfade i se'm a tiren al damunt els defensors acèrrims de les Davis, però aço que he dit es la meua opinió. Al fòrum de meteoclimatic fa temps també va haver un debat paregut:
http://forum.meteoclimatic.net/index.php?PHPSESSID=083d2c7ddef3d1041fa970ab1ec96f4b&topic=7635.0, on van començar parlant de les Ventus, i finalment es va acabar fent un debat Davis vs PCE.