Autor Tema: Bolets. Tardor 2012.  (Llegit 11291 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #30 el: 11 de Nov de 12, 19:44:00 pm »
Ostres tú! Això ja és serio. Ja ho crec que haureu disfrutat. Felicitats.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #31 el: 12 de Nov de 12, 08:17:20 am »
Vaja tela Soriano, aixó ja es una collita en tota regla.... ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #32 el: 12 de Nov de 12, 16:46:36 pm »
Esperan les teues fotos Toni, avui he pogut eixir del treball a les 16:00 i he aprofitat una mica de temps per  a aprendre. He vist un xampinyo de serra, conegut com a morena segons diuen per ahi. Tambe he fet unes quantes de panical, i he vist altres que vos deixe en la foto per si algu la coneix, perque estic buscanla en el programeta de vaqueret i en el llibre de caixa ontinyent i no se quina es.

Sembla algún tipus de Rússula.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #33 el: 12 de Nov de 12, 17:55:13 pm »
Fa pocs dies vaig anar a fer una caminata per la muntanya, i de pas a pegar una miradeta. La collita que vaig fer és ridícula comparada amb la del company Soriano, però deixe una foto perquè a més de rovellons, també vaig collir uns fruits que potser algú no els coneix. Es tracta d´arborços, els fruits de l´arborcer. Potser a algú li sonarà més el nom castellà (madroño).
Uns fruits silvestres que a mi m´agraden molt. L´inconvenient que tenen és que si se´n menjen molts, quan estàn molt madurs, es pot agafar una bona "melopea", ja que fermenten i alehores tenen alcohol. A mí mai m´han pujat al cap, però conec gent que m´han dit que a ells sí.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #34 el: 12 de Nov de 12, 18:59:34 pm »
Bona collita Gregal. Si que coneixia els fruits pero mai els he tastat. Fa 1 any que vam plantar uno pero no li he vist fruit encara.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #35 el: 12 de Nov de 12, 19:05:27 pm »
Esperan les teues fotos Toni, avui he pogut eixir del treball a les 16:00 i he aprofitat una mica de temps per  a aprendre. He vist un xampinyo de serra, conegut com a morena segons diuen per ahi. Tambe he fet unes quantes de panical, i he vist altres que vos deixe en la foto per si algu la coneix, perque estic buscanla en el programeta de vaqueret i en el llibre de caixa ontinyent i no se quina es.

Sembla algún tipus de Rússula.

Les vaig vore en el llibre de caixa ontinyent pero no em va semblar cap russula, estes tenen les lamines molt blanques.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #36 el: 12 de Nov de 12, 20:14:40 pm »
Un dia també vaig vorer eixe fruit, però no tenia ni idea de què cosa era. Gràcies!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #37 el: 17 de Nov de 12, 00:06:53 am »
Huí he anat a vore si trovabe camagrocs, i sí que n´he trobat, encara que de moment son un poc menuts. També he trobat rovellons de bon tamany i unes poques tasses de bruc. El bosc està que done glòria caminar per ell, de verd i humit que està.

Abans de les fotos voldrie dir algunes coses sobre els camagrocs:
Són bolets que creixen en zones prou localitzades, però allà on creixen ho solen fer en abundància. Són bolets de pinars humits i ombrívols, sobretot si tenen una bona capa d´humus, a base d´agulles de pi i pinyes caigudes. Solen apareixer quan ja fa dos o tres setmanes que hi han rovellons, i aguanten el fred millor que aquestos.
L´inconvenient que tenen és que són engorrossos de collir i netejar. La manera més correcta, segons la meua opinió, és arrancant-los d´un en un, intentant no remoure massa la pinotxa entre la qual creixen. Si la capa d´humus es manté en bon estat, tindrem camagrocs tots els anys. Si ix el bolet sencer, segurament en la base del peu quedarà un poquet de terra, eixe troset el llevem després en casa. Si tenim la sort de coneixer algún rogle amagat on sabem que en ixen, en podrem tastar en quasi totes les temporades, a no ser que algún porc senglar o algún "rovelloner amb rasclet" ens llaure "l´hortet". Aleshores ni camagrocs ni res.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #38 el: 17 de Nov de 12, 19:15:16 pm »
Aixina ha quedat la collita d´ahir. El seu destí, i el de l´allioli que acave de fer, és acompanyar el sopar d´esta nit. Rovellons, camagrocs i allioli, un bon acompanyament per a un sopar de carn torrada.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #39 el: 17 de Nov de 12, 19:39:51 pm »
Gregal ja que veig que coneixes prous bolets, pot ajudarme amb els fredolics, avui he agafat 3, havien molts mes pero per no tirarlos no he agafat mes. He vist als llibres que es prou dificil de confondre pero no les tinc totes amb mi.
« Darrera modificació: 17 de Nov de 12, 21:20:07 pm per Damimet »






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #40 el: 17 de Nov de 12, 23:09:20 pm »
Hola Damimet. Jo crec que sí que són, però això d´identificar bolets a través de fotos a mi me fa respecte. Algunes característiques dels fredolics son, per exemple, el tacte del barret. Té un tacte com de tela. El barret sol ser de color gris fosc i no sol fer més de 6 cm. de diàmetre. Les làmines tenen un color blanc brut, lo mateix que el peu, que a més sol ser fofo per dins.
Lo que habitualment s´anomenen fredolics hi ha varies espècies semblant, la més coneguda i habitual és el Tricholoma terreum. Dins dels tricholomes el que te perill és el Tricholoma pardinum, que és habitual en alta muntanya a principi de temporada. No crec que hi haguen per la teua zona.
Els fredolics són bolets interesants. Són bons gastronòmicament, i són tardans. Comencen a haver-ne quan els rovellons estàn en ple apogeu, i aguanten bé el fred. És un dels últims bolets de la temporada, que se poden trobar. Últimament m´he fixat que en solen haver en llocs on abunda l´estepa negra.
Espere haver-te servit d´ajuda, però quan collim un bolet nou sempre cal assegurar-se bé. T´aconselle que busques informació i fotos per la xarxa, a vore si te quadra amb els bolets que tens.
Vinga, salut.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #41 el: 18 de Nov de 12, 00:32:48 am »
Moltes gracies gregal, si que son com dius pero fins que algu que conega no em diga que son bons no tindre ... a menjarmelo.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #42 el: 18 de Nov de 12, 05:25:44 am »
Moltes gracies gregal, si que son com dius pero fins que algu que conega no em diga que son bons no tindre ... a menjarmelo.

Fa un any, estava igual que tu! Jo diria que si que son...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat soriano

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 374
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #43 el: 18 de Nov de 12, 17:24:59 pm »
Bon vesprada.

Una altra jornada familiar amb bons resultats!!. :)

La primera hora del mati ha sigut critica degut a la boira que hi havia i a alguns arruixons que ha pegat. Però cap a les 9.30 alçat la boira i s’han obert clarines que ens han permès gaudir de la segona  jornada pebraserà.
Això sí en acabat banyats fins…  ;D

Ací vos deixe la foto de la collita,





Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #44 el: 18 de Nov de 12, 18:02:47 pm »
Que bona collita.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.