Autor Tema: El bosquet de Moixent  (Llegit 2856 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
El bosquet de Moixent
« el: 21 de Abr de 07, 17:35:50 pm »
Per Pasqua vaig passar pel bosquet de Moixent i, malgrat l'ambient plujós que ens va acompanyar aquells dies, rescate quatre fotets que penge ací.

Ací en teniu dues:

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: El bosquet de Moixent
« Respondre #1 el: 21 de Abr de 07, 17:36:33 pm »
I dues més:

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #2 el: 21 de Abr de 07, 18:58:41 pm »
Es increïble. Tan sols en que ploga un poc, les nostres serres es plenen de vida.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #3 el: 21 de Abr de 07, 19:50:40 pm »
Home, Moixent!

A Castalla se li diu 'El poble dels Clecs'. Això és per una familia de Moixent que se'n va vindre a viure a Castalla a principis del segle passat i van inventar els 'clecs' (els botons metalics que es tanquen mitjançant presió) a mes d'inventar sistemes de llaurança extranys. En concret un d'eixos sistemes va donar un susto gran al avi clec, consistia en uns aladres estirats per un motor elèctric des d'una punta del bancal i, clar, per a que s'estacaren mes en la terra tenia que pujar una persona damunt per donar-li pes. El problema era que, conforme anava enrrollant-se el cable que estirava, la bobina tenia un diàmetre mes gran i cada volta anava mes apressa i el pobre avi xillava aquella frase que va fer famosa a la familia: 'Desconecta, Victurin, que el pare es trenca els cuernos' (Es veu que a tot això estaven la mitat dels llauradors del poble amagats davall la riba observant en què acabava l'experiment).