Ei!
Voldria dir-vos que ja he posat en funcionament la garita casolana i el pce (que finalment vaig comprar per internet)...molt pagat i molt content.
Ara bé, després de la feina, em va saber greu abandonar la garita i el datalogger a la seua sort i vaig decidir col.locar-lo a un lloc que, diguem-ho, no és el més adequat. Està a uns 2.5m del terra sobre una paret orientació nord. (PRIMER PROBLEMA: a una distància d'uns 25cm d'aquesta paret...sempre tindré certa emissió de la paret per molt blanca que siga i per molta orientació nord que tinga) Enfront, a uns 4.5m de distància té una paret que li sobrepassa uns 3m de color fosc. A l'oest i a l'est podríem considerar que no té obstacles.
La bona qüestió: nit del divendres 12 al dissabte 13 de setembre
pce+garita plats casolana____________MÍNIMA: 5.7ºC
termòmetre de mercuri ( a 2m de terra i lliure d'obstacles, sense abric i posició horitzontal(!!)
_________________________________MÍNIMA: 3ºC
Així és que, em dóna la sensació que tinc dues mesures que igual no són massa fiables (una per alta i l'altra per baixa) En fi...sabríeu (per experiència pròpia o aliena, la variació d'un termòmetre de mercuri sense abric respecte d'un en una garita oficial?)
Moltes gràcies per les vostres aportacions.