Autor Tema: A la recerca del esclatasang 2009  (Llegit 22111 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
A la recerca del esclatasang 2009
« el: 10 de Set de 09, 14:12:10 pm »
Encetem tòpic amb la nova temporada per als esclata-sangs, pebrassos, bolets...

 :)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #1 el: 10 de Set de 09, 18:30:25 pm »
Doncs a Teruel van anar uns coneguts i van dir que ho van trobar prou sec, no obstant les tronade que hi van haver en Juliol i Agost no es de creure i mes si els amics de Timonet han fet ja  :-[






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #2 el: 05 de Oct de 09, 23:49:42 pm »
Avui ja he vist algun animal per ahi trencan rames i amb la corbella i no se que el que volia pq no duia res de res. Jo me he asustat pq anava corren i he escoltat les rames trencarse i en pensava que eren les ardilles que es veuen per tot arreu, quina colonia han fet tu!! Per cert retornan al tema lo que si que hi ha son bolets com es diu per aci als de Xop u om. Dema he quedat amb un company de treball per a anar a vore un xopa nova. ( nova per a nosaltros ) :).






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #3 el: 06 de Oct de 09, 16:26:44 pm »
De moment no he vist guiscanos (esclatasangs) al montes d'Almansa. Hi haurem d'esperar encara uns díes , setmanes .

Per cert, ¿com estàn les lleis als vostres pobles? . Per Almansa tenim que anar a l'ajuntament a per una especie de licencia per a agafar setes al camp . Es gratuit i la donen a l'instant. Només es permet agafar 3kg/persona i día . La guardía civil sol fer controls i demanar el paperet. Aixina que ja ho sabeu si algú vol vindre per aci .....
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #4 el: 06 de Oct de 09, 21:04:30 pm »
De moment no he vist guiscanos (esclatasangs) al montes d'Almansa. Hi haurem d'esperar encara uns díes , setmanes .

Per cert, ¿com estàn les lleis als vostres pobles? . Per Almansa tenim que anar a l'ajuntament a per una especie de licencia per a agafar setes al camp . Es gratuit i la donen a l'instant. Només es permet agafar 3kg/persona i día . La guardía civil sol fer controls i demanar el paperet. Aixina que ja ho sabeu si algú vol vindre per aci .....

No he sentit res. Ara, per ací les serres son totes privades, amb lo que, en teoria, no deuria poder anar ningú.

Jo he passejat este diumenge a la busca de paraigüetes (coprinus comatus) i gírgoles. De les primers 2 (és un bolet 'raro') i de les segons 0 patatero.
Després de dinar, vam pegar una volteta per els pinars de la caseta i poca cosa: una boletada de pi de collons (suillus granulatus i algun luteus) i alguns 'pets de llop'. Els 'bolets de pi' no es que siguen gran cosa, pero un amic oculista me'ls va recomanar per a la vista de la meua dona per el alt contingut de luteina) aixina que hui he fet un arroç amb costra amb ells.
« Darrera modificació: 06 de Oct de 09, 21:11:27 pm per Vaqueret »

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #5 el: 07 de Oct de 09, 21:28:13 pm »
Ja queda menys. 8)

Aquest proper llarg cap de setmana vaig a la meva segona vivenda... :-X, es a dir Bronchales. I com no, pegaré una volteta en eixa recerca del esclatasang (per als natius de Albarracín-----rebollones). Vos mantindré informats.

En cuant açí de moment falten uns dies encara per a gaudir d´ells, no obstant aquest sol matador que estem patint estos dies no es gens bo.



Pd: Timonet digues algo desde la llunyanía, que per ahí on estas hi han gran quantitat de boletus comestibles, amb una exeléncia a la cuina. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #6 el: 13 de Oct de 09, 22:19:40 pm »
Açí vos deixe una foto d´un meravellós esclatasang. El vaig pillar el divendres de vesprada, i el vaig menjar per a sopar, i che, no se que em va pasar però vaig pasar una nit d´allò més agitada... ???


Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #7 el: 13 de Oct de 09, 22:26:46 pm »
Dona gràcies de que estàs encara viu! ;D

Mai n'he vist d'aquest tipus perillosos, bé sols uns quants blaus... ;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #8 el: 13 de Oct de 09, 22:55:10 pm »
Aixo es perque et vas menjar el rabo i el rabo es te de apartar home  :-si :-si.  Que bonica es.  ;)






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #9 el: 14 de Oct de 09, 01:10:09 am »
Açí vos deixe una foto d´un meravellós esclatasang. El vaig pillar el divendres de vesprada, i el vaig menjar per a sopar, i che, no se que em va pasar però vaig pasar una nit d´allò més agitada... ???




Xè, quin matamosques mes ben plantat!
L'única volta que en vaig vore va ser un any (crec que el 89) que me se va ocorre pujar a la serra a mitjans Setembre (cosa rara, degut a la cosa de les ametles). I molts parasols, encara que per aquell temps no tenia ni idea de quin bolet es tractava.
Mai mes n'he trobat cap mes.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #10 el: 14 de Oct de 09, 23:05:45 pm »
Avui me he informat be de que ja estan fen esclatassangs per la nostra zona. Dema donare una volteta en eixir del treball. Dure la camara com Neva Grossa.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #11 el: 15 de Oct de 09, 23:49:24 pm »
He fet el primer esclatassang de la temporada, he vist dos mes i un home amb una cistella que portaria uns 20 com a minim, pero encara li falta un poquet, esperarem a la setmana vinent que amb esta humitat i el solet del dissabte farem bona cosa.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #12 el: 24 de Oct de 09, 10:11:23 am »
Hola de nou a tots. Disculpeume per la tardança en penjar més fotos, però es que porte uns dies d´allò més intensius....

Açí vos deixe la collida que vam fer aquella jornada, tant sols comentar que la quantitat que podeu veure a la foto va ser feta en un parell d´hores.








Aquesta propera setmana, agarre mini - vacançes i espere poder ferne uns pocs més, vos mantindré informats.... ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #13 el: 24 de Oct de 09, 16:20:04 pm »
Ahi va el que més s'estila per el Ticino!





Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2009
« Respondre #14 el: 24 de Oct de 09, 20:59:59 pm »
Ondia quins preus... :o :o :o 75Frs. es a dir cap als 60€.... :o :o :o

Els funghi porcini com diuen ells, en quant els deixen secar i els aprofiten en unes meravelloses tortilles. :P



Ale, com veig que vos va agradar el meu esclatasang particular, açí vos deixe una mostra més. En la zona d´Albarracín hi han probablement (de les zones on he pogut visitar), la major i més variada quantitat de bolets diferents ja siga per color com per formes.



Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.