lo de les avionetes i tal es el iodur de plata, que en teoria en alguns llocs s'utilitza per fer ploure (China, Israel i EEUU) i per ací per a que no pedregue... hi han empreses sobretot de Tarragona que comercialitzen amb cohets de iodur de plata amb la finalitat d'escampar la tempesta.Açò jo no ho domine molt perque no me ficat a indagar la veritat, pero el iodur de plata pareix ser s'utilitza per:
1. Quan ens travessa un front si estos avionets irriguen iodur de plata este el que fa es aderise a les particules d'aigua la qual cosa fa que estes microparticules que abans no tenien suficient pes com per a precipitar, amb la adhesio d'estes particules aumenta el pes i les gotes que cauen. En resum traureli més suc o rentabilitat a un front...
2.Els Xinos l'utilizen per fer que ploga i purificar la masa d'aire de la contaminacio atmosferica que tenen, pareix ser que allí l'humitat es elevada i les condicions no son del tot desfavorables, en este cas el iodur de plata actuaria com a punt d'apollo per a formrse els núvols, de la mateixa manera que ho fan amb les particules de pols en suspensió. Pero ací hi há una cosa que no em cuadra i es la següent, si la atmosfera esta tan bruta hi hauria particules de sobra per fer de punt d'apollo per formar els núvols pense jo, particules com el hollin i la mateixa pols... nose perque falta el iodur de plata

3. Bombardejar els nuvols de tempestes de manera que el núvol que esta desarrollantse no arribe a altituts tant elevades i la masa de vapor no agafe temperatures tan baixes, així quan precipite no provoque el granís/pedra i danyen les colllites etc, però crec que tenia alguns inconvenients. Segons tinc entés al fer precipitar estes gotetes d'aigua tan prompte i no deixarles que pugen i s'agreguen en altres gotetes d'aigua, provoca que estes gotes al caure son tan xicotetes que abans d'arribar al sol es tornen a condensar i lo que produeix es que el núvol de tempesta estiga recondensanse continuament sense precipitar... com si fora una tempesta seca vaja.... vaja aç`del iodur de plata era prou limitat perque per ser efectiu tenia unes condiciones en quan a temperatura en altura i superficie molt concretes.
En quan a les radiacions ionizants i no ionizants, estic começant a estudiar-les ara... osiga que poc se... de moment tinc entés que els danys sobre la salud humana esta cientificament comprobat, no ens afecten directament sino que ens afecten de manera indirecta, per exemple, els conservants com el tipic E-330 de la fanta, cocacola etc son cancerigens i estes radiacions lo que fan es aumentar la seua capacitat de formar tumors de manera exponencial... i hui en dia estem esposats a estes radiacions el wifii, la davis inalambrica o els telèfons mobils...
Açò Vaqueret ho sabrà 40 voltes més i millor que jo...