Vos volia deixar amb sols 2 gràfics que porte amb ells ja 9 anys, encentant per tant ja el dècim any de dades que guarde des de casa dels meus pares a Ontinyent - Germanies.
Una sèrie climàtica correcta es basa en duracions de 30 anys segons la OMM, de manera que no vull extraure cap conclusió del que mostre seguidament, però si m'agradaria (com si em tractara d'un estudiant de geografia) extraure alguns comentaris al respecte.
Climograma. Obs. Ontinyent - Germanies
Pel que fa al climograma, dona la idea clara del clima i la regió on ens trobem, on s'identifica clarament el règim de grans precipitacions als mesos de finals d'estiu i especialment la tardor. Aquests mesos de pluges van aprimant-se quan anem apropant-se als mesos estivals, amb el mínim del mes de Juliol, amb una mitja de pluja de sols 7,1 l/m2.
Pel que fa a les temperatures, al casc urbà d'Ontinyent s'aprècia com els hiverns són relativament freds, amb mitjes dels mesos de Desembre, Gener i Febrer en torn als 9,5ºC. El màxim es dona als mesos de Juliol i Agost, pràcticament igual de càlids, probablement per l'efecte de l'illa de calor que la ciutat sotmet aquesta variable.
S'identifiquen clarament 3 mesos al any on les precipitacions es queden per davall del que seria "saludable" per al camp, tal i com es
desprén del índex xerotèrmic de Gaussen, i pel que es conclou que es registren 9 mesos humids i 3 mesos secs.
Evolució de la precipitació acumulada anual i la temperatura mitja. Obs. Ontinyent - Germanies
Pel que fa a l'evolució, s'identifica una curiosa estabilització de les temperatures aquests 9 anys complets, fins i tot negativa però no significativa. El règim de precipitacions si s'identifica un augment notable, però sense definir massa les claus d'un canvi clar, degut a la variabilitat del clima mediterrani, realment variable.
Res més, a vore si d'ací un any, publique un estudi de 10 anys complets. Seria una cosa genial, i material no em falta.
Saluts.