Autor Tema: Quant ploura a...?  (Llegit 11675 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Quant ploura a...?
« Respondre #90 el: 19 de Nov de 12, 16:31:38 pm »
Que mala sort estic tenint!!

Ayora-La Hunde: 1.2 // Ayora 9.6
Carlet 3.2 // Carlet Ausiàs March 22
Calles Meteoclimatic 4.4 // Calles SAIH 11.2

???

Modifique per a afegir el cas de Borriol, on han caigut 9.8mm mentres que al poble del costat, a Benicàssim "sols" han caigut 90 més... avant*
He ahí el talent d'un bon predictor!!! per cert Vall de Gallinera ha sigut una sagria per a molts... uns molt més que d'altres ;D

Ni el millor preduictor del món pot esbrinar 24-48hores abans que una tempesta pasarà un km més cap a l'est o cap a l'Oest. Més que res, perquè els models en els que se basen no tenen tanta precissió. Altra cosa és en el Nowcàsting. Per cert, ahí és on vaig fallar jo, sobretot amb Catí i Borriol, ja que els models (Hymex convecció permitida) donaven el tren convectiu que va pasar entre Benicàssim i Amposta (>100mm) més cap a Oest, i per tant pensava que arribaria cap a aquestes estacions; però no em vaig fixar en d'altres coses que pot ser indicaven que aquesta zona d'inestabilitat no s'anava a moure....

Estic pensant en reformar una mica el format del concurs per a fer-lo més entretingut, formatiu i obert a altres fenòmens meteorològics... En unes hores ho explique tot per ací a vore que vos sembla. Per cert, a vore que diu Dani de com esta la caixa del cacaus per a donar un premi al que guanye, encara que siga el pròxim sopar en el que quedem.

PD: Enhorabona Meteotales
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #91 el: 19 de Nov de 12, 17:10:12 pm »
He ahí el talent d'un bon predictor!!! per cert Vall de Gallinera ha sigut una sagria per a molts... uns molt més que d'altres ;D

Doncs sí, quina desfeta ha fet la Vall de Gallinera..... :-[ ...........podríem aplicar això de descartar el pitjor resultat..... ;D

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #92 el: 19 de Nov de 12, 19:18:14 pm »
A mi me ha pasado igual que a Alzimet, he tenido malísima suerte en algunas poblaciones en las que las precipitaciones han estado distribuidas de forma muy irregular dentro del término municipal, he pinchado también con lo de Castellón, ya que la mayoría de los modelos señalaban una cosa que al final no se cumplió, y sobre todo mal en la Vall de Gallinera, el desastre de la salida de los modelos a última hora nos ha pillado a casi todos jeje Por lo menos las de Alicante mas o menos no me he ido mucho :P Menos mal que no ha entrado Alicante capital, nadie se hubiese acercado :P

Enhorabuena Meteotales ;D
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #93 el: 19 de Nov de 12, 20:18:49 pm »
A casi tots els llocs van pasar coses semblats, en Sax no va ploure molt però poc més al sud hi havia bona tempesta que després va afectar la zona d'Alacant/Sant Vincent del Raspeig, en Orihuela també, tronades preperes però que no van acabar afectalt-la de ple. Ayora-La Hunde esta rebuscada, es el pic de vigilancia que hi ha a l'oest del poble (vora 1200m) i la Vall de Gallinera també esta ficada perque no tenia clar eixa gregalada que se que a gent de per ací es com ficar-li un caramelet...  ;D i així va ser. La veritat es que el desencert general en el models sumat a la irregularitat típica de les tempestes fa que siga molt més complitat....

Enhorabona a meteotales, agafes la batuta per a la pròxima  ;)

Desconnectat meteotales

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 55
  • Twitter @meteotales
    • Meteoclimàtic
« Respondre #94 el: 19 de Nov de 12, 20:41:01 pm »
Hòstia tu! jo que pensava que guanyava MeteoCanals! crec que el fet de ser un poc rata en la precipitació per naturalessa ha estat decisiu :D

A tots ens ha a despistat un poc aquest episodi, jo esperava llevant amb més pluja al sud de Castelló i nord de València i gregal després. Però els models van canviar a última hora i ens va desmuntar la paradeta. Sort que no vàrem posar cap estació al Baix Maestrat sinó a veure qui haguera pronosticat els vora 150 que van caure per allà dalt.

Quan tingueu ganes d'un altre joc aviseu i el prepare, encara que pareix que la setmana serà avorrida, no sé si el front de dimecres es mereix un meteojoc.

Pd: gràcies a tots per organitzar-ho, fer els calculs, participar i tot això :P
« Darrera modificació: 19 de Nov de 12, 20:54:11 pm per meteotales »

Tales, la Plana Baixa, País Valencià / 249 msn

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #95 el: 19 de Nov de 12, 21:03:41 pm »
Hola a tots

Com vos he comentat esta vesprada tinc en ment proposar-vos una serie de canvis en aquest concurs per a veure si li podem treure més profit si cap, donant-li un format de lliga. Tot seguit pase a descriurel's per punts. Per a dir que vos sembla de manera fàcil podeu ficar, per exemple: Punt 1: ok, Punt 2: No, perque... Punt 3...

1. Per a evitar el factor aleatori en el pronòstic, lo que ve a dir-se sort, propose el següent:

a) Fer previssions de pluja màxima per comarca. Funcionaria igual, el que guanya proposa 9-12 comarques en les que s'hauria de fer el següent:
- dir a quin poble amb observatori recollit a Meteoclimàtic o SAIH va a caure el màxim comarcal, seguit de la quantitat que espera.

b) La manera de puntuar això encara la estic rumiant, no vull pensar-ho més fins a que no em doneu el vist i plau, però el que voldria fer seria donar punts extra al qui encerte la població del màxim,  que resten de l'error de la quantitat de precipitació prevista.

Per exemple: Per a la comarca de la Ribera Baixa faig la previsió de que a Llaurí caurà el màxim comarcal amb 90 mm, però resulta que el màxim amb 100mm cau a Sueca, doncs l'error seria de 10mm (com hem fet fins ara)
En el cas de que havera encertat que era Sueca, tot i haver ficat que eren 90mm, m'havera endut una espècie de pot per encertar el poble, que havera restat -x-mm de l'error de la quantitat prevista.

No patiu pel recompte de la puntuació perquè puc crear una fulla Excel en un ratet per a calcular-la i passarvos-la, per a que qui estiga encarregat eixa setmana del concurs (el últim guanyador) puga calcular-ho de seguida.

2) Introduir nous fenòmens meteorològics al concurs, com per exemple les temperatures mínimes, seguint el mateix format de comarques que amb la precipitació, és a dir, a que poble s'hi produirà la temperatura mínima (Tª màxima, ratxa de vent...) i quin valor tindria.

3) Per al qui resulte guanyador, l'associació (si hi ha cacaus) el convidarà a un sopar en la trobada següent a la finalització de la lliga.

PD: Sols hi podrien haver 2 concursos per setmana, per a deixar-nos respirar entre episodi i episodi. Això si, la duració del periode de previsió la decideix el guanyador de l'últim "partit".

Vinga que em digueu? li donem una volta de tuerca al tema o se quedem com estem??
« Darrera modificació: 19 de Nov de 12, 21:06:59 pm per alzimet »

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat meteotales

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 55
  • Twitter @meteotales
    • Meteoclimàtic
« Respondre #96 el: 19 de Nov de 12, 21:18:33 pm »
Hola a tots

Com vos he comentat esta vesprada tinc en ment proposar-vos una serie de canvis en aquest concurs per a veure si li podem treure més profit si cap, donant-li un format de lliga. Tot seguit pase a descriurel's per punts. Per a dir que vos sembla de manera fàcil podeu ficar, per exemple: Punt 1: ok, Punt 2: No, perque... Punt 3...

1. Per a evitar el factor aleatori en el pronòstic, lo que ve a dir-se sort, propose el següent:

a) Fer previssions de pluja màxima per comarca. Funcionaria igual, el que guanya proposa 9-12 comarques en les que s'hauria de fer el següent:
- dir a quin poble amb observatori recollit a Meteoclimàtic o SAIH va a caure el màxim comarcal, seguit de la quantitat que espera.

b) La manera de puntuar això encara la estic rumiant, no vull pensar-ho més fins a que no em doneu el vist i plau, però el que voldria fer seria donar punts extra al qui encerte la població del màxim,  que resten de l'error de la quantitat de precipitació prevista.

Per exemple: Per a la comarca de la Ribera Baixa faig la previsió de que a Llaurí caurà el màxim comarcal amb 90 mm, però resulta que el màxim amb 100mm cau a Sueca, doncs l'error seria de 10mm (com hem fet fins ara)
En el cas de que havera encertat que era Sueca, tot i haver ficat que eren 90mm, m'havera endut una espècie de pot per encertar el poble, que havera restat -x-mm de l'error de la quantitat prevista.

No patiu pel recompte de la puntuació perquè puc crear una fulla Excel en un ratet per a calcular-la i passarvos-la, per a que qui estiga encarregat eixa setmana del concurs (el últim guanyador) puga calcular-ho de seguida.

2) Introduir nous fenòmens meteorològics al concurs, com per exemple les temperatures mínimes, seguint el mateix format de comarques que amb la precipitació, és a dir, a que poble s'hi produirà la temperatura mínima (Tª màxima, ratxa de vent...) i quin valor tindria.

3) Per al qui resulte guanyador, l'associació (si hi ha cacaus) el convidarà a un sopar en la trobada següent a la finalització de la lliga.

PD: Sols hi podrien haver 2 concursos per setmana, per a deixar-nos respirar entre episodi i episodi. Això si, la duració del periode de previsió la decideix el guanyador de l'últim "partit".

Vinga que em digueu? li donem una volta de tuerca al tema o se quedem com estem??

Em pareix bé, jo propose afegir també les estacions de l'IVIA http://riegos.ivia.es/ així podríem fer unes prediccions més completes :)

Tales, la Plana Baixa, País Valencià / 249 msn

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 405
« Respondre #97 el: 19 de Nov de 12, 22:20:11 pm »
a) No, massa estacions en algunes comarques y massa poques en altres.

b) No, millor lo que tinguem montat ara

2-No, s'acabaria fent pesat, sería molt repetitiu y ademés ja está una cosa similar al meteored.

3-A partir de la próxima edició no sembla mala idea, podría ser un reclam. En aquesta ja iniciada...

En resum pense que el que hi ha ara es millor y em quedaría amb ell. Com a sistema de puntuació hi posaría alguna cosa similar a:
En cada episodi:
1r = 10 punts
2n=8 punts
3r=6 punts
4t=5
5t=4
6t=3
7t=2
8t=1
« Darrera modificació: 19 de Nov de 12, 22:22:01 pm per MeteoCàrcer »
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #98 el: 19 de Nov de 12, 22:48:11 pm »

Xeeeee, no havia vist açò!!!, jo em penssava que era el topic per a preguntar si el dissabte plourà a ací o allà, jejejejeje. A la proxima m´apunte.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 405
« Respondre #99 el: 26 de Nov de 12, 21:28:38 pm »
M'aburria i en lloc de posarme a estudiar, he decidit traure com aniria la cosa amb el sistema de puntuació que vaig proposar:
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #100 el: 26 de Nov de 12, 21:55:11 pm »
M'aburria i en lloc de posarme a estudiar, he decidit traure com aniria la cosa amb el sistema de puntuació que vaig proposar:

Ale a estudiar!!! :P

Doncs si, el sistema de puntuació mola, de fet és el mateix del Meteopred, que és un concurs que ha funcionat bé, tot i que enguany no l'estan fent, ni té pinta de que el facen. (el teu argument per al punt 2 és molt fluix, a més de que entre ploguda i ploguda interesant poden pasar mesos i tampoc és plan de deixar pasar l'hivern i les temperatures mínimes). Però bé com vulga la gent, tampoc anem a fer com Artur Más i descalabrar-se.  :P

Respecte al nombre d'estacions per comarques... sols cal mirar la meteoxarxa d'AVAMET (ara no que no va :S) per a veure que el nombre d'estacions és bastant millor del que pintes, a més sempre aniria a gust del que ha guanyat en l'anterior etapa el decidir que comarques entrarien i complicar-ho més o menys.

Però dic el mateix d'abans,  que la gent decidisca si vol canviar o no, i si els agrada el canvi el pròxim cap de setmana em curre unes regles a partir del que vaig explicar, que regirien el concurs si ningú tinguera problema. No tingau manies en donar-me feina. ;)

Salut!

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #101 el: 26 de Nov de 12, 22:38:05 pm »
mare meua, tindré que esforçar-me més..........encara que ben mirat sóc prou constant.....;D ;D

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #102 el: 26 de Nov de 12, 23:02:18 pm »
Estic pensant jo...

Si açò va agradant... podriem implantar-ho ben fet a AVAMET.

pipa*
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #103 el: 27 de Nov de 12, 00:10:34 am »
Estic pensant jo...

Si açò va agradant... podriem implantar-ho ben fet a AVAMET.

pipa*

Eixa és la idea Jesús. ;)

Desconnectat meteoagres-bonell

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 310
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #104 el: 14 de Gen de 13, 17:02:10 pm »
Cuan comencem i com ens registrem
Partida de Bonell d'Agres, 664 m