Hola a tots
Com vos he comentat esta vesprada tinc en ment proposar-vos una serie de canvis en aquest concurs per a veure si li podem treure més profit si cap, donant-li un format de lliga. Tot seguit pase a descriurel's per punts. Per a dir que vos sembla de manera fàcil podeu ficar, per exemple: Punt 1: ok, Punt 2: No, perque... Punt 3...
1. Per a evitar el factor aleatori en el pronòstic, lo que ve a dir-se sort, propose el següent:
a) Fer previssions de pluja màxima per comarca. Funcionaria igual, el que guanya proposa 9-12 comarques en les que s'hauria de fer el següent:
- dir a quin poble amb observatori recollit a Meteoclimàtic o SAIH va a caure el màxim comarcal, seguit de la quantitat que espera.
b) La manera de puntuar això encara la estic rumiant, no vull pensar-ho més fins a que no em doneu el vist i plau, però el que voldria fer seria donar punts extra al qui encerte la població del màxim, que resten de l'error de la quantitat de precipitació prevista.
Per exemple: Per a la comarca de la Ribera Baixa faig la previsió de que a Llaurí caurà el màxim comarcal amb 90 mm, però resulta que el màxim amb 100mm cau a Sueca, doncs l'error seria de 10mm (com hem fet fins ara)
En el cas de que havera encertat que era Sueca, tot i haver ficat que eren 90mm, m'havera endut una espècie de pot per encertar el poble, que havera restat -x-mm de l'error de la quantitat prevista.
No patiu pel recompte de la puntuació perquè puc crear una fulla Excel en un ratet per a calcular-la i passarvos-la, per a que qui estiga encarregat eixa setmana del concurs (el últim guanyador) puga calcular-ho de seguida.
2) Introduir nous fenòmens meteorològics al concurs, com per exemple les temperatures mínimes, seguint el mateix format de comarques que amb la precipitació, és a dir, a que poble s'hi produirà la temperatura mínima (Tª màxima, ratxa de vent...) i quin valor tindria.
3) Per al qui resulte guanyador, l'associació (si hi ha cacaus) el convidarà a un sopar en la trobada següent a la finalització de la lliga.
PD: Sols hi podrien haver 2 concursos per setmana, per a deixar-nos respirar entre episodi i episodi. Això si, la duració del periode de previsió la decideix el guanyador de l'últim "partit".
Vinga que em digueu? li donem una volta de tuerca al tema o se quedem com estem??