Autor Tema: He trobat fotos de la Gran Nevada del 60  (Llegit 1364 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
He trobat fotos de la Gran Nevada del 60
« el: 20 de Ago de 08, 17:15:44 pm »
Pos res, estava ordenant fotos antigues de la familia que estaven de qualsevol manera dins una caixa de sabates i m'he trobat amb estes dos fotos que em pareixen escenifiquen molt bé lo que va ser la nevada del 60 a Castalla.

Curiosament, esta nevada en concret no va ser especialment gran a les pobles de la rodalia, on acostuma a ser mes gran el gruix en atres ocasions.

Per lo que he pogut esbrinar, això va ser degut a que va començar a nevar de forma molt forta amb vent de Xalòc, el qual afecta de forma molt directa a la zona del poble.
Al demá al matí, els vents giraren a Gregal (Provença se li diu ací, al vent gelat de gregal que sol dur neu) fent que parara la força de la nevada, pero fent que baixara molt la temperatura.

El tall de neu va alcançar entre 1,75 i 2,50 metres d'alçària, fent intransitables els carrers i, inclús, que no es pugueren obrir les portes d'eixida de les cases.

Tot açò va ocorre una matinada per allà per el 12 de Gener del any 60.

Esta primera és del carrer justament de darrere de ma casa, i es veu la porta del trinquet vell del poble:

En esta atra, feta a una placeta al costat mateix de casa, ma auelo i altres homes van aprofitar l'amuntonament causat per el vent de primeres hores del matí per fer un 'curset d'escalada':

Pose ací la situació sinòptica que hi va haver per a qui li interese la cosa:

El dia 11, que es quan es va gestar la tempesta:

I al demà, quan ja les vents havien girat a Gregal, molt mes gelats:

Nota: les he tornat a pujar a un atre "hosting" d'eixos, que estaven en imageshack i no se per què s'ha borrat tot lo que tenia ahí.
« Darrera modificació: 01 de Jul de 14, 01:04:08 am per Vaqueret »

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
Re: He trobat fotos de la Gran Nevada del 60
« Respondre #1 el: 20 de Ago de 08, 17:36:35 pm »
REDEU¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ ,quina  joia tenies amagada,  no dic res mes

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: He trobat fotos de la Gran Nevada del 60
« Respondre #2 el: 20 de Ago de 08, 22:51:01 pm »
Quina pasà de fotos. Or en pany !! Gràcies per trobar-les i escanejar-les !! Açó em recorda que Toni té pendent un treballet d'investigació... ;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)