Autor Tema: Xarxa d'estacions de Meteoclimatic.com  (Llegit 127027 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Xarxa d'estacions de Meteoclimatic.com
« Respondre #420 el: 17 de Oct de 10, 17:18:00 pm »

Ufff, em costa un poc de creure que ara mateixa en Barx hi hagen 14,4º i en Bocairent 17,5º.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #421 el: 17 de Oct de 10, 17:26:12 pm »
Vos informe que per raons urbanístiques :-[ l'Obs. Germanies ha rebaixat el segell de qualitat destacada a qualitat termopluviomètrica, ja que les noves finques que hi ha a l'àrea 20 d'Ontinyent ja superen prou l'altura de l'anemòmetre al S de l'estació.

Estic veient que les dades de vent són molt correctes i en consonància amb la resta d'estacions de la cituat, en particular amb la del Llombo, la que té l'anemòmetre sense cap obstacle. O siga que no es nota la influència dels edificis nous, més que res perquè en aquella zona el vent de migjorn és anecdòtic.

Ho sé, però per criteris homogenis amb la resta de qualificacions crec que no s'ho ha de mereixer. Què tal si em doneu l'opinió diumenge que ve i fem un esmorçaret i trobada d'estacions ontinyentines com vam dir?

Per mi perfecte.

:)

Trobada d'Observatoris d'Ontinyent
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #422 el: 17 de Oct de 10, 17:28:24 pm »

Ufff, em costa un poc de creure que ara mateixa en Barx hi hagen 14,4º i en Bocairent 17,5º.

Una mica estrany si ho és. De totes maneres podria ser que eixa estació de Barx estiga a hores d'ara ja a l'ombra. Hi hauria que vorer la ubicació.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #423 el: 17 de Oct de 10, 17:45:55 pm »
Per cert, nova estació de Meteoclimatic a Biar, a la Serra del Reconco, a 1200m!!  Ara hi ha 11ºC! :)

La temperatura de Barx la veig creíble, ja que a Llaurí - st. Sofí hi ha 15,1ºC a 288msnm, i Barx 14,9ºC a 379msnm.
I mirant els mapes, les isos a 850hPa pareix que siguen un poc més baixetes per allí que per ací.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #424 el: 17 de Oct de 10, 17:57:23 pm »
Per cert, nova estació de Meteoclimatic a Biar, a la Serra del Reconco, a 1200m!!  Ara hi ha 11ºC! :)

La temperatura de Barx la veig creíble, ja que a Llaurí - st. Sofí hi ha 15,1ºC a 288msnm, i Barx 14,9ºC a 379msnm.
I mirant els mapes, les isos a 850hPa pareix que siguen un poc més baixetes per allí que per ací.

Potser, anirem seguint-la els proxims dies.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #425 el: 17 de Oct de 10, 18:03:31 pm »

Molt bona per a controlar cotes de neu. :)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #426 el: 17 de Oct de 10, 18:03:54 pm »
  Ara he vist l´estació de Biar, una passada el lloc, menudes temperatures que donarà i te molt bona pinta l´estació.

Anem a més!!!!!!!! :D

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #427 el: 17 de Oct de 10, 18:25:14 pm »
L'estació de Barx deu d'estar rodejada de muntanyes i en una ubicació favorable a les inversions tèrmiques, ja que marca unes mínimes prou baixes tot i estar prou a prop del litoral.

Per cert, mireu les dades de precipitació mitjana de Barx, son brutals: http://www.barx.es/es/poble/clima
« Darrera modificació: 17 de Oct de 10, 18:29:45 pm per Joen »

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #428 el: 17 de Oct de 10, 18:36:46 pm »
Per cert, mireu les dades de precipitació mitjana de Barx, son brutals: http://www.barx.es/es/poble/clima

:o :o :o

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #429 el: 17 de Oct de 10, 18:38:00 pm »
L'estació de Barx deu d'estar rodejada de muntanyes i en una ubicació favorable a les inversions tèrmiques, ja que marca unes mínimes prou baixes tot i estar prou a prop del litoral.

Està en el polje de Barx.
Els poljes són llocs perfectes per a les inversions térmiques, ja que l'aire fred no pot escapar d'ells. (I l'aigua només pot escapar pels ponors (o simes), en aquest cas, per l'avenc de la donzella).

De totes maneres, la zona de la Drova està una mica més elevada, a 370-380msnm, mentre que la part més baixa del polje està a uns 313msnm, i allí crec que encara farà més fred.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #430 el: 17 de Oct de 10, 18:43:01 pm »
Allí plou moltíssim, en Pinet no m'extranyaria gens que tingueren uns valors de precipitació mitjana similars.

Per cert, en eixa zona neva bastant, de fet al costat de Barx hi ha una nevera (o cava), a només 340msnm!!!  :o
Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #431 el: 17 de Oct de 10, 18:46:14 pm »
En resum, que seria l'ubicació perfecte per a molts meteoaficionats per col·locar una estació meteorològica  ;D: es una zona prou freda afectada per les inversions tèrmiques, a més de ser una de les zones més plujoses del País Valencià. Tens fred i pluges en el mateix pack.

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #432 el: 10 de Nov de 10, 10:45:53 am »
Hola,

Timonet, saps per quina raó tinc l'estació en comprobació a hores d'ara? es per la ràfega de vent de 183 km/h? o es que hi ha altra cosa? he escrit al forum de meteoclimatic, per advertir que ja ho he solucionat i ahir  vaig observar que tot anava bé. No vull ser plasta, encara que ho siga. Però com ningú a respost allà ho faig directament ací.
Es que si he de fer canvis, o manipular l'estació ara estic per casa, sino després a Barcelona ho tindré molt complicat.

gràcies.
Llaurí - Ribera Baixa, València.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #433 el: 10 de Nov de 10, 17:15:51 pm »
Hola,

Timonet, saps per quina raó tinc l'estació en comprobació a hores d'ara? es per la ràfega de vent de 183 km/h? o es que hi ha altra cosa? he escrit al forum de meteoclimatic, per advertir que ja ho he solucionat i ahir  vaig observar que tot anava bé. No vull ser plasta, encara que ho siga. Però com ningú a respost allà ho faig directament ací.
Es que si he de fer canvis, o manipular l'estació ara estic per casa, sino després a Barcelona ho tindré molt complicat.

gràcies.

Amb tota seguretat per els 183 km/hr. Si envies dades durant 3 jornades sense pausa, deuries tornar a tindre el segell de sempre i desapareixerà l'exclamació groga.

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #434 el: 10 de Nov de 10, 21:10:54 pm »
ok,  ;)
Llaurí - Ribera Baixa, València.