Forum AVAMET
Extra topics => Medi Ambient / Medio Ambiente => Missatge iniciat per: MeteoValència en 04 de D'abr. de 08, 10:58:32 a. m.
-
Amb el nom de projecte Caliope, al Centre de Supercomputació de Barcelona s'ha començat a fer un model de simulació de partícules en suspensió i d'alguns contaminants molt interesant i on sembla que participen, entre altres, el CEAMET. Al Caliope hi ha informació d'Europa i també per comunitats autònomes de la Península i entre elles troben la finestra valenciana.
En este exemple podem veure els nivells màxims de monòxid de carboni previstos a 24 hores en les nostres comarques.
(http://terral.upc.es/AQF/MN-VALENCIA/ip/archive/latest/BSC-ES_FORECAST_CO_MAXD1.gif)
Este model te eixides d'ozó, òxids de nitrogen, monòxid de carboni, diòxid de sofre i altres partícules. Aplicat a la meteorologia pot ser una eina interesant per a pronosticar pluges de fang
Caliope esta finançat pel Ministeri de Medi Ambient.
Tot ho podem trobar a: http://www.bsc.es/caliope/?q=node/20 (http://www.bsc.es/caliope/?q=node/20)
;)
-
Molt bona iniciativa !! Quina llàstima que siga una realitat que els contaminants envolten el cel del qual respirem...
Gràcies per la noticia.
-
Bona troballa, MeteoValència! :D