Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 122421 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #165 el: 21 de Gen de 07, 21:19:14 pm »

L´actualització de les 12 del model europeu és mes fluixa que la del GFS, però tampoco esta malament del tot, alguns centimetres també ens caurien. ;D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #166 el: 21 de Gen de 07, 21:22:03 pm »
Vigilant...

El mar está a 14-17ºC, tanto en el mediterráneo como en el atlántico, cerca de la península.

A 850hPa el jueves tendremos entre -5 y -10ºC.

Eso significa que habrá una diferencia de entre 20 y 25ºC en 1400 m. Si no me equivoco, la convergencia es "explosiva" a partir de 15ºC de diferencia entre esos dos niveles (que me corrija juanje albox).

Por tanto, la nubosidad que se formará en las cercanías del este y sur peninsular provocará una bajada acusada de la presión atmosférica, es decir, una profundización de las bajas relativas o ondulaciones, reflejos de la vaguada depresiva de 500hPa.

En resumen, podrán formarse complejos convectivos, tormentas severas o muy severas e incluso ciclogénesis explosiva en el SE.

:festa: :festa: :festa: :festa:
Xàtiva, València.

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 300
  • ...Hivern de manteta i vicks vaporub!!!...
    • XATIMET
« Respondre #167 el: 21 de Gen de 07, 21:27:29 pm »
 :5: :5: :4:

Observatori Xàtiva-Espanyoleto: (www.xatimet.es)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
    • Ontimet
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #169 el: 21 de Gen de 07, 22:02:02 pm »
Deuries preguntar si van enserio el models...jejeje.

Impresionant...¡¡¡
Xàtiva, València.

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
    • XATIMET
« Respondre #170 el: 21 de Gen de 07, 22:03:37 pm »
Sergifred a vore si tingem accio esta semana en les classes i tinguem de que xarrar... jeje :ein:

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #171 el: 21 de Gen de 07, 22:37:25 pm »
Bé, no vos ho vaig dir, que era hui quan hi havia que estar pendent dels models???

Per cert, algú li va el MOMAC??  Per que a mi no em va.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #172 el: 21 de Gen de 07, 22:42:33 pm »
Vigilant...

El mar está a 14-17ºC, tanto en el mediterráneo como en el atlántico, cerca de la península.

Eso significa que habrá una diferencia de entre 20 y 25ºC en 1400 m. Si no me equivoco, la convergencia es "explosiva" a partir de 15ºC de diferencia entre esos dos niveles (que me corrija juanje albox).

Por tanto, la nubosidad que se formará en las cercanías del este y sur peninsular provocará una bajada acusada de la presión atmosférica, es decir, una profundización de las bajas relativas o ondulaciones, reflejos de la vaguada depresiva de 500hPa.

En resumen, podrán formarse complejos convectivos, tormentas severas o muy severas e incluso ciclogénesis explosiva en el SE.

Vaja, pues encara veurem alguna tronada de neu i tot  :-X :-X , açi a 700m d'altitut en cas de produirse precipitació la neu cuajaría de seguida per les temperatures negatives que s'esperen .
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
    • XATIMET
« Respondre #173 el: 21 de Gen de 07, 22:42:51 pm »
Que es el MOMAC? ???

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #174 el: 21 de Gen de 07, 23:29:41 pm »
Vigilant...

Vaja, pues encara veurem alguna tronada de neu i tot  :-X :-X , açi a 700m d'altitut en cas de produirse precipitació la neu cuajaría de seguida per les temperatures negatives que s'esperen .

Sí! Jo, de tu, aniria comprant pala i saquets de sal.....  ;D

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #175 el: 21 de Gen de 07, 23:42:04 pm »
Pareix que anem a passar fred de veritat, ISO -10ºC per tot l'interior i temperatures a 2m del sol per davall dels -10ºC . ...

La precipitació no està clara , però fred i del bo sembla asegurat  :-X
« Darrera modificació: 21 de Gen de 07, 23:45:07 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
    • Ontimet
« Respondre #176 el: 21 de Gen de 07, 23:48:41 pm »
A Almansa, patir segur que no patiu, tú el que faràs serà disfrutar, home !!

I bé, comentar que en aquesta eixida, com comentava sergifred, pareix que ens han rebaixat, i molt la precipitació... i han augmentat el fred, almenys més cap al est de la península.

De manera que podem seguir tot amb compte i no s'agobiem.. però jo s'he d'un que suspendrà un examen aquest dijous a les 9 del matí si no es fica a estudiar com Déu mana...

Bona nit...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #177 el: 22 de Gen de 07, 00:51:18 am »
A Almansa, patir segur que no patiu, tú el que faràs serà disfrutar, home !!

I bé, comentar que en aquesta eixida, com comentava sergifred, pareix que ens han rebaixat, i molt la precipitació... i han augmentat el fred, almenys més cap al est de la península.

De manera que podem seguir tot amb compte i no s'agobiem.. però jo s'he d'un que suspendrà un examen aquest dijous a les 9 del matí si no es fica a estudiar com Déu mana...

Bona nit...

Encara hi ha ball de models, si no mireu el NOGAPS

Desconnectat Cumulusnimbus

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 46
« Respondre #178 el: 22 de Gen de 07, 12:53:15 pm »
Hola a tots:

La veritat es que a mi m´asusta un poc (en el bon sentit de la paraula....espere) esta situació. Hi ha un factor que els models no veuen bé, i es la SST del mar. No oblidem que venim d´uns dies de temperatures excesives per a l´epoca durant molts dies, i el mar está rel.lativament calent per a ser Gener. Massa calent si tenim en comte que damunt de la Península va a situarse una massa d´aire fret que no tots els hiverns es dona (hi ha que remontar-se al 2005, i abans a 1970, amb la diferencia d´una energia acumulada al mar que entonces no teniem). Fixeu-se que al Golf de Túnez tenim SST de fins 20ºC, i a la conca d´Argel  de 17ºC. Això suposará diferecies en la mateixa horizontal (sense contar la vertical) de més de 20ºC i fins i tot 30ºC amb l´interior de la Península quan la massa freda estiga dins d´ella. Crec que això crearà un front de retrocés cap a la Península, húmit, des de dins de la Mediterrànea. Cosa que els models encara no veuen bé, només es centren en la baixada de la massa freda cap al sud. Només el GFS en alguna eixida insinúa la questió. Pot ser m´enganye prou i açò només siga una irrupció molt freda i seca, però postule que cap al Divendres o Dissabte podríem vore nevades a la Comunitat com fa molts anys que no em vist. Si no les fa ací les farà al nord d´Argelia.

Sal.lutacions.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #179 el: 22 de Gen de 07, 13:10:12 pm »
Hola, Xavi!!!!  :D

Sí, estic totalment d'acord amb tú. Ja ho vaig apuntar fa uns dies. A més està la possible aportació d'inestabilitat des del sudoest de la península (Baixes en altura que s'esgolen per davall de l'anticicló) que faça que la ciclogénesi es produeixca mes al sud de lo modelitzat.

¿Qué diu el CEAM de tot açò?