Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 94297 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #135 el: 09 de Gen de 10, 19:55:47 pm »
No crec que pugam vorer la neu, i vosaltres menys. Les serres per damunt de 800-900 m podrìa ser. La única cosa es que la borrasca te molt poca força i per tant mes posibilitats de barrejarse amb l´aire fred.

Doncs jo no ho veig tan difícil... encara que parlaríem de 1 cm de neu o 2...  :)

A favor: fred acumulat en cape baixes com el que tenim, a 850 hpa tindrem encara -2º/-3º i a 550 hpa tornaríem a tindre -25º.
« Darrera modificació: 09 de Gen de 10, 19:57:34 pm per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #136 el: 09 de Gen de 10, 20:08:44 pm »
pues aixo mateixa. -2/-3 i -25, sense geopotencials baixets, pues dona una cota de 800-900 metres. Un altra cosa son les sorpreses no previstes, per bolsetes mes fredes en altura o per baix...però aixo ja es un altre tema ( de esta forma va ser la nevada mes gran que per aci recorde, la de novembre de 2001, gracies a la formació de un ruixatr convectiu va fer una forta nevada de tres o cuatre hores que va deixar un gruix de 20cm, tot just quant tots els mitjos oficials deien que la cota ja pujaba a mes de 1000 m)
« Darrera modificació: 09 de Gen de 10, 20:14:44 pm per L´herberet, MANU »

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #137 el: 09 de Gen de 10, 20:41:26 pm »

Jo per a res descarte 4 volves, o lleugera enfarinada dema a estes hores en Otos, en la quantitat d´aire gelat que tenim a tots els nivells. Per suposat, que seria anecdotic i pronte pujaria la cota.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #138 el: 09 de Gen de 10, 21:26:39 pm »
A la Foia demà es pot donar una enfarinada en les primeres hores del dilluns, pero crec que la cota, al menys a esta part de la Mariola, pujaria rapidament.
Es prou fàcil que el aire calent, del SW, vaja per damunt del gelat a la part de la Vall, mantenint-se este per mes temps i donant neu, pero també pluja gelada si la temp. es lo suficientment baixa.

En quant a les 'analisis de modelos'... pos jo que voleu que diga... els models s'analitzen per a adaptar-los a les condicions concretes de un determinat territori i/o per comparar la evolució d'una situació concreta respecte a lo modelitzat, normalment la eina mes utilitzada per a això sol ser comparar les bandes de nuvolositat del meteosat amb les mapes de Temperatura Potencial Equivalent -per vore les fronts i, en general, la activitat advectiva- i comparar les animacions del canal del vapor d'aigua del meteosat amb les estructures (B, COLs A, etc) modelitzades, si no es aixina -i encara no he vist mai una animació bona de WV o de Theta_e en el metroret-  pos no veig què és lo que s'ha d'analitzar, francament. Els models JA diuen les probabilitats de que ocurreixca una determinada situació, o la comparació probabilística de una situació amb altres que ja s'hagen donat -en cas del IFS Europeu- sols cal vore-los, no fa falta posar les interminables rastres de mapetes, al pur estil Vigorrià, per a res.
Encara que igual també estic enganyat, per que lo cert és que fa una montonà de temps que no entre a eixe topic del metroret i a lo millor ara ha canviat la cosa.
« Darrera modificació: 09 de Gen de 10, 21:28:55 pm per Vaqueret »

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #139 el: 09 de Gen de 10, 21:34:34 pm »
Alomojó, però quan vigorro posa tots els mapes t'estalvia que li pegues la miradeta... després igual tu tens una altra interpretació, però la gent t'estalvia el mirar-los...

Sobren els altres missatges, els de la cota, que farà a la porta de ma casa (literalment parlant) etc...
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #140 el: 09 de Gen de 10, 21:40:08 pm »
pues aixo mateixa. -2/-3 i -25, sense geopotencials baixets, pues dona una cota de 800-900 metres. Un altra cosa son les sorpreses no previstes, per bolsetes mes fredes en altura o per baix...però aixo ja es un altre tema ( de esta forma va ser la nevada mes gran que per aci recorde, la de novembre de 2001, gracies a la formació de un ruixatr convectiu va fer una forta nevada de tres o cuatre hores que va deixar un gruix de 20cm, tot just quant tots els mitjos oficials deien que la cota ja pujaba a mes de 1000 m)

El problema és que ens passa primer un front calent i després un front ocluït. Pero clar, això és en teoria, perque este matí aixina s'esperava, pero els models esta vesprada han baixat uns 100 km al sud la perturbació, de manera que ara sols ens passa el front ocluït, amb lo cual lo que cal esperar és menys pluja i mes fred.

Ací teniu la trajectoria prevista del nucli:

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #141 el: 09 de Gen de 10, 21:44:59 pm »
Alomojó, però quan vigorro posa tots els mapes t'estalvia que li pegues la miradeta... després igual tu tens una altra interpretació, però la gent t'estalvia el mirar-los...

Sobren els altres missatges, els de la cota, que farà a la porta de ma casa (literalment parlant) etc...

En eixe cas és una llàstima que la faenassa que es pega te la cobre la telefónica de conte ell.  ;D

(Igual que la faena que fa el Timonet per mantindre esta web, o jo la de meteocastalla... nosaltres fem la faena i la telefónica -o el proveidor d'intenné que siga- la cobra. Mira que son listos.)

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #142 el: 09 de Gen de 10, 21:56:22 pm »
home ... mirant-ho aixi...

;D
]

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #143 el: 11 de Gen de 10, 15:55:00 pm »
Bueno, i una vegada acabat l'episodi.... a seguir per aci.. Hi haura que anar mirant una altra entrada d'aire fred i neu!
Agullent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #144 el: 11 de Gen de 10, 19:28:29 pm »
Jo pense que les coses al entrar i al surtir pasen per la mateixa porta, per lo tant com vam comenzar amb una siberiana, deuriem terminar amb altra, txorraes meues, de totes maneres he vist que algu toca la porta de la Siberiana, es per alegrarnos un poc no comencem a dir barbaritats.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #145 el: 11 de Gen de 10, 19:45:31 pm »
la veritat que eixe bloqeig que tenim dalt dels escandinaus ens esta donant moltes alegries, estem encara a meitat gener i falten les clasiques nevades de febrer tan usuals a la foia de castalla i l´alcoia,
anirem veient com evoluciona tot aço, he esta llegint en un altre foro la posibilitat de una ciclogenesis mediterranea de una borrasqueta que ve per el atlantic, com heu veieu els esperts, podria donar molta aigua per açi, no? ???

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #146 el: 11 de Gen de 10, 20:06:20 pm »
Recorde a gent vella dir-me que açò que está passant enguany va passar no sols un any sino 4 seguits, des del 56 al 59. Curiosament  també van ser anys relacionats amb un mínim solar mes acusat del habitual (56-57), com ha passat enguany.  Segons això lo que cal esperar és que la AO siga sent prou negativa i que, per tant, els bloquejos siguen molt mes habituals del normal.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #147 el: 11 de Gen de 10, 20:58:48 pm »
Hola!
Vaig a comentar una cosa que no es d'analitzar models, és per dir que els de meteomoita han actualitzal la pàgina i ja és poden veure les tables i les gràfiques de localitats com Ontinyent, que els que no som d'ayí ens pilla mes a prop que Castelló, València o Alacant.
Montitxelvo, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #148 el: 11 de Gen de 10, 21:09:19 pm »
pues a mi un aguelo m´ha dit que encara queden 3 nevades :o
m´ha dit que este any toquen 7 nevades..el aguelo els collons¡¡¡¡¡ jo hem burlava cuant hem va dir lo de les bellotes i jo donanmeles de listo....que si els models que si la nasa diu.....a vorem¡¡¡¡¡

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #149 el: 11 de Gen de 10, 21:14:15 pm »
Recorde a gent vella dir-me que açò que está passant enguany va passar no sols un any sino 4 seguits, des del 56 al 59. Curiosament  també van ser anys relacionats amb un mínim solar mes acusat del habitual (56-57), com ha passat enguany.  Segons això lo que cal esperar és que la AO siga sent prou negativa i que, per tant, els bloquejos siguen molt mes habituals del normal.

Aixo m' agrada mes que tota la teoria del canvi climatic, que existeix ehh?

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.