Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87465 cops)

0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat joseppe

• Pluja
  • *
  • Missatges: 100
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #480 el: 29 de De Gen. de 11, 20:01:12 p. m. »
Ja esta clar al final res de res, ojala m'enganye pero de fa uns dies que dien neu fins el dimecres a hui que ja no possen casi res per no dir res de res.
Albaida, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #481 el: 29 de De Gen. de 11, 20:10:50 p. m. »
Bona nit:
Mire i mire el models (la veritat es que no se per a què perquè després els canvien com volen) i home, no és una situació d'escándol ni de nevades a cota 0, però de segur que per les comarques centrals ens cau pluja i neu a cotes no massa altes. Començarà demà a útlima hora i sobre tot per la matinada i primera hora del dilluns...
Supose que un cop més plourá més a la Safor i a la Marina però espere que més a dins també caiga alguna coseta.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #482 el: 29 de De Gen. de 11, 20:23:28 p. m. »
el hirlam marca una borrasca formantse davant les nostres costes i enviant vents agregalats , jo crec que ens ploura mes de lo que marquen ara els models
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #483 el: 29 de De Gen. de 11, 20:37:41 p. m. »
Dilluns a les 13h deixen la pluja forta front el cap de Sant Antoni :

Fins eixe moment pluges debils a la Comunitat Valenciana:
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/modelosnumericos/hirlam?opc2=sup&opc3=pr
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #484 el: 29 de De Gen. de 11, 20:43:40 p. m. »

http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/modelosnumericos/hirlam?opc2=sup&opc3=pr

No se l´HIRLAM, eh!!!!, mes precipitacio amb gregal en Terol que per aci???, no ho tinc jo molt clar això....

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #485 el: 29 de De Gen. de 11, 20:50:57 p. m. »

No se l´HIRLAM, eh!!!!, mes precipitacio amb gregal en Terol que per aci???, no ho tinc jo molt clar això....
carboner i que opines de eixa baixa que marca el hirlam davant de nosaltres en meteovision ja anuncien la posible formacio i intensificacio de les plutjes

Desconnectat dadisap

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 17
  • Tinc les ulleres brutes...
« Respondre #486 el: 29 de De Gen. de 11, 20:51:34 p. m. »
 Boooooooo ... ultima actualitzacio de fremeteo , despres de  4 dies donarmos 180 mm per la proxima setmana , com no ,i fidel a les rebaixes de Gener, la cosa queda en aço tant impresionant:

festa* festa* festa* festa* festa* festa* llamp* cloud llamp* umbrella rain
Fremeteo+GFs + resta de models =  : avant* avant* avant*
Tinc les ulleres brutes...

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #487 el: 29 de De Gen. de 11, 20:58:19 p. m. »
Jo veig la cosa molt justeta, es de veres que mos entra una isobara de gregal, pero tambe la teniem la setmana pasada i ja vam vore tots a excepcio de parts de la Safor com va quedar la cosa.
Es de veres que les isobares estan un poc ondulades tambe al Gfs pero de ahi a que es forme una baixa davant nostre, no se, si fora miapuesta.com apostaria 20 € a que no es forma, tambe perque els ensembles no mostren res.
La part positiva es que el gregal que mos entra si es desplazara un poc el A podria tindre mes recorregut maritim i la cosa aniria molt millor.

En fin no ens farem moltes ilusions pero dema estarem tots per aci prestanli atencio a la situacio.  ::)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #488 el: 29 de De Gen. de 11, 21:09:30 p. m. »
Jo veig la cosa molt justeta, es de veres que mos entra una isobara de gregal, pero tambe la teniem la setmana pasada i ja vam vore tots a excepcio de parts de la Safor com va quedar la cosa.
Es de veres que les isobares estan un poc ondulades tambe al Gfs pero de ahi a que es forme una baixa davant nostre, no se, si fora miapuesta.com apostaria 20 € a que no es forma, tambe perque els ensembles no mostren res.
La part positiva es que el gregal que mos entra si es desplazara un poc el A podria tindre mes recorregut maritim i la cosa aniria molt millor.

En fin no ens farem moltes ilusions pero dema estarem tots per aci prestanli atencio a la situacio.  ::)
no se si has vist el hirlam pero ell marca la formacio de eixa baixa

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #489 el: 29 de De Gen. de 11, 21:22:51 p. m. »
Boooooooo ... ultima actualitzacio de fremeteo , despres de  4 dies donarmos 180 mm per la proxima setmana , com no ,i fidel a les rebaixes de Gener, la cosa queda en aço tant impresionant:

festa* festa* festa* festa* festa* festa* llamp* cloud llamp* umbrella rain
Fremeteo+GFs + resta de models =  : avant* avant* avant*

Freemeteo està basat amb el GFS tinc mania.

La veritat és que siguent el màxim possible d'objectius, està un poc "agra" la cosa, però sols fixant-se en el que mostren els models ara mateix.
És extrany que amb el gregal no arribe a entrar la precipitació un poc més o que, com diu Carboner, en Terol precipite més que per ací. Així que subjectivament --> ¡Algo farà!
« Darrera modificació: 29 de De Gen. de 11, 22:02:59 p. m. per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #490 el: 29 de De Gen. de 11, 22:02:13 p. m. »
en cananou ha dit que ploura dilluns i dimarts milloraria pero cota de neu a 1000 m ¿d on s ha tret eixa cota?

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #491 el: 29 de De Gen. de 11, 22:53:25 p. m. »
Si tots dubtavem que el GFS no podria retallar més encara, ens ha superat per dalt del cap, està fet un "campeón". A conseguit retallar més encara.
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #492 el: 29 de De Gen. de 11, 23:06:03 p. m. »

basicament està igual, eh!!!!!!, tampoc hi ha que fijar-se massa en el mapa de precipitacions, GFS acostuma a senyalar sempre menys preci de la que por caure en situacions de E o NE, tot al contrari que amb situacions de S-SW, com ahir que marcava preci i ja vau vorer, 4 gotes.

A mi m´agrada la bosseta eixa damunt de nosaltres, només que la isobara agarre un poc d´humitat i es podria liar, estic parlant de coses tampoc  massa destacables, eh!!, que ningu espere una nevassa..

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #493 el: 29 de De Gen. de 11, 23:08:30 p. m. »
Si tots dubtavem que el GFS no podria retallar més encara, ens ha superat per dalt del cap, està fet un "campeón". A conseguit retallar més encara.
jo ara ja preferisc vore els meseoscalars com el hirlam el momac i el mass dema es vore jo ma quedat un poc mosca en la baixa ixa que marca el hirlam que podria ser interesant

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #494 el: 29 de De Gen. de 11, 23:56:53 p. m. »
si se mos pixa un pardal podem donar gracies es que  es de risa.........jajaja tant que prometia
Tibi, l'Alcoià.