Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87085 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #60 el: 17 de De Gen. de 11, 18:59:35 p. m. »
en esta ultima eixida del GFS marca mes fret que les altres eixides ara nomes falta preci,pero res clar cada model una cosa diferent que manera de marejara la perdiu
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #61 el: 17 de De Gen. de 11, 20:21:29 p. m. »
Pues acaba d'eixir el GEM i a cambiat bastant de la ultima eixida a esta, i no m'agrada gens. Eixa baixa de Italia la profunditza mes i arrastra tot l'aire fred que en l'eixida anterior enviava cap aci. Ara vorem l'Europeu com ix.

I del GFS dir que les precipitacions van cap avall  :-\ !

Un mareig tot !

Pues el Europeo es muy parecido al GEM, con tramuntanas. Yo pienso que esto aun va a dar vueltas, no perderia de vista la baja de Canarias que puede dirigirse hacia el N de Africa, enviando levantes a nuestra zona, algunos modelos lo insinuan, como el Nogaps
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Bas

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 7
« Respondre #62 el: 17 de De Gen. de 11, 21:04:48 p. m. »
Estic d'acord amb Samu, eixa baixa que es despenja pel flanc oest de l'anticicló, als models, podria ser l'atractor que ens falta per a provocar una entrada més marcada de vents de llevant. Però els amants de la neu ja sabeu que les entrades de mases d'aire amb gran recorregut maritim acostumen a ser menys fredes i no solen donar neu en cotes baixes. Es posa interesant la cosa.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #63 el: 17 de De Gen. de 11, 21:42:27 p. m. »
Bona nit a tots  :P.

Bé doncs, després de veure les últimes eixides dels models (més o menys tots en general), baix el meu punt de vista la situació no acava de ser massa propícia per veure neu cap a les nostres terres, aixó amb els models d'ara mateixa perque marge de temps hi ha encara en tots els sentits, clar està.
Resumint, tant el GFS com l'ECMWF i l'UKMO, que posiblement siguen els 3 models amb més fiablitat (si es que existeix la fiabilitat en el món meteo  ;D) darrerament ens dixen vorejant: si tenim prou d'aire fred no tenim precipitacions i a l'inrrevés.
Són els models menys fiables com ara el JMA japonés, el BOM (soles el nom ja em resulta extrany) australià i el GME alemany (en els seus mapes més llunyans en el temps) els que ens donen més possibilitats de nevades tot i que no molt copioses.

Ara bé, açó pot canviar com ja he dit però veig al Anticicló que no acava de muntar un poquet més, lo suficient com per a que puguera formar-se una baixa que ens afectara.

Al menys està prou interessant la situació i es gaudeix seguint-a, que no es poc comparat amb el que teniem fins fa res i menys.
Ontinyent, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #64 el: 17 de De Gen. de 11, 22:52:39 p. m. »
Mirant models, etc. pareix que no tindriem prou precipitacio per a veure una nevada decent..  :-\
Ara.. tot pot cambiar, vorem al final com queda la cosa.
Una curiositat, cota 0 pera les costes valencianes!  8)

Agullent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #65 el: 17 de De Gen. de 11, 23:39:39 p. m. »
Aquest mapeta es de mig metre al poble, y més d´un metre a la Serrella. ;D

Au va, amunt els anims.....
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #66 el: 18 de De Gen. de 11, 00:11:16 a. m. »
Aquest mapeta es de mig metre al poble, y més d´un metre a la Serrella. ;D

Au va, amunt els anims.....

jo firme  je je   ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

• Pluja
  • *
« Respondre #67 el: 18 de De Gen. de 11, 00:44:18 a. m. »
Vaja, no està malament l'eixida del GFS... llàstima que siga la de les 18h i a tant de temps vista  ::).

Comparació dels ensembles de l'eixida de les 12h amb l'actual:

A veure demà com va evolucionant el tema en este i els altres models...  pipa*.
Bona nit.
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #68 el: 18 de De Gen. de 11, 10:35:22 a. m. »
Bueno, tots els models allarguen mes el fred, el unic que he trobat amb grans diferències és el GME:

Vorem si les següents eixides dels diferents models van convergint en el GME o no.

« Darrera modificació: 18 de De Gen. de 11, 11:43:44 a. m. per Monti »
Montitxelvo, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #69 el: 18 de De Gen. de 11, 12:48:34 p. m. »
Vegent l'ensemble de la eixida de les 06h del GFS, em crida l'atenció la mitja que preveu de temperatures a 850hPa. Des de divendres fins al día 30 per davall de la iso 0º.

Encara n'hi han moltes discrepàncies amb el que puga succeïr amb el tema de les precipitacions principalment, pero jo veig prou posibilitats si no de neu sí, al menys, de pluja de cara als próxims dies.
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #70 el: 18 de De Gen. de 11, 13:07:10 p. m. »

Encara n'hi han moltes discrepàncies amb el que puga succeïr amb el tema de les precipitacions principalment, pero jo veig prou posibilitats si no de neu sí, al menys, de pluja de cara als próxims dies.
Home.. a no ser que et referisques a la plutja del dijous , tot el que caiga a partir de divendres sera neu.  ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #71 el: 18 de De Gen. de 11, 13:43:48 p. m. »
I tot el que digueu si no canvia algo la cosa, sembla que poca neu i el mateix de aigua.
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #72 el: 18 de De Gen. de 11, 13:56:08 p. m. »
jo crec que hui o dema canviara per a be per a les nostres terres pero trobe que de començar a fer algo de neu sera diumenge¿Sabeu lo que ploga el divendres sobre quina cota estara la neu es que l aemet no ho indica?
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #73 el: 18 de De Gen. de 11, 13:59:17 p. m. »
Jo crec que segons la darrera eixida del GFS de les 6Z, podriem tindre cota de neu per a divendres als 500-600 metres, amb 0ºC a 850 hPa i caiguent en picat, i -25ºC a 550 hPa
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #74 el: 18 de De Gen. de 11, 14:02:00 p. m. »
Jo crec que segons la darrera eixida del GFS de les 6Z, podriem tindre cota de neu per a divendres als 500-600 metres, amb 0ºC a 850 hPa i caiguent en picat, i -25ºC a 550 hPa
i com veus tu l aspecte res de trellat no?
Castelló de Rugat, València.