Extra topics > Micologia / Micología

Bolets. Tardor 2011

(1/4) > >>

gregal:
De moment no em tingut pluges generals i abundants, però les tempestes d´estiu s´han portat bé en algunes zones. Com a resultat, ja comencen a eixir bolets. Pocs i en pocs llocs, però ja hi ha algo.
He anat a probar sort este matí, i he fet esta xicoteta collita d´apagallums. Rovellons... ni de conya.
Esperem que vingue pronte una llevantada, i que la florada siga més general... i generosa.

Timonet gelat:
Les zones del nord sempre enceteu la temporada abans que la resta! :)

Eixos "apagallums" tenen bona pinta!

Damimet:
Fa uns anys lo unic que vaig recollir a Cuenca van ser 2 ejemplars grandisims i com que mai els habia tastat vaig ferme el anim despres de consultar mil vegades en llibres e internet i ho vaig omplir de jamon york, formatge i poquet de pate i el vaig clavar al forn, mare de deu quin sabor.  :P
Anim i que tinges sort encara que com no canvie la situacio no se si faras molt enguany.

gregal:
Potser que nosaltres comencem la temporada abans, però normalment vosaltres l´acaveu més tard. Al final ve a ser igual.

Esta espècie de bolets, la veritat, és que els he agafat i menjat poques vegades, però els trobe bé de sabor. Els exemplars joves són més tendres i bons.
Estos que he collit els vaig fer simplement fregits amb uns alls.
Tens raó Damimet en lo de que, de moment, la cosa està xunga com no vingue més aigua. Anave amb l´esperança de trobar alguns rovellons, però res. Fa massa calor i fa falta una bona regà.

Per últim, una dada interesant si voleu collir alguna volta este bolet. Si no el coneixeu bé, collir només els exemplars ja oberts que tinguen un mínim de 10 cm. de diàmetre. Este bolet te un anell doble, que te la particularitat de que se pot pujar o baixar al llarg del peu sense que se trenque.

Damimet:
Gracies per donar mes informacio al respecte d'aquest bolet que ja dic vaig trobar exquisit. Pero hem d'anar en conte que de jove te moltes similituds amb els toxics.
Gracies Gregal.

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version