Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89534 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #615 el: 11 de De Jul. de 12, 22:53:40 p. m. »
Per cert; només que vegi qualsevol situació interessant per a la Comunitat Valenciana, ho faré saber.

Amb prou feines tinc temps per a preparar el pronòstic per a Catalunya ...  :-X

Gràcies  ;)

Situació interessant? ja m'agradaria a mi ja...pujava a Catalunya a dur-te un cabàs de taronges si encertes una situació de plujes com Déu mana... jo ja n'estic tip d'esperar i encara queden setmanes per davant per a vore alguna cosa interessant.

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 63
  • En busca de la nevada perduda....
    • DibuLand
« Respondre #616 el: 11 de De Jul. de 12, 22:59:09 p. m. »
Per cert; només que vegi qualsevol situació interessant per a la Comunitat Valenciana, ho faré saber.

Amb prou feines tinc temps per a preparar el pronòstic per a Catalunya ...  :-X

Gràcies  ;)

Situació interessant? ja m'agradaria a mi ja...pujava a Catalunya a dur-te un cabàs de taronges si encertes una situació de plujes com Déu mana... jo ja n'estic tip d'esperar i encara queden setmanes per davant per a vore alguna cosa interessant.

Paciència company. Aquest època de l'any es fotuda pels meteo-aficionats. Si no hi ha una bona gota freda, o una situació similar... toca sol, calor, i com a molt: núvols baixos a la costa o alguna nuvolada de tarda a punts de muntanya.

Tinc esperances de cara a la segona quinzena d'Agost. No és res científic: és la meva sensació. Tant de bo ens afavoreixi a tots plegats,

Mentrestant; continuarem atents,

Salut!

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #617 el: 12 de De Jul. de 12, 07:13:55 a. m. »
Bé: cagada al pronòstic pel que fa als núvols baixos al litoral central. Sense discussió. I tampoc té gaire pinta que hagin d'aparèixer les immediates hores.

Vaja tela ...

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #618 el: 12 de De Jul. de 12, 08:19:03 a. m. »
En fi ...

Demà divendres, per cert, pujaran les temperatures amb una certa alegria. Arreu: tant al litoral com a l'interior. Alguns dels valors arribaran i superaran localment els 34/35ºC cap a la Vall de l'Ebre - Plana de Lleida, i cap a algun sector prelitoral. Cap a la costa els registres es mouran entre els 26/27 i els 30/31ºC. Ja veurem si es compleixen aquests registres (cal dir d'altre banda que tampoc seran exagerats). Demà sembla que acabarà fent força sol cap a mitja tarda amb alguns núvols baixos a la façana litoral (incrementant-se de nou al vespre-nit)

Els valors cap a l'àrea de la Comunitat Valenciana també seran tela marinera. En alguns punts els models indiquen fins a 40ºC. Una jornada de plena canícula. Ja informareu dels registres!

Salut!

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #619 el: 12 de De Jul. de 12, 08:36:26 a. m. »
Bé: cagada al pronòstic pel que fa als núvols baixos al litoral central. Sense discussió. I tampoc té gaire pinta que hagin d'aparèixer les immediates hores.

Vaja tela ...

Ja veig... Ni ha entrat el "rebuf" a litoral central/Maresme (cap a algun tram del maresme sí, on ara hi ha algun núvol), ni ha entrat la tramuntana a l'extrem nord-est. Curiós, perquè era un fet que tots els models indicaven ja de bon matí. Que hi farem... A la méteo, mai 2 + 2 son sempre 4.

Salut!

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #620 el: 13 de De Jul. de 12, 21:11:42 p. m. »
Bé, menys mal que després de la "ponentà" de hui demà a la vesprada arriben les plujes al meu poble...que passa? no s'ho cregeu? poseu esta cara  ????...en fi, jo tampoc m'ho crec però ahí va l'eixida per a demà del Hirlam...
I en serio... jo no la he retocada...

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 367
    • METEOXABIA
« Respondre #621 el: 13 de De Jul. de 12, 21:30:46 p. m. »
Bé, menys mal que després de la "ponentà" de hui demà a la vesprada arriben les plujes al meu poble...que passa? no s'ho cregeu? poseu esta cara  ????...en fi, jo tampoc m'ho crec però ahí va l'eixida per a demà del Hirlam...
No seràn tots els pardals que hi han a la marjal que demà pitxaràn tots a una!!

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #622 el: 13 de De Jul. de 12, 21:40:58 p. m. »
Per cert, apart del Hirlam, la de meteoxabia també dona una lleugerísima posibilitat per a demà, que jo tampoc hem crec!!

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #623 el: 13 de De Jul. de 12, 22:10:45 p. m. »

Jo crec que està tot tan sec que ni pitxant tots el pardals i tots els pegolins banyem el terra...Toni no ens fem il.lusions que fins setembre no vorem ploure i això si tot va bé.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #624 el: 13 de De Jul. de 12, 22:56:15 p. m. »

Jo crec que està tot tan sec que ni pitxant tots el pardals i tots els pegolins banyem el terra...Toni no ens fem il.lusions que fins setembre no vorem ploure i això si tot va bé.
Home, jo espere alguna tronadeta cap a la segon quincena d'agost, son un clàsic!!, no podem fallarnos enguany, que ja en fa alguns que no arribe, i tinc la manía que enguany si

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #625 el: 16 de De Jul. de 12, 17:33:51 p. m. »
Posem a prova els models de mesoescala?

En aquest cas, utilitzaré el model WRF ARW de 7,5 kmts de resolució. Model que pronostica d'aquí a menys de 60 hores (migdia de dimecres) un petit "mesovòrtex" cap a l'àrea est del Golf de Lleó (just, on varem tenir un ja fa un parell de dies i que comentàvem).

Indica una zona d'humitat relativa elevada a superfície, així com de gir de vents de forma mesociclònica. Fins i tot, tindrà un punt de baixa pressió al seu centre! Uns 1019 hPa. Seria fantàstic que pogués clavar... Ho farà?

Adjunto mapa d'humitat relativa a 10 msnm

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #626 el: 16 de De Jul. de 12, 17:34:30 p. m. »
I aquí el mapa de pronòstic de núvols (els colors blancs-grissos són de núvols baixos).

Salut!  ;)

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #627 el: 22 de De Jul. de 12, 19:53:40 p. m. »
LLARG TERMINI: De cara a mitjans/finals de la propera setmana tot sembla indicar que la calor serà la protagonista, accentuada novament al llevant peninsular. Una bombolla càlida que anirà creuant de ponent a llevant la península fins arribar al Mediterrani on es deixarà sentir. Adjunto mapa del MULTIMODEL -mitjana de tots els grans models d'escala sinòptica-.

Tot plegat, podria evocar a un fort xoc de masses d'aire de cara al proper cap de setmana -queda un món, s'ha de tenir en compte-. Cap al darrer tram d'aquest Juliol solcs d'aire fred des de l'Atlàntic podrien visitar-nos inestabilitzant l'atmosfera.

De tot plegat, en tindrem temps d'anar parlant. En aquest sentit hi ha models més macos que d'altres. Salut!

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #628 el: 22 de De Jul. de 12, 19:54:37 p. m. »
I aquí el mapa de pronòstic de núvols (els colors blancs-grissos són de núvols baixos).

Salut!  ;)

Finalment, es varen formar alguns núvols baixos, però no l'espiral. Una llàstima. Aquests fenòmens però son pràcticament impossibles de pronosticar. Salutacions!  ;)

Desconnectat CongestuS

• Reixiu
  • *
    • DibuLand
« Respondre #629 el: 28 de De Jul. de 12, 09:15:11 a. m. »
Bon dia,

Després d'un matí dominat pel sol aquí a Catalunya, s'espera el ràpid creixement de nuvolades a tocar del migdia a punts de muntanya però en especial: cap al Pirineu i els Ports (Ibèrica). Durant la tarda, els xàfecs i les tempestes podran descarregar puntualment amb forta intensitat. Segons els "meus" models, els punts calents seran el Pirineu Oriental, punts del quadrant nord-oest, i el terç sud - Ports. També espero inestabilitat cap al prelitoral i nord-est en general.

Al llarg de la tarda-vespre algunes de les precipitacions arribaran també cap a punts de la costa. Litoral sud de Tarragona i del Besós al nord, aproximadament.

Les quantitats recollides podran superar localment els 30-40 mm. En general, es mouran entre els 5 i els 20 mm. Localment amb calamarsa/pedra i/o amb forts vents.

A partir de les 22 hores tot plegat ha d'anar ràpidament a menys.

Veurem com evoluciona el panorama,