Extra topics > Micologia / Micología

Bolets. Tardor 2012.

(1/11) > >>

gregal:
Les últimes pluges ja han començat a donar els seus fruits.
La setmana passada vaig fer un parell d´eixides. En la primera (dia 11) vaig anar més que res a vore com estave el terreny, i vaig collir una dotzeneta de mollerics sans. No són uns bolets, diguem-ne excelets, però feia molts mesos que no collie res, i no me vaig poder resistir. Els vaig acompanyar amb un manollet d´espàrrecs. Per la vesprada vaig anar a una xopeda i vaig fer un plateret de gírgoles de xop.
El diumenge vaig tornar a intentar-ho amb les gírgoles de xop, en un altre lloc, esta volta acompanyat amb el meu xiquet. Com a resultat, un cul de cistella. Que pagat que estava el xiquet!
Si el vent no ens fa la mà, les perspectives són bones, per als pròxims dies.
Les fotos que adjunte, les dos primeres són del dijous, i les altres dos del diumenge.
Que tingueu sort! i gaudiu del bosc, però sempre respectant-lo!

Timonet gelat:
Ja ha arribat, ja ha arribat...   alegria* alegria* alegria* alegria*

Llàstima que amb el que ha plogut en els darrers mesos per ací, no crec que fem pebrasà com toca.

Gregal, veig que eres un entés del tema: Què et pareix fer un índex dels tipus de bolets que tenim al nostre territori amb fotos pròpies? Es podria obrir un nou tema i que quedara punxat dalt de tot. Apreneríem tots!

gregal:

--- Cita de: Timonet gelat en 16 de Oct de 12, 19:38:23 pm ---Ja ha arribat, ja ha arribat...   alegria* alegria* alegria* alegria*

Llàstima que amb el que ha plogut en els darrers mesos per ací, no crec que fem pebrasà com toca.

Gregal, veig que eres un entés del tema: Què et pareix fer un índex dels tipus de bolets que tenim al nostre territori amb fotos pròpies? Es podria obrir un nou tema i que quedara punxat dalt de tot. Apreneríem tots!

--- End quote ---

Home, la veritat és que no soc cap expert, només un aficionat. De totes maneres, la idea està bé. Tinc fotos de bolets que cullc habitualment, els més corrents, ja que com dic no soc un expert. Podrie penjar algunes fotos indicant el noms del bolets i algunes característiques. I si algún o alguns membres del fòrum, que sàpiguen del tema més que jo fan lo mateix, tots aprendriem algo més.

Timonet gelat:
Exacte!  ;)

Vaqueret:
Bona boletà, gregal. Dona gust trobar una encara que després sempre hi ha algún cucat.

Els mollerics, per ací ningú els pilla, excepte una alemana que conec i jo. Diu ella, que és investigadora farmaceutica que tenen no se quin component que és mlt bo per a les persones.

Jo les faig amb arròç i bledes (o borralla que està molt mes bona i ara ja n'hi ha per el riu també)

Sal·lutacions.

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version