Autor Tema: Meteogrames i models, any 2013  (Llegit 55025 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re:Meteogrames i models, any 2013
« Respondre #255 el: 23 de De Febr. de 13, 20:17:31 p. m. »
Bé doncs, ja ha eixit l'ECMWF.

Fique els mapes a 96 ...

... i 120 hores:

El que estaria perfecte sería veure els mapes a 108 i a 136 hores... però els veurem als de precis..

A l'espera doncs de veure els mapes de precipitacions, jo veig una millora de cara als nostres interessos. Ho dic bàsicament per les condicions de fred a capes mitges i altes, que milloren respecte de l'eixida de les 00z.

Tot i això, és a partir d'ara quan començaràn els moviments de les peces xicotetes, com ara la baixa que des de l'Atlàntic anirà a parar al nord d'Àfrica (per a mí ahí està la clau) i que després podría anar muntant per la costa mediterrànea de la península, com es veu al mapa a 144 hores, on es forma una baixa en front de les costes catalanes. Per tant falta veure si s'acabarà produïnt i a quina velocitat es desplaçaria des del nord d'Àfrica, factors molt importants i que a hores d'ara son molt difícils d'esbrinar més o menys com es desenvoluparàn tots plegats.
« Darrera modificació: 23 de De Febr. de 13, 20:20:51 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #256 el: 24 de De Febr. de 13, 11:45:20 a. m. »
Encara no he mirat la eixida, pero com he vist el meteograma del model GFS supose que haura llevat la precipitació. De totes formes l'Europeu ha tornat a millorar! vinga vaig a pegarli una ullada.

PD: Bo, pareix que ens mate la precipitació, de fet ens posa un 12 litres que serien en forma de neu a partir de 500 metres baixant al llarc del la nit de dimecres fins als 400 inclus menys. De moment seria això baix el meu punt de vista. Falta que no canvie la cosa i podrem disfrutar de la neu per les nostres comarques.

Que algun entes diga algo!
« Darrera modificació: 24 de De Febr. de 13, 11:55:52 a. m. per sergi_onti »
Ontinyent, València.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #257 el: 24 de De Febr. de 13, 14:06:33 p. m. »
Ara tornen a ficar prou de pluja pero retrasen fins al Dijous i Divendres el moment de mes "festa", com sempre en estes situacions encara pegara tot moltes voltes, cosa que com sempre agrairá enormement el nostre sistema nervios!
« Darrera modificació: 24 de De Febr. de 13, 15:28:05 p. m. per floquet »
Ontinyent, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #258 el: 24 de De Febr. de 13, 14:10:04 p. m. »
De totes formes l'Europeu ha tornat a millorar!

Per a mi, sens dubte, aixó precisament és el millor de tot.

Ara no tinc temps, però a veure si després de dinar puc ficar una sèrie de mapetes que, a hores d'ara (a la vesprada ja veurem com evoluciona ... :P), em fan ser prou optimista.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #259 el: 24 de De Febr. de 13, 14:21:18 p. m. »
De totes formes l'Europeu ha tornat a millorar!

Per a mi, sens dubte, aixó precisament és el millor de tot.

Ara no tinc temps, però a veure si després de dinar puc ficar una sèrie de mapetes que, a hores d'ara (a la vesprada ja veurem com evoluciona ... :P), em fan ser prou optimista.

Be, esperem els teus mapes i analisi pissaroglets, i si heu vist la nova eixida del GFS, es torna a semblar prou al que diu el model europeu, no se si per a nevar a cotes baixes, però almenys si per a fer una bona saoneta.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #260 el: 24 de De Febr. de 13, 16:04:13 p. m. »
Com be diu carboner pareix que si que tenim ingredients per a vore com a minim alguna pluja que mos afecte en la proxima i jo diria que en les proximes setmanes, tenim una bona situacio tot i desaprofitar les altes presions que tenim ara al Nord del continent.
« Darrera modificació: 24 de De Febr. de 13, 16:07:25 p. m. per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat meteoagres-bonell

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 310
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #261 el: 24 de De Febr. de 13, 16:18:30 p. m. »
Com be diu carboner pareix que si que tenim ingredients per a vore com a minim alguna pluja que mos afecte en la proxima i jo diria que en les proximes setmanes, tenim una bona situacio tot i desaprofitar les altes presions que tenim ara al Nord del continent.
Damimet el meteograma aquest on correspon,ja que marca un 100% de neu per a aquesta nit i dema un 85%, a mi sola em marca aço, i es de agres!!
Partida de Bonell d'Agres, 664 m

Desconnectat meteoagres-bonell

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 310
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #262 el: 24 de De Febr. de 13, 16:21:09 p. m. »
Aquest meteograma perteneix a Agres!
Partida de Bonell d'Agres, 664 m

• Pluja
  • *
« Respondre #263 el: 24 de De Febr. de 13, 16:29:10 p. m. »
   Be, esperem els teus mapes i analisi pissaroglets, i si heu vist la nova eixida del GFS, es torna a semblar prou al que diu el model europeu, no se si per a nevar a cotes baixes, però almenys si per a fer una bona saoneta.

Jeje, home, cada mapeta dels que fique l'hauràn vist molts dels d'ací ja Màrio, però per a que "quede constància" i que quan apleguen els dies "D" es puga comprovar la fiabilitat d'un model, encara que a unes 100/120 hores.
Més que res ho dic també, perque es pot veure amb més detall i cada 3 hores, com evolucionen precipitacions i temperatures.

Vos deixe un resum gràfic, tot i que potser coste massa veure-lo en claredat...

Ontinyent, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #264 el: 24 de De Febr. de 13, 17:09:46 p. m. »
Actualitzant els models, el GFS porta un camí semblant però jo diría que amb menys precipitacions.

El que m'agrada es l'UKMO...

Donant-se aixó, bona cosa de litres sí que n'agafariem ::)
« Darrera modificació: 24 de De Febr. de 13, 17:11:30 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #265 el: 24 de De Febr. de 13, 18:49:51 p. m. »
Parlant del tema de precipitacions que bona falta ens fan i dexant, diguem-ne que mig de costat, les possibilitats de neu a cotes mitjanes/baixes que fins a poc temps abans no es podrà anar afinant, hui llevat del GFS veig molt positius els models per als nostres interessos. N'hi han d'alguns que serien perfectes per a una bona llevantada/gregalada de les que tant ens agraden (UKMO, NOGAPS-NAVGEM, GEM)...

A veure ara l'ECMWF.
Ontinyent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #266 el: 24 de De Febr. de 13, 18:54:01 p. m. »
Hola estimats patissants i patidors de la méteo valenciana. ;D

Ens trovem davant l´última oportunitat de veure neu amb consisténcia a les nostres comarques... ;). Ara be, la cota no baixará tant com per a tindre precipitació sólida a tot arreu. :'(

De totes maneres hi ha per a estar contents i tal volta espectants, ja que després de "l´innombrable" hivern que hem patit, crec que ens toca gaudir una miqueta del que puga pasar a partir del proper dimecres de vesprada fins divendres al migdia...

Ayyyy¡ eixe llevant i gregal miraculós per a les nostres terres... :-*

Pd: Esperem no tornar a partir una vegada més, una bona bofetada per part dels models...

Pd2: Au va, que esta volta si que si...
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #267 el: 24 de De Febr. de 13, 19:28:00 p. m. »
Vejent les ultimes eixides dels models, crec que la cota de neu si que estaria alteta...uns 700-800 metres. La part bona es que les precipitacions les manten que també fan falta.
Ontinyent, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #268 el: 24 de De Febr. de 13, 19:37:29 p. m. »

::)
Ontinyent, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #269 el: 24 de De Febr. de 13, 20:12:51 p. m. »
Jo ara mateixa ja signava eixos 700-800 metres. Em conforme en que ploga d'una vegada i ens done un rec. I uns decímetres de neu a la serra... també estaria més que bé voreu.

Ja fa uns dies que espere el canvi dels models i encara aguanten... mira que si es la bona...

PD: no vos maregeu amb les cotes, que queda massa com per afinar... concretament queda fins que comence a precipitar!

Setmana entretinguda (almenys mirant models...)
]