Extra topics > Micologia / Micología

Bolets tardor 2014

(1/5) > >>

gregal:
Hola a tots. Aquest estiu, en gran part de les comarques castellonenques, ha tingut unes condicions meteorològiques prou favorables per a tindre un bon inici de temporada de bolets. Per damunt dels 1000 metres ja comencen ha trobar-se cosetes. En general, el terreny té humitat de sobra, només fa falta que les temperatures baixen un poc més, i que continuem sense tindre ventades. Huí he anat a probar sort en un bosc de pi negral, entre els 1000 i 1200 m. i he pogut trobar rovellons, apagallums, cames de perdiu, i pets de llop. Algo més avançada està la temporada en la serra de Gúdar, en Terol.

sergi_onti:
Gregal , el segon bolet l'he vist infinitats de vegades per la serra, i pensava que era verinós...despres vaig vore que el que el carateritzava era l'anella eixa que te en el tronc. Está bo?  :P

gregal:
Hola de nou.
Que tal Sergi? efectivament, la principal característica dels apagallums és l´anell que tenen en la part de dalt del tronc. Aquest anell té la  particularitat de que es fer pujar i baixar al llarg del tronc sense que se trenque. Una cosa que convé tindre en conter és que no es aconsellable collir exemplars amb el barret de MENYS de 10 cm. de diàmetre, ja que alguns exemplars tòxics del gènere Lepiota són semblants, però no superen els 8 cm. de diàmetre. Son uns bolets excel.lents, per a mi, tan bons com els rovellons. Se me trenque el cor quan vaig pel bosc i em trobe algun exemplar al que algún borinot li ha pegat patada i l´ha xafat.
Huí he tornat a probar sort, amb un poc més de temps que ahir, en un bosc de característiques molt semblants. Quasi tot lo que he collit han segut rovellons. Els grans, molts tenien cucs; la calor i la lluna han fet de les seues. El de tamany menut o menut/mitjà estaven prou bé.

Damimet:
Bon roglet Gregal, a gaudir tot lo que pugues que jo faria lo mateix. I eixe apagallums amb fomatge i bacon al forn es de lo millor.

gregal:
Gràcies Damimet. Això de fer-los al forn amb formatge i bacon ho tinc que probar. Espere que vinguen prompte pluges generals i que pugueu disfrutar també dels bolets per la teua zona, que ahí també teniu unes serres precioses.

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version