Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 154607 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #600 el: 25 de De Set. de 07, 11:53:23 a. m. »

No se, no tinc jo molt clar que demà vaja a plore, alguna arruixadeta demà per la nit per la costa de La safor i La Marina crec que serà el màxim que farà, però ojala m´enganyara i fera el que digueu.

La llàstima és que estos han posat açò:

Lo qual vol dir que plourà en tots els llocs menys on han posat. Es veu que tenen el síndrome Canal Ou.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #601 el: 30 de De Set. de 07, 17:37:59 p. m. »

Ningú diu res de la situació que es presenta en un parell de dies, la cosa  sembla que encara no esta clara, però la nova dana que entra pel SW sembla que vindra a parar a casa nostra, ara només ens falta que en superficie tingam llevant o gregal per a que es torne a liar la cosa, encara que açò ultim es el que no esta gens clar.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #602 el: 30 de De Set. de 07, 17:44:17 p. m. »
ara només ens falta que en superficie tingam llevant o gregal per a que es torne a liar la cosa

Aquest detall es el que m'ha fet ser caut i no obrir la boca per el moment  :-X

Aquesta es la típica situació que es veu vindre tirant coets i despres de fer-mos il·lusions ens falla un dels ingredients fondamentals i tan sols ens deixa un dia nuvolos amb 4 gotetes  :'(

M'espere 12H abans de comentar res...
« Darrera modificació: 30 de De Set. de 07, 17:46:29 p. m. per tio_pep »

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #603 el: 30 de De Set. de 07, 19:16:00 p. m. »

De moment el llevant no es veu per ningun costat, mes be ponent pronte, pel que poca cosa caurà, diguen el que diguen.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #604 el: 30 de De Set. de 07, 19:24:51 p. m. »

De moment el llevant no es veu per ningun costat, mes be ponent pronte, pel que poca cosa caurà, diguen el que diguen.

Jo compte amb uns 5 litrets....

Encara que el Blue me'n posa prous més:

Agghh!! tinc la panxa a punt de rebentar de tants bolets que he menjat hui!!!

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #605 el: 30 de De Set. de 07, 19:28:19 p. m. »
Sols m'he parat a mirar el panell de 10 dies de precipitació del GFS, i desde que he escrit el meu anterior post ja ens han llevat moltisima pluja.

Pinta mal la cosa.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #606 el: 30 de De Set. de 07, 21:08:42 p. m. »
Sols m'he parat a mirar el panell de 10 dies de precipitació del GFS, i desde que he escrit el meu anterior post ja ens han llevat moltisima pluja.

Pinta mal la cosa.

Segons l'INM, plourà en tota espanya menys en Catalunya i Balears, lo qual, convenientment decodificat, vol dir que on més plourà és en Catalunya i Balears -i en el Ibèric-. Segurament el Dijous que és quan es tanque la DANA

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #607 el: 02 de D'oct. de 07, 12:30:36 p. m. »
Bé, han canviat un poc els mapes: DANA més gran, més al sud i més potent, pero amb poc llevant per que encara conserva prou gir ciclònic de la borrasca d'on venia.

Jo crec que això significa una cosa per al dimecres:  + aigua per al sud de la Mariola i - per al nord.

El dijous el panorama canvia i es pot complicar molt la cosa, ala matinada per a València pero, sobretot, per als catalans (recordeu la previssió de l'INM, mai falla si es llig correctament, o siga: al revés):

« Darrera modificació: 02 de D'oct. de 07, 12:36:36 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #608 el: 02 de D'oct. de 07, 12:44:44 p. m. »
I si li pegueu una mirada als mapes dels de l'Estofex, 'la cosa está que arde...'

Mireu, mireu (a 33h, demá a mig dia) http://www.lightningwizard.com/maps/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #609 el: 02 de D'oct. de 07, 16:24:00 p. m. »
Per atre costat, el ALMO també s'apunta -com el CEAM- a que esta volta serà Castelló qui reba:

Si em cauen 5mm que deia, tendré que estar agrait i tot.

Per ara l'estat del cel no dona indicacions de canvi en altura, sols en capes mitjenques. El radiosondatge de Marte mostra desviacions negatives de la pendent respecte a la adiabàtica sols en el tram de 860- 650 hPa. Certa inestabilitat però no molta, precisament. Com no canvie molt la cosa, CCM's eixos tan xulos que pronostiquen alguns en Meteored es quedaràn en somnis.

« Darrera modificació: 02 de D'oct. de 07, 19:57:48 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #610 el: 02 de D'oct. de 07, 19:32:19 p. m. »
Eixe vent del Sud ens fotrà.

Al menys demà estaré a Sant Vicent del Raspeig. Ja vos contaré en tornar si ha fet algo interesant a l'Alacantí, que queda mes encarat als vents de Migjorn.

Pel que veig la precipitació avançarà prou rapid cap al Nord i no pareix que tingam moltes hores de persistencia.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #611 el: 02 de D'oct. de 07, 21:40:11 p. m. »

Pel que fa a La Vall d´Albaida, estes situacions de nuvols que ens venen des del sud, no solen donar massa aigua que digam, i mes  si en superficie  no entra el llevant, també  he de dir que si que alguna vegada en la tardor ens han entrat tronades fortissimes des del sud, recorde l´any de la  gota freda que va deixar els mes  de 1000 mm en La safor i mes de 800 mm en 24 hores en La Pobla, aquell any les tronades ens van vindre totes des del sud, però normalment açò no passa.

M´agraden molt mes  com van posant-se els models per a la proxima setmana , amb el fortissim anticiclo a les Britaniques enviant-mos una clarissima entrada de vents de llevant, eixes són les que deixen bona cosa d´aigua per ací.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #612 el: 03 de D'oct. de 07, 08:44:05 a. m. »
Si, pero encara falten massa dies, i la possició final del anticicló és important, Més d'una volta ha aparegut això en els mapes quan lo que hem tengut després hem tengut surs càlids en ves de llevant. Ja veurem.

De moment, la cata de Murcia ha millorat molt. Sols hi ha una capa menys inestable entre 500 - 350n hPa, pero no te importància per què és la capa que més difluència té,

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #613 el: 03 de D'oct. de 07, 23:00:45 p. m. »

La nova actualització del model europeu  continua sent bonissima per a la setamana que be, però clar, despres d´este ultim varapal quassevol es fia, però la tendència és bona.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #614 el: 04 de D'oct. de 07, 00:39:45 a. m. »

La nova actualització del model europeu  continua sent bonissima per a la setamana que be, però clar, despres d´este ultim varapal quassevol es fia, però la tendència és bona.

Sí... Hi haurà que anar seguint de prop eixos anticiclons. Seria una llevantada de les bones.