Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 154511 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #615 el: 04 de D'oct. de 07, 18:29:59 p. m. »
Bé, cada dia que passa es va confirmant el desitjat "llevantassu".

PD; El gfs es generós...
Xàtiva, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #616 el: 04 de D'oct. de 07, 19:58:27 p. m. »
Jo no sé hasta que punt será fiable el momac, pero dona poor...

http://momac.uclm.es/prediccion1-7d.htm
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #617 el: 05 de D'oct. de 07, 01:19:43 a. m. »
Esteu preparats?

Ja vé!!

Ja arriva!!!

A partir del dimarts a mig dia: Llevant a tots els nivells, amb inestabilització progressiva en altura.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #618 el: 05 de D'oct. de 07, 08:37:25 a. m. »
Ahir el GFS pintaba mijor per a la nostra zona.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #619 el: 05 de D'oct. de 07, 13:00:17 p. m. »

Per?

Per què jo seguieixc veient lo mateix: Anticicló al nord molt tombat = llevat de llarg recorregut + passadis d'aire fred per a molts dies.

De fet la DANA quant més lluny cap al oest millor No volem inundacions, no?
A més una DANA massa forta afectan-mos podria fer que el episodi s'acabara molt abans, trencant el fluxe. Deixa-la allà darrere de portugal, que vaja xuclant llevant...

PD: El GFS de les 12 UTC de demà (després de les radio-sondatges) serà determinant per coneixer definitivament com anirà.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #620 el: 05 de D'oct. de 07, 14:33:37 p. m. »
Espere i desitge que la dana no cruse ni pase més enllá d´Alborán. :ein:

I com diu Vaqueret, es masa prompte per vore amb quina intensitat ens afectará,
però el que pareix clar es que a partir de dimarts vespra i sobre tot la nit de dimecres
tindrem la visita del nostre estimat llevant.

De moment, a esperar toquen. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #621 el: 05 de D'oct. de 07, 14:35:08 p. m. »
 :ein:Que be, vaqueret optimista, ay mare.

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #622 el: 05 de D'oct. de 07, 16:42:32 p. m. »

Per?

Per quantitat de pluja acumulada en 24H, que es el mapa que he estat mirant per damunt. Estic mirant que ara l'han suavitzat encara mes.  :-\

Ara de cara a la vesprada a veure si em pose les piles i em fique a mirar els models amb mes calma. Una cosca-colla, uns cacauets, unes papetes i a mirar models  ;D .

El curro fa que ho mire tot en preses i a mitjes...

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #623 el: 05 de D'oct. de 07, 19:16:39 p. m. »
Ara apareix un poquet més de pluja, crec que la setmana que bé estara entretinguda ademes hi han uns capes guapets.
Xàtiva, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #624 el: 05 de D'oct. de 07, 22:57:59 p. m. »

A vore esta eixida, però hui veig els models prou mes desinflats que ahir, però millor aixina, que no ho lleven, però tampoc que se´n passen,  temps hi haurà per senyalar aigua a manta. ;D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #625 el: 06 de D'oct. de 07, 10:23:24 a. m. »

Van empitjorant els models :'(, cada vegada menys llevant i la dana pitjor situada, de moment  torna a ser una situació semblant a la passada, es dir, loteria de tronades fortes, i en la resta la cosa molt normaleta, res del temporal de llevant que es veia fa un parell de dies.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #626 el: 06 de D'oct. de 07, 11:44:12 a. m. »
Pareix que van mes optimistes pel ceamet que carboner.  ::) ::)
"La baja fría aislada en altitud que en los últimos días ha afectado la Península, y que ayer aún se encontraba afectando el Nordeste y extremo Norte peninsular, hoy se aleja ya definitivamente hacia el Este, aunque esta recuperando carga y actividad sobre las aguas cálidas del Mediterráneo, de modo que en las próximas horas va a afectar de manera muy significativa a Italia, pero ya no a la Península Ibérica. En todo caso queda una ligera inestabilidad hacia el extremo Norte y Nordeste peninsular, y al Norte de Baleares, pero ya nada que ver con la intensa inestabilidad de los últimos días. La Península en su conjunto pasa de momento a estar bajo una situación de pantano barométrico en superficie, tendente a presiones ligeramente altas, mientras que en las capas medias y altas de la troposfera se forma una pequeña cresta anticiclónica tras la perturbación que se aleja hacia el Este, estabilizando transitoria y relativamente la situación sobre la mayor parte de la Península durante el fin de semana. Sin embargo los modelos de previsión siguen señalando cambios para la semana que viene, por la formación de un Frente de Retroceso hasta la fachada Este peninsular, que además puede tener un largo recorrido marítimo por el Mediterráneo, debido a que se posicionará un anticiclón sobre centroeuropa alargado de Este a Oeste. Parece que en las capas medias y altas de la troposfera descenderá hasta la Península, en sentido retrógrado Nordeste-Suroeste, una masa de aire frío (Frente de Retroceso), hasta conformar sobre la Península un nuevo embolsamiento de aire frío y baja aislada en altitud. Pero esta vez, y a diferencia de los anteriores,  esta baja  en altitud se acompañaría de un largo recorrido marítimo desde las zonas más cálidas del Mediterráneo hasta el Levante peninsular, en las capas bajas y medio-bajas de la troposfera, contrastando con el aire frío por encima de este. Esta situación podría quedar formada a partir de mediados de la semana próxima, y podría suponer un episodio de lluvias intensas en la Comunidad Valenciana u otros puntos del tercio Este peninsular, aunque aún es pronto para confirmar y detallar este pronóstico. De momento ya en los primeros días de la semana pueden ir en progresivo aumento los intervalos nubosos y aparecer ya alguna precipitación en el tercio Este o tercio Sur peninsular a partir de últimas horas del Lunes o el Martes."

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #627 el: 06 de D'oct. de 07, 18:39:11 p. m. »
Em sap mal per Vaqueret, que es veu prou animat. Amb cada actualització anem a pijor, al menys al GFS.

Ja va començar centrant-se la màxima precipitació a Balears i a Catalunya. Pero ara... poqueta cosa en comparació a el que es pronosticaba al principi.

Pense que anem mes de cara a tempestes que a un temporal persistent de Gregal.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #628 el: 06 de D'oct. de 07, 21:26:28 p. m. »

Ara ja ni  tempestes, >:( de totes maneres encara no es pot donar tot per perdut, i igual el dilluns i dimarts ens cau alguna coseta, això ho tenim mes propet. ::)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #629 el: 06 de D'oct. de 07, 21:35:15 p. m. »
La veritat és que ho veig tot igual. Si espereu que la 'pitonisa GFS' vos diga exàctament en quin poble va a ploure i en quin no i quans litres cauràn, crec que aneu arreglats.

De fet el Europeu va afiansant-se cada volta més en esta situació. Crec que pot ser molt perillosa. Si vos molesteu en buscar mapes sinoptics de les situacions més plujoses que em tingut en els últims anys, voreu que es semblen molt.

Per atra part el canal9 (atre oracul que sol funcionar, si es descodifica correctament  ;D ) mos ha posat ous fregits =  :t: :p: :pr: