Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 154586 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #345 el: 28 de De Gen. de 07, 20:19:12 p. m. »
Efectivament, caldrà esperar; ara bé el que si que es cert, és que els models no saben exactament per on va a eixir esta situació més enllà de 5 dies, i més tenint em comte que molts models donaven una situació clarament anticiclònica una vegada haguera passat la llengua d'aire fred que acaba d'afectar-nos. La realitat es que estant l'anticicló en les Illes Britàniques, queda oberta la porta per a es "colen" les borrasques per latituds inferiors provinents de l'atlàntic, i és clar que fer el seguiment d'eixes borrasques és molt més complicat; poden tindre un comportament més imprevist, si les comparem amb les borrasques més profundes que es formen a latitus superiors, amb grans fronts freds que poder arribar a medir mils de kilòmetres.

Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #346 el: 29 de De Gen. de 07, 18:06:24 p. m. »
Ceamet... :palomitas:

A más largo plazo los modelos meteorológicos apuntan a una situación de retroceso de una masa de aire frío en altura sobre el Mediterráneo hacia el Este peninsular, lo que podría provocar una nueva situación de fuerte inestabilidad en el Este peninsular. No obstante, aún es pronto para confirmar esta situación por lo que debe vigilarse la evolución de los modelos meteorológicos en los próximos días.
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #347 el: 29 de De Gen. de 07, 20:06:13 p. m. »
Pareix una situació típica d'alguns hiverns, amb l'anticicló molt persistent damunt de la Pèrfida Albió.
Això, a mig plaç, significa humitat -més plujes de la mitja- y alguna possible invassió d'aire assiatic fred.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #348 el: 29 de De Gen. de 07, 22:27:01 p. m. »
Sí...   pareix que comença a carburar el fred de Russia. ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat meteopillat

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 21
  • ai-Xativa
« Respondre #349 el: 30 de De Gen. de 07, 19:52:02 p. m. »

Be, finiquitat l´ultim episodi de pluja i neu veig q ens em quedat amb una situació extranya. L´anticicló es queda estatic uns dies i això em fa pensar q ens arribará humetat, com la q estem tinguent, però mirant els models... de plutjes poques.
Després em dona a mi q la cosa canviarà.... a pitjor (estabilitat)  :'(
Segur q molts de vosaltres penseu q hi haurà un canvi radical i tindrem invasió d´aire fred, però, a dia d´avui.... fa molt mala pinta.
Penje 2 meteogrames... el primer de les nostres comarques centrals on es veu el q deia de les plutges...

[adjunt esborrat per l'administrador]
Xàtiva, València.

Desconnectat meteopillat

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 21
  • ai-Xativa
« Respondre #350 el: 30 de De Gen. de 07, 19:52:39 p. m. »

...el segon de Londres, on es veu clarament quant l´anticicló se´n va a fer la mà!

Salut!

Xàtiva, València.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #351 el: 30 de De Gen. de 07, 21:19:14 p. m. »
Efectivament, meteopillat. Quan la setmana pasada, en plena voràgine del seguiment de la onada freda que se'ns venia damunt de nosaltres, havien alguns models que pronosticaven entre el 5 i 10 de febrer ona onada de fred almenys a priri igual d'intensa. A hores d'ara, s'ha esfumat.

Pel contrari, el GFS el que pronostica es la tornada a la "fase positiva" de l'Oscilació de l'Atlàntic Nort; es a dir l'anticicló tornant a la seua posició més "habitual" (alvoltant de les Illes Açores), i vents del NW tal i com mostra la imatge a continuació.

« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 07, 21:26:07 p. m. per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #352 el: 31 de De Gen. de 07, 15:41:15 p. m. »
Ei xics, sembla que tindrem unes festes de Bocairent una miqueta passades per aigua, segons indiquen, divendres, dia de l'entrada, augmentarà l'inestabilitat i, en els dies posteriors també hi haurà alguna pluja dèbil. Espere que no ploga! :P
Vitol al Patró Sant Blai!!
Bocairent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #353 el: 31 de De Gen. de 07, 16:52:39 p. m. »
Efectivament, al vorer hui els models aquest matí ja estava pensant en vosaltres...

De tota manera, si plou serà poca cosa.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #354 el: 31 de De Gen. de 07, 17:13:58 p. m. »
Es veu clarament que el mon s'acabará hui, imecres, a la 1 i mitja de la vesprada:

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #355 el: 31 de De Gen. de 07, 17:23:59 p. m. »
Serà cosa del camvi climàtic...

:oops:

;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #356 el: 31 de De Gen. de 07, 19:32:48 p. m. »
Ei xics, sembla que tindrem unes festes de Bocairent una miqueta passades per aigua, segons indiquen, divendres, dia de l'entrada, augmentarà l'inestabilitat i, en els dies posteriors també hi haurà alguna pluja dèbil. Espere que no ploga! :P
Vitol al Patró Sant Blai!!

Cançoneta de botifarra... ;D

Santana para en Albaida...
Sant Vicent en Agullent
La mare de deu en Agres
i Sant Blai en Bocairent
              ;D

Respecte als models se veu algo de moviment a mig plaç pero poca cossa .. hi haurá que estar pendents si varíen.
Xàtiva, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #357 el: 31 de De Gen. de 07, 21:20:39 p. m. »

Home, l´eixida  del GFS d´ahir a les 18 i la de les 00 eren molt bones en quant a pluja, en les ultimes actualitzación la cosa s´ha desinflat prou, però jo no descartaria que tornaren a ficar mes aigua en properes actualitzacions,............. si jo fora de Bocairent no estaria tan tranquil ::), per cert, el dissabte aniré a tocar al "Piquete"! dels Suavos. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #358 el: 01 de De Febr. de 07, 13:07:04 p. m. »
Hola, he estat mirant els models per al dia de l'Entrà i, mentre molts models no indiquen precipitació, el GFS, continua indicant-ne a partir de mig dia, açò no pot ser!!!! Espere que canvie en les pròximes eixides.
Bocairent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #359 el: 01 de De Febr. de 07, 21:06:24 p. m. »

Jo crec que la cosa s´aguantarà fins la nit, podreu fer l´Entrà sense problemes, això si, amb fred, com tots els anys ;D. El dissabte, que vaig jo, la cosa ja pinta mes malament.

Vitol al patró Sant Blai. ;D

http://avamet.es/estacions/otos/