Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 154446 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #480 el: 04 de D'ag. de 07, 09:15:42 a. m. »
Com sempre, Vicente Aupí ho explica ben clar per al públic en general:

El calor llega desde el trópico

El INM prevé nuevamente máximas superiores a 37 °C y un intenso bochorno nocturno

V. A., Valencia
Una nueva invasión de aire cálido de origen tropical afectará hoy a toda la España peninsular, incluida la Comunitat Valenciana, en la que el Instituto Nacional de Meteorología (INM) prevé hoy, nuevamente, temperaturas superiores a los 37 °C en las comarcas del interior. En el mapa de avisos de riesgo meteorológico [...], el INM incluyó para hoy en nivel amarillo (riesgo bajo) las provincias de Valencia y Alicante, que comparten esta situación con otras muchas zonas de la Península, dentro de la cual se esperan las temperaturas más altas en Andalucía, Extremadura, Madrid y la mitad sur de Castilla-La Mancha. Previsiblemente, mañana domingo el nivel amarillo se extenderá a Castelló, ya que la masa de aire cálido irá desplazándose hacia el norte.

Haciéndose eco de las previsiones del INM, la ministra de Medio Ambiente, Cristina Narbona, definió la situación atmosférica prevista para este fin de semana como de un «calor sofocante africano» , según declaraciones que recogió ayer Europa Press durante su comparecencia tras el Consejo de Ministros. «Vamos a estar sometidos a un calor sofocante, calor africano que va a afectar a la Península» , afirmó la ministra. Efectivamente, se trata de una situación generada por un flujo de aire procedente de latitudes tropicales y que nos llegará desde el interior de África. Por ello, se espera que en Andalucía, que será la comunidad más afectada, se puedan superar los 40 °C. Ayer, en la Comunitat Valenciana las temperaturas descendieron de forma transitoria respecto a los altos valores alcanzados en jornadas precedentes en muchas comarcas del interior. En Utiel, tras varios días seguidos con máximas próximas a los 40 °C, el termómetro se quedó ayer en 32, según datos del Centro Meteorológico. La misma temperatura hubo en Rojales, mientras que los 31 se alcanzaron en Castelló y Alicante.

Para hoy el citado centro prevé que en puntos como Requena y Utiel se alcancen los 37, y en Xàtiva los 36. En la franja costera las máximas seguirán en torno a los 31 o 32, pero aumentará el bochorno nocturno, con mínimas que no bajarán de los 23 en muchos puntos.

---

I pel que fa als pròxims dies...

Dos días tórridos que profetizan una semana de tormentas

VICENTE AUPÍ - EL COMENTARIO
Están por ver las temperaturas que se alcanzan hoy y mañana en los puntos más cálidos, pero se trata del fin de semana de este verano en el que la invasión de aire tropical afectará a un mayor número de comunidades. En el sur y la zona centro la atmósfera diurna será asfixiante y no invitará mucho a pasar el rato al aire libre. Los aparatos de aire acondicionado funcionarán a tope en la mayor parte del país. Fin de semana tórrido pero a la vez de transición, porque se avecinan cambios propios de agosto. Se gesta una inestabilización que la próxima semana puede dar que hablar, con riesgo de tormentas intensas en muchos puntos de la mitad norte peninsular el lunes y el martes. Este calor espeso es el mejor caldo de cultivo para las tormentas, con las que habrá que contar en los próximos días. No es descartable que la semana próxima se generalice la inestabilidad y tengamos una semana de tormentas en toda regla, pero de momento el protagonista meteorológico a torear es el calor, del que hoy ni siquiera se librarán en el Cantábrico.

Font: http://www.levante-emv.com
« Darrera modificació: 04 de D'ag. de 07, 10:54:57 a. m. per felet »

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #481 el: 06 de D'ag. de 07, 19:22:23 p. m. »
Pot ser siga una de les semanes mes entretingudes de L´Agost, el gfs anirá confirmant-lo cada dia.
Xàtiva, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #482 el: 09 de D'ag. de 07, 16:58:03 p. m. »
No tinguem massa calors excesius a la vista...

Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #483 el: 13 de D'ag. de 07, 21:11:03 p. m. »
Ojo al dijous, que tendrem un CAPE de 1500 joules per kilo. Es un bon dia per a que es pose en marxa l'olla de Beneixama-Banyeres.

I humitat a 700 HPa prou elevada

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #484 el: 13 de D'ag. de 07, 21:27:39 p. m. »
Les de la Foia devem seguir esta situació detingudament, és molt local, pero la experiència diu que les tronades més fortes que hem tengut per ací sempre han segut molt locals.

CAPE a les 5 de la vesprada ultrapassa les 2000 J/K  :ein:

La pedregada del diumenge no m'ha fet excessiu mal a les carabasses, espere no quedar-me sense collita!

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #485 el: 13 de D'ag. de 07, 22:01:43 p. m. »
Mmmm... estic excitant-me. ;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #486 el: 14 de D'ag. de 07, 13:31:33 p. m. »
El problema més gran que veig és que no hi ha divergència en capes mitjanes-altes  :-\

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #487 el: 14 de D'ag. de 07, 13:34:44 p. m. »
Tot el contrari del que passa el diumenge, ja de nit:

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #488 el: 14 de D'ag. de 07, 16:10:45 p. m. »
Están parlant de gota freda ja, al forum meteoretiá...  ???
Xàtiva, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #489 el: 14 de D'ag. de 07, 16:56:46 p. m. »

Si, molt exagerats els veig jo a Meteored, es deveres que la situació per a principis de la setmana vinen es presenta interessant, però jo no veig, en el millor dels casos, mes que una situació de tronades locals, fortes, però locals, res de gota freda ni pluges torrencias,...... d´això ja parlarem mes avant, que enguany toca. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #490 el: 14 de D'ag. de 07, 17:04:34 p. m. »

Si, molt exagerats els veig jo a Meteored, es deveres que la situació per a principis de la setmana vinen es presenta interessant, però jo no veig, en el millor dels casos, mes que una situació de tronades locals, fortes, però locals, res de gota freda ni pluges torrencias,...... d´això ja parlarem mes avant, que enguany toca. ::)

Amén. ;D

Tot depen on es situe la bosseta d´aire fred, que esta vegada es bastant freda, anirem seguint els models...

Xàtiva, València.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #491 el: 16 de D'ag. de 07, 15:33:45 p. m. »
Aiiisss... plourà?

Fins i tot el meteograma d'Onil dels suïssos eixos

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #492 el: 16 de D'ag. de 07, 15:34:02 p. m. »
  La cosa es posa molt interessant per als proxims dies :D.  de moment ja esta proxima nit i matinada ens podrien caure algunes plugetes, fruit de l´entrada del  NE,  apartir del diuemge la cosa pinta a tronades fortes, això si, ja sabem com es la loteria de les tronades. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #493 el: 17 de D'ag. de 07, 12:42:05 p. m. »
  La cosa es posa molt interessant per als proxims dies :D.  de moment ja esta proxima nit i matinada ens podrien caure algunes plugetes, fruit de l´entrada del  NE,  apartir del diuemge la cosa pinta a tronades fortes, això si, ja sabem com es la loteria de les tronades. ::)

la veritat és que està interessant. Per al meu gust, prefereixc una situació de solc que una DANA. En situacions de DANA, és tan gran la subsidència inmediatament darrere de la zona de les grans plujes que a alguns del interior no ens cau ni gota.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #494 el: 17 de D'ag. de 07, 13:22:46 p. m. »
Decididament: m'agrada la situació per al Diumenge per la vesprada.  Es ideal per a tormentes prou generalitzades per el interior. Ayyy... que este any sí n'hi hauràn esclatasangs..........