Han afluixat un poc, no?
Afluixat?

??
Jo, l'unic que veig és que es confirma la llevantada, amb front de retrocés prou, per no dir molt, calent, amb divergència i un poc de fred en altura.
De afluixat, res.
Hi ha que tindre sempre en conte que una DANA no sempre està on la dibuixen. Sols tens que mirar els dibuixets d'aquestos dies i les remolins que es formen en altura en les imatges del satèlit. Voràs que no sempre coincideixen. Bossetes d'aire fred en alçada poden formar mini-Danes satelits que poden donar molt de joc i que mai es veuen reflexades en les mapes. Per això és tan dificil acertar on exactament va a descarregar amb ganes. A vegades DANEs 'de llibre' que dieu, no han fet gran cosa, normalment per que no s'ha acabat de 'enganxar' el llevant i altres, amb situacions no massa definides en alçada, s'ha montat un fluxe de llevant amb recorregut suficientment llarc com per fer prou de mal. No se sap massa bé per què. Un dia vaig estar parlant del tema amb Mª José Estrela que estava dinant en casa del meu germà Xavi (treballen junts al CEAM) i em va explicar que havien trobat prou correlació entre la SST a nivell de les costes orientals de Algèria i Tunicia amb que es formara el Low Jet de llevant. Sobre eixe tema han publicat els dos unes quantes publicacions.