Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2007...  (Llegit 154586 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Meteogrames i Models...
« Respondre #540 el: 23 de D'ag. de 07, 23:28:21 p. m. »
Vaja, demà si no plou anava a pegarme una volteta a Ontinyent a vore l'entrada , a Almansa els primers dies de Maig sempre passa el mateix , que els Moros i Cristians sempre estàn passats per auia .  :oops:

Bo, bona sort per demà i que les tronades respecten algo les festes  ;)

Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #541 el: 24 de D'ag. de 07, 13:42:44 p. m. »
Ho sent per els d'Ontinyent, però el meteograma ha empitjorat (o millorat) en quant a pluges respecte a lo que deien els Oracles anteriorment:

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #542 el: 24 de D'ag. de 07, 14:09:12 p. m. »
Sequència del NMM13 de pluja, força i direcció del vent:

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #543 el: 24 de D'ag. de 07, 15:03:11 p. m. »

Doncs jo li veig molt poca "chicha" a esta situació,  mot ha de canviar la cosa per a que vejam algun cosa desent per ací, amb nuvols que ens venen directament d´Africa carregats de pols, ací les pluges no pasen d´anecdotiques.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #544 el: 24 de D'ag. de 07, 17:21:19 p. m. »

Doncs jo li veig molt poca "chicha" a esta situació,  mot ha de canviar la cosa per a que vejam algun cosa desent per ací, amb nuvols que ens venen directament d´Africa carregats de pols, ací les pluges no pasen d´anecdotiques.

El problema és que el vent a capes mitjanes, a 700 HPa per eixemple, ens ve massa del sud. I, si l'evolució de la DANA és la esperada, no pareix vagen a haver canvis de eixa situació.

Per a esta nit:

Demà en la nit tendrem més energia ascensional pero els vents continuaràn sent secs en les capes mitjenques, encara que no tant com ara. En la meva zona sí espere que ploga algo al final de l'episodi.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #545 el: 24 de D'ag. de 07, 18:57:50 p. m. »
La matinada del disabte es presenta interesant, - mirar gfs, sunday 00h.
Xàtiva, València.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #546 el: 25 de D'ag. de 07, 01:58:31 a. m. »
Interesant l'Estofex per a hui dissabte  ::)

E interesant l'imatge de les 23:15h del Meteosat , amb una tronada molt gran al est de les balears amb una especie de front que arriva al ecuador  :o

« Darrera modificació: 25 de D'ag. de 07, 02:01:29 a. m. per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #547 el: 25 de D'ag. de 07, 13:53:23 p. m. »
Açò s'acaba. El Meteoblue cada cop em dona menys i menys precipitació. I les hores passen i no cau ni gota, ni caurà mentre que el vent a capes mitjanes vinga del centre del desert.

PD: Que es jugues que està esperant-se a ploure a esta nit, que és el Pregó de Festes de Castalla. Francament, preferiria que ploguera en la Presentació de la Reina de Pestes i Dames d'Olor.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #548 el: 25 de D'ag. de 07, 14:05:36 p. m. »

Res de bó,  i per ací  gracies al gregal encara hem vist alguna cosa, però com  ja vaig dir ahir amb situacions que ens venen d´Africa, carregadetes de fang, acostuma a ploure ben poquet per la nostra zona.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #549 el: 25 de D'ag. de 07, 14:19:53 p. m. »

Res de bó,  i per ací  gracies al gregal encara hem vist alguna cosa, però com  ja vaig dir ahir amb situacions que ens venen d´Africa, carregadetes de fang, acostuma a ploure ben poquet per la nostra zona.

El problema és que això és lo que acostuma a succeïr, és ben sabut que la pols en suspensió inhibeix la precipitació i, per això mateix, pot acumular quantitats ingents d'aigua a l'atmosfera que, si hi han caigudes ('desplomes') des de dalt, pot fer molt de mal (Inundacions Alacant 1997, quan es va aplegar a mesurar 600mm en un pluvio situat a la serra del Xorret de Catí, això sí: sense massa credibilitat).

No pareix que siga el cas ara. Jo segueixc creient que és condició sinequanon que els del C9 posen ous fregits.  ;D
« Darrera modificació: 25 de D'ag. de 07, 14:23:10 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #550 el: 25 de D'ag. de 07, 17:11:03 p. m. »
En la cata de Murcia de mig dia es veu molt bé la capa que te la culpa de tot (entre 1000 i 3000 metres):

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #551 el: 27 de D'ag. de 07, 14:08:04 p. m. »
Uy, uy....

Amb la tendència que estàn demostrant estes situacions a atrasar-se en el temps em sembla que perilla la nit del Olla o, inclús, la primera part de l'Entrada, aixina com que Manu sempre es lliura a les festes de Beneixama, es banyarà a les de Castalla (No toques en les Mariners?)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #552 el: 27 de D'ag. de 07, 19:25:14 p. m. »
I per al dimecres pareix que Agost vol donar l´ultima paraula....

Xàtiva, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #553 el: 28 de D'ag. de 07, 08:15:10 a. m. »
Pareix que els epsgrames van posant-se d´acord. Pareix que hui i dema passarem calor, dema molta ( 40 graus :o ).Dijous i divendres baixada forta de temperatures amb possibilitat d´alguna tronada, mes probable divendres ¿?. A partir del día 1 de setembre pujada lenta i progressiva de temperatures, crec que este any no plou a l´entrada ni de Castalla ni de Beneixama. Anira pujant un poquet la temperatura els díes 1,2,3,4, es mantindrran el 5,6, 7 i potser 8 per a tornar a baixar a partir del 9. Les possibiitats de pluja per la próxima semana son poques fins el día 8 o mes be el 9, però no se perque sempre eliminen línees de plujá, si ploguera el que solen marcar a 15 dies eixiem en canoa. He fet este rollet perquè ara estic més pendent per les festes de Castalla, Beneixama i ja vorem Ibi. Es la única setmana del any que no dessitje que ploga  ;D ;D

P.D; Estic intentant comprendre els epsgrames, però algú sap perque la eixida determinista ( la que veiem en els mapes que eixen a meteored moltes voltes no te res a vorer en la majoría de línees de pluja i temperatura que el epsgrama trau. La eixida que veiem en mapes es la línea gfs-hauptlauf, però moltes voltes ( sobretot a mes de 10 dies ) marca algo totalment diferent a la gran majoría de línees ( o posibilitats estudiades pel model). ???
« Darrera modificació: 28 de D'ag. de 07, 08:32:46 a. m. per L´herberet, MANU »

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #554 el: 28 de D'ag. de 07, 17:06:43 p. m. »
P.D; Estic intentant comprendre els epsgrames, però algú sap perque la eixida determinista ( la que veiem en els mapes que eixen a meteored moltes voltes no te res a vorer en la majoría de línees de pluja i temperatura que el epsgrama trau. La eixida que veiem en mapes es la línea gfs-hauptlauf, però moltes voltes ( sobretot a mes de 10 dies ) marca algo totalment diferent a la gran majoría de línees ( o posibilitats estudiades pel model). ???

Per que a mes de 4 o 5 dies tot això és per a riumos un rato: Son molt meteoxistosos.

Com ploga el dia de l'Olleta (divendres), les carxofes poden ser de 'campeonato'. Tendré que anar apreparant-me i llaurar algún bancalet amb 'mula mecànica' (Tinc el pistó del tractor ratllat per culpa d'un imbècil que li va caure un poc de soldaura dins del circuit pneumàtic  >:( )

Ara: jo no tinc tan clar lo que va a fer. Si l'anticicló atlàntic acaba pujant i movent-se cap a l'est com sembla, pot dur alguna sorpreseta en forma de bambolletes xicotetes i geladetes en alçada que se li poden esgolar per davall.
« Darrera modificació: 28 de D'ag. de 07, 17:10:14 p. m. per Vaqueret »