Autor Tema: Setembre de 2008  (Llegit 62831 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Setembre de 2008
« Respondre #390 el: 26 de De Set. de 08, 12:30:19 p. m. »
Data actual  26/09/08                                      Pluja diària 5.8 mm
Hora d'actualització 12:24                                 Pluja del mes  35.8 mm
Temperatura actual 13.9ºC                                   
Sensació tèrmica 13.4ºC                                   Direcció del vent ENE 
Temperatura mínima 12.9º a les 11:57                 Pressió barométrica  1020.2 mb
Temperatura Màxima 14.6º a les 10:18                Humitat relativa 92 %

bona plogudeta este mati... aixo es de categoria pals rovellons¡¡¡¡¡¡¡¡

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #391 el: 26 de De Set. de 08, 12:50:56 p. m. »
Bon dia.

M'han contat que la nit de diumenge a dilluns va haver una tempesta fortíssima. En València estos dies va ploure poc.

El pitjor és que després d'estar 4 o 5 dies en València sense internet perdent-me la situació, quan he arribat a Ontinyent, he vist com l'Internet no em funciona  :'( :'( :'(  i ara estic en la Biblioteca i ací no es pot fer un seguiment igual que en casa...  :'( :'( Espere que la connexió a Internet em torne pronte.

En Ontinyent hi ha alguns clars després d'estar gran part del matí plovent.
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #392 el: 26 de De Set. de 08, 12:58:58 p. m. »
Bon dia.

M'han contat que la nit de diumenge a dilluns va haver una tempesta fortíssima. En València estos dies va ploure poc.

El pitjor és que després d'estar 4 o 5 dies en València sense internet perdent-me la situació, quan he arribat a Ontinyent, he vist com l'Internet no em funciona  :'( :'( :'(  i ara estic en la Biblioteca i ací no es pot fer un seguiment igual que en casa...  :'( :'( Espere que la connexió a Internet em torne pronte.

En Ontinyent hi ha alguns clars després d'estar gran part del matí plovent.

Res, xicot, un portàtil i un mòdem USB, que hi ha ofertes interessants si no te'n passes...  ;)

Efectivament, la tronada que ens va travessar va estar molt bé, uns 30 litres en 30 minuts i molt d'aparell elèctric.

Acaba de caure un bon ruixat a Petrer, l'estació d'Elda ha marcat 3 mm, però ara pràcticament ja no plou.

A Ontinyent, de moment, 5 mm.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #393 el: 26 de De Set. de 08, 13:06:22 p. m. »
arrea!!! acabe de tornar a casa i veig que ací no ha plogut res!!!

Això és increible!! Vinc de una empresa que està a sols dos kilómetres del poble cap al sudoest i m'ha costat eixir, de com anava la carretera d'aigua. Els bancals enxarcats i ha estat una hora bona caient fortet. Vamos que no li done menys de la quarentena de litres a ull. I ací no ha caigut res!!!!

També hi havia una bona tronada cap a Ibi, básicament per que la foia encaixona tant les tempestes formades damunt del Maigmó com les del Reconco dirigint-les cap allí.

Desconnectat PedriKo

• Pluja
  • *
  • Missatges: 455
  • A veces estar en el Ojo de la Dana es maravilloso
    • Meteo Orihuela
« Respondre #394 el: 26 de De Set. de 08, 13:59:52 p. m. »
Buenas tardes desde Orihuela

22,8ºC
62% HR
E a 13,3 km/h
1019,0 mb
0,0 mm
Nuboso
Nubes bajas

Temperatura mínima de 16,5ºC a las 6:31 horas.

Saludos ;)
Desde ORIHUELA, capital de la Vega Baja del Segura.
A 23 metros sobre el nivel del mar.
Sur de la Provincia de Alicante.
Sureste peninsular.
A 8 kilómetros con la frontera murciana. 
Donde el Río Segura no fluye.
La ciudad donde el poeta Miguel Hernández nació y creció.

Meteo Orihuela

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #395 el: 26 de De Set. de 08, 14:03:03 p. m. »

Aixina que, com molt be va dir ahir un concejal de Castalla en el 'pleno', lo únic que podem fer si volem que ploga és resar-li a la marededeu d'Onil, que és la mes plovedora dels voltants. (Això com a resposta a la pregunta de que què pensa fer l'Ajuntament davant la baixada de 40 metres dels pous que abasteixen el poble d'aigua)  avant*

Estàn els que resen a la Marededeu d´Onil per a que ploga...i el que resa a "Santavioneta de Castalla" per al contrari...I pareix que el sant es mes miraculós que la mare de deu...

En el que al oratge respecta, este mati hi he estat en Alcoi i xispejava 4 gotes. Peró tornat cap a Onil, a l´altura d´Ibi l´aigua era impressionant. Totes les voreres dels bancals inundats i rierols per la carretera "a manta".

En Onil en diuen que també a plogut, però per el que pareix, es a Ibi on a caigut la grossa!
« Darrera modificació: 26 de De Set. de 08, 14:06:08 p. m. per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #396 el: 26 de De Set. de 08, 14:26:35 p. m. »

Bon dia.

Bones xapallades han caigut en Otos este matí, acumulant mes de 15 mm, ara ix el sol. A veure que ens depara l´oratge en les properes hores.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #397 el: 26 de De Set. de 08, 14:35:12 p. m. »
No acabe d´entendre molt bé aquest pesimisme general de la gent........ ??? ???
Realment cregueu que aquest proper cap de setmana no caurá res d´aigua........ ??? ???
O pot ser, es la vella táctica de dir el contrari del que un desitja........ ??? ???

Temps al temps.

Açí el dia ha transcorregut amb més pena que glória. 4 gotellades de matí que quasi no han banyat ni el carrer. Ara bé, la temperatura de 18ºC. de máxima unida a l´elevada humitat han fet del dia una jornada típica de tardor. Comença a necesitar la gent d´eixes rebeques i gerseis... :D

Temperatura actual de 13ºC.

Adeuu.

Pos què vols que es diga, Toni. Lo que es veu per ara és que la presió ha pujat allà amunt, amb lo qual, de ploure, ho faria mes en zones baixes que ací amunt. Això per un costat, per l'atre lo que he dit abans: no vulguem que els models vegen fenòmens de una mesoescala prou mes xicoteta que la reixeta de dades amb que s'alimenta. Una advecció sí la vorà, ja que el meteosat li ho diu, pero per a vore una DANA fa falta 'globitos'. Si no hi han globitos, el model es vorà obligat a calcular sols amb les dades del meteosat i confondrà adveccions en altura de merda sahariana amb els efectes de de suposats ramals ascendents associats a suposades DANEs.

Anem per parts. El que es clar i evident, i aixó ho tenim clar uns quants, es la falta de mitjos i soport e infraestructura en bona part del territoni nacional. Però esta falta de dades i per consequéncia inexactitut dels models numérics, no es nou d´ara..... es a dir qualsevol que tinga una miqueta d´experiéncia en l´observació de l´oratge, ha de tirar de memoria meteorológica (i moltes vegades esta també falla... :'() Així doncs, jo en els últims 25 anys no recorde ninguna advecció amb més de tres dies de durada, i amb l´aportació de vents marítims constants, en la que no haguera caigut gens d´aigua... ???

A partir d´açí, segueix com vaig dir anit, sense entendre eixe pesimisme quasi absolut. Per altra banda, si el que es preten es arreplegar 200 litres en 24h. crec que auriem de pensar en canviar de lloc de residéncia. Pedreguer, Pego, Gandia, Cullera i com no la recient Sueca.....per dirne alguns...
La Foia de Catalla al igual que les parts mes endins de la Vall d´Albaida, tenen unes característiques orográfiques prou especials com per ha ser tingudes en consideració per qualsevol model, d´ahí que nosaltres mateixos i amb l´experiéncia del pas dels anys hem de configurar eixa predicció local per a nosaltres mateix.

Per cert, bona tronada la d´aquest matí a Ibi, amb un ARCUS preciós encapsalant tot l´espectacle. No he pogut fer fotos desde el meu lloc de feina.. >:( >:(
Entre les 11:30h. i les 12:15h. han caigut 26 litres. i el millor de tot els 14 graus a les 12 del migdia. :D

Salutacions. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #398 el: 26 de De Set. de 08, 14:52:44 p. m. »

Res, me'n vaig a Onil, a resar-li un ratet a la Mare de Deu de la Salut. De paso voré de cobrar als meus clients 'amigos de la construcción', cosa que veig dificil pero que per provar que no quede.

No es queixes Toni, que lo que t'ha caigut este matí és consequència directa dels meus 'resos' d'este matí a la de la salut. Vamos, mes efectiu impossible.....

I, per lo que vaig enterant-me, la pluja ha segut mes que acceptable en totes les serres de la Foia. La única excepció ha segut un xicotet forat d'uns 3 km de diàmetre centrat en la casa del meu germà Xavi. Serà cosa de algun experiment fallit per a fer ploure, dels que fa ell?

Remuntada considerable, al haver eixit el sol:
Dades actuals (26/sep/08 a les 12:52 UTC)

Temperatura:                         
    Actual:  16,7oC
    Màx.:    16,7oC a les 12:50
    Mín. :    13,2oC a les 07:00
Mitjana 24h: 14,6o (+0,5o respècte ahir)

Humitat:                                 
    Actual:  67,0%
    Màx.  :  88,2% a les 07:25
    Mín.   :  64,9% a les 12:40
 Mitjana:  83,9%

Presió:                                     
    Actual: 1019,4 hPa
   Tend. : +0,0 hPa/h

Precipitació:                             
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 1,3 mm
     Màx   : 5,8 mm/h a les 10:05

Vent:                                         
    Actual:   2 km/h  ESE
    Màx.  :   11 km/h  a les 10:05

Salut. (& canut power)  ;)

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #399 el: 26 de De Set. de 08, 15:04:18 p. m. »
Ja em funciona l'Internet!!!  :D Pareix ser que des de dilluns per la nit no funcionava.

M'han contat que la forta tronada de les 5.30 de la matinada va despertar a tothom  :o El dimarts de vesprada em van dir els meus pares que a Aielo plovía fortíssim, de forma torrencial, mentre a Ontinyent apenes va ploure...
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #400 el: 26 de De Set. de 08, 15:46:12 p. m. »
Ja em funciona l'Internet!!!  :D Pareix ser que des de dilluns per la nit no funcionava.

M'han contat que la forta tronada de les 5.30 de la matinada va despertar a tothom  :o El dimarts de vesprada em van dir els meus pares que a Aielo plovía fortíssim, de forma torrencial, mentre a Ontinyent apenes va ploure...

Un d'Aielo en Ontinyent... què raro....

Ací s'ha aclarit quasi del tot el cel, encara que queden torrellonets enganxats a les serres,i pareix que creixquen..

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #401 el: 26 de De Set. de 08, 17:01:23 p. m. »
Hola!!

Jo també ja estic a terres meues... per cert, quina tempesta més guapa la d'aquest matí a València. Uns trons acollonants i moments de molta aigua.

Al meu observatori he arreplegat des de dimarts 8,1 mm al Hellmann i 9,4 mm a la Davis... pot ser s'haja evaportat un poc dins del Hellmann, però m'estranya. Qué has arreplegat amb el TFA/Davis aquestos 4 dies, felet?

Nuvolets i sol tapat.

A les 14:55 UTC de hui al Obs. Germanies de Ontinyent, tinguem...

* 18.9 ºC amb una màxima de 19.2 ºC i una mínima de 13.9 ºC.
    * 68 % amb un màxim de 92 % i un mínim de 65 %.
    * NE a --- km/h de mitja deuminutal amb una ratxa màxima de 22.5 km/h.
    * 207 W/m2 amb un màxim de 937 W/m2.
    * 4.8 mm a 0.0 mm/h amb un màxim de 14.0 mm/h.
    * 1019.6 mb amb tendència Estable

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #402 el: 26 de De Set. de 08, 17:02:16 p. m. »

Un d'Aielo en Ontinyent... què raro....

Ací s'ha aclarit quasi del tot el cel, encara que queden torrellonets enganxats a les serres,i pareix que creixquen..

No sóc d'Aielo....el que passa és que els meus pares passàven amb el cotxe per l'autovía del costat d'Aielo quan plovía molt.  ;)

Cel amb núvols i clars, a vegades ix el Sol, però la temperatura no puja massa, de fet no superem els 20ºC des del dimarts.

Mínima de 14.1ºC y màxima de 19ºC.

Temperatura Actual de 18.9ºC.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #403 el: 26 de De Set. de 08, 17:05:50 p. m. »
Hola!!

Jo també ja estic a terres meues... per cert, quina tempesta més guapa la d'aquest matí a València. Uns trons acollonants i moments de molta aigua.

Ha plogut este matí en València? Definitivament sóc gafe  :-X ;D Em pase la setmana allí i apenes ha plogut un poc mentre que a Ontinyent plovía...i quan me'n torne plou fort a València i amb trons....
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #404 el: 26 de De Set. de 08, 17:22:12 p. m. »
Hola!!

Ha plogut este matí en València? Definitivament sóc gafe  :-X ;D Em pase la setmana allí i apenes ha plogut un poc mentre que a Ontinyent plovía...i quan me'n torne plou fort a València i amb trons....

Ha sigut sobre les 9,30 a 10 del matí. He vist ara les estacions online de València i tampoc és que haja sigut molta pluja, però els trons eren dels bons.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)