Em pareix que el SCM este, está girant i ara se'n torna per on ha vingut.
Noooo
, jo vull que baixe 10 Km al S i que ens afecte. Crec que la serra d'Almansa en fa de barrera (altra explicació no se m'ocurreix, encara que els cims de la serra no arriba als 1100 m )
Jo crec que el cas d´Almansa es prou paregut al del la foia de Castalla...m´explique:
Les dos zones, son petites mesetes altes sobre el nivell de la mar (Almansa 700metres, Castalla 650metres) i rodejades tots dos per serranies que configuren uns microclimes molt especials.
Per exemple, d´Onil a Banyeres, i han apenes uns 10 kilometres en llinea recta, però front a un temporal de llevant, l´orografia configura dos situacions molt diferents, molt pareguda a la situació d´Almansa respecte a Cofrents. Podrien dir que a la foia es la serra del Menetjador i la d´Onil la que "trenca" els núvols, mentres que a Almansa seria, tal vegada, la del Mugrón o la que hia entre aquesta poblacio i la comarca de la costera...
Igual Vaqueret ho entent mijor, però de segur que l´explicació te quelcom que veurer amb tot açò (Vaqueret, pleased...una explicacio

)
Per cert Almansa, al igual que els de la foia de Castalla, si no podem presumir de temporals de llevant si que ho podem fer de temperatures mínimes i de fred "mesetari", i de tant en tan d´alguna tronada estiuenca potent...