Autor Tema: Octubre de 2008...  (Llegit 93111 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Octubre de 2008...
« Respondre #285 el: 10 de D'oct. de 08, 13:48:10 p. m. »
Poc mes hi ha que dir a lo que ja has dit.

També és important les efectes de convergència - divergència dels vents en superficie. Les zones on l'aire siga forçat a convergir degut a la orografia seràn molt mes inestables que les arees de divergència. Especialment és significant açò si la presió és alta, com passa ara.

Tranquis, que cap a esta nit la presió tornarà a baixar un poc.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #286 el: 10 de D'oct. de 08, 14:16:27 p. m. »
Gràcies per les explicacions .

He fet aquest mapa rapidament amb el paint per a mostrar vos la configuració del altipla almanseny , tancat en un triangle montanyós amb "corredors" est - sudest -nord -oest .

Per observació, les pluges que mes ens afecten són les de llevant pur , solen vindre pel port d'Almansa . Les de nordest està xipejant tot el día i s'arreplega poquet en comparació amb comarques veines (ahir 12 mm a Almansa front a 150 a Moixent).

Amb ponent lo mateix , apenes plou . La mitjana en torn a 385 mm anuals es molt poc en comparació amb zones de la canal de Navarrés (quasi el doble).

I aixó que des d'el cim de la serra almansenya se pot veure el mar a l'horitzó.

També m'extranya molt les diferencies entre bocairent i Villena . La Vall oberta NE-SW ¿que passa amb les diferencies de Bocairent - Banyeres front a Villena? em resulta molt curios quan no hi ha cap barrera natural que talle la vall ...  ??? ???

[adjunt esborrat per l'administrador]
« Darrera modificació: 10 de D'oct. de 08, 14:23:05 p. m. per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #287 el: 10 de D'oct. de 08, 14:24:32 p. m. »

Buenas.

Torna a ploure amb moltossomes ganes en Otos ara, porte acumulats hui 86 mm.

Fa caloreta, ara 19º i llevant moderat.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #288 el: 10 de D'oct. de 08, 14:27:30 p. m. »
estimats amics, crec que puc esplicarvos el cas de la vall de biar.....el llevant trenca a el cabeso gordo que esta en front de beneixama y el desvia cap a fontanars...açi a biar no acaba de entrar les temporals de llevant.....la historia camvia cuant ve de gregal....pero el cas de villena es que els temporals vene desde la costa de la safor cap ontinyent i fins banyeres... el que pasa es que les serralades de fontanelles i onil desvien les temporals cap a fontanars.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #289 el: 10 de D'oct. de 08, 14:42:37 p. m. »
Ehhhhhh, que la vall es la de Beneixama, que per aixó estem al mig de la vall.  ;D
Et puc dir que a mi em plou la meitat que als de Banyeres-Bocairent, i als de Villena la meitat que a mi. Potser per l´altura, Bocairent esta a uns 600m, despres la vall va obrint-se pero puja d´altura, per banyeres on fem la trobada hi han mes de 800 i va manteninse a 800,700 i  una volta arrives a la venta del borrego que estara a uns 700 m vas baixant fins els 600m de Beneixama y els 500m de Villena. Potser una raó. Ademés els nuvols una volta arriven a la venta del borrego tambè s´obrin per la vall que es fa ampla i els nuvols quedem apegats a les serres, a la meua altura si puje  la serra que ens conecta en fontanars plou el doble que al poble i està a 2Km. I a Biar arriven menys els temporals de llevant, potsr perque està mes al sudoest ???
El que està clar es que Mario te la medalla d´or en temporals del nordest, i la marina alta en els de llevant. Nosaltres a per les tronades d´estiu i a per alguna nevadeta ben bonica....que ve l´hivern ;)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #290 el: 10 de D'oct. de 08, 14:51:00 p. m. »
Comença a plovisquejar per Alcoi
]

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #291 el: 10 de D'oct. de 08, 14:56:32 p. m. »
Si. ja era hora que despres de vore els 100 litros que van caure a Cocentaina i Muro en 1 hora tinc ganes de mes. Que barbaritat estos de C9. Redeu es que ...

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #292 el: 10 de D'oct. de 08, 14:57:03 p. m. »
  Es cau el cel en Otos :o, que exagerat, però si, plou amb molta intenssitat, en un no res em ficare en els 100 mm hui.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #293 el: 10 de D'oct. de 08, 14:57:52 p. m. »
Si. ja era hora que despres de vore els 100 litros que van caure a Cocentaina i Muro en 1 hora tinc ganes de mes. Que barbaritat estos de C9. Redeu es que ...

Són patetics, segins ells mes de 200 mm en Ontinyent anit, es aixina timonet??? ::)

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #294 el: 10 de D'oct. de 08, 15:00:01 p. m. »
Ehhhhhh, que la vall es la de Beneixama, que per aixó estem al mig de la vall.  ;D
Et puc dir que a mi em plou la meitat que als de Banyeres-Bocairent, i als de Villena la meitat que a mi. Potser per l´altura, Bocairent esta a uns 600m, despres la vall va obrint-se pero puja d´altura, per banyeres on fem la trobada hi han mes de 800 i va manteninse a 800,700 i  una volta arrives a la venta del borrego que estara a uns 700 m vas baixant fins els 600m de Beneixama y els 500m de Villena. Potser una raó. Ademés els nuvols una volta arriven a la venta del borrego tambè s´obrin per la vall que es fa ampla i els nuvols quedem apegats a les serres, a la meua altura si puje  la serra que ens conecta en fontanars plou el doble que al poble i està a 2Km. I a Biar arriven menys els temporals de llevant, potsr perque està mes al sudoest ???
El que està clar es que Mario te la medalla d´or en temporals del nordest, i la marina alta en els de llevant. Nosaltres a per les tronades d´estiu i a per alguna nevadeta ben bonica....que ve l´hivern ;)

M´encanten aquestes converses sobre la vaiada climatologia de les noestres comarques... :)

Es molt acertat el que dius, ja que respecte a la diferencia en precipitacions totals entre Bocairent-Banyeres i Villena, es podria comparar entre la part est de la foia (Ibi-Alcoi) i la part sud (Castalla-Tibi) on principi tampoc hi ha cap barrera natural que talle res.

Per què a les hores es freqüent que ploga mes al est i nord de la foia i la Vall de Biar respecte al sud i oest de les respectives zones?, dons crec que per la mateixa explicació; digam que el vent humit de nord-est va perdent "xixa" a mesura que avança cap al oest...

A mes, hi he tenir en compte que tant Banyeres com Bocairent estan a mes altitud que Villena i a la cara nord de serra de Mariola (sobretot Bocairent), a les hores que Villena quedaria al oest.

Jo pense que tant la Foia de Castalla, la Vall de Biar, l´extrem oest de la Vall d´Albaida i la comarca Almansenya (cruce de caminos entre reinos) comparteixen unes característiques molt similars...

Mireu quin atles mes complet, gaudiu-lo:

http://opengis.uab.es/wms/iberia/mms/index.htm

« Darrera modificació: 10 de D'oct. de 08, 15:14:56 p. m. per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 300
  • ...Hivern de manteta i vicks vaporub!!!...
    • XATIMET
« Respondre #295 el: 10 de D'oct. de 08, 15:00:08 p. m. »
Plou amb força a Xàtiva!!!!!!! rain

Observatori Xàtiva-Espanyoleto: (www.xatimet.es)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #296 el: 10 de D'oct. de 08, 15:11:14 p. m. »

Són patetics, segins ells mes de 200 mm en Ontinyent anit, es aixina timonet??? ::)

Jo diria que és molt improbable:

140,6 mm a Germanies
131,6 mm al Llombo
124,7 mm a st. Josep

i 210 mm a altre lloc (suposse que l'Obs. d'Aemet)? Massa diferència, encara que mai se sap amb aquestes coses...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #297 el: 10 de D'oct. de 08, 15:21:21 p. m. »
Dades de C9 d'ara mateix...

Acumulats d'alguns punts...

291 mm Beniatjar
284 mm Castello de rugat
283 mm Bèlgida
274 mm Montaverner
214 mm Carricola
168 mm Xàtiva

La Vall s'emporta la palma !!  :o :o :o

PD; Ara Joan Carles ho ha dit bé, ha dit els 140 mm que vaig arreplegar jo... i res de 210 mm !!  ::) ::)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #298 el: 10 de D'oct. de 08, 15:24:48 p. m. »

Mare de deu, quina manera de ploure!!!!!!! :o

Aci 240 mm porte fins ara, i el que queda. :D

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #299 el: 10 de D'oct. de 08, 15:26:22 p. m. »

Mare de deu, quina manera de ploure!!!!!!! :o

Aci 240 mm porte fins ara, i el que queda. :D

I ací res de res... pareix que el sol estiga fora...

;D