M'agradaria molt que em diguereu en quin 'llibre' exàctament es poden consultar eixes borrasques 'de llibre' que dieu (no tú, Mario, ho feu tots)
Per que, si alguna dificultat de predicció te este tipo de situacions a les nostres comarques, és precissament que tot depén de les mesobaixes mediterrànies que ningú sap on van a formar-se, si davall Balears, si damunt, si més cap al estret, mes cap al golf de lleó,....) i segons on vaja, ens tirarà el gregal fresquet o el xalòc ,o inclús llebeig, calentet.
Mirant exclusivament simulacions numériques de la atmósfera, ja demà per el matí podriem vore alguna serra blanqueta, sols les mes altes, clar. Al dia 7, a mi, tal i com ho pinten ara, em fa por per la possibilitat de baixa en Alborà. Aixo significaria vents de mitjorn (o llegeix o xalòc) a la Foia. Les grans nevades ací solen donar-se amb eixos vents, i solen ser molt locals.
Pero la meua opinió és que veig mes possible que la baixa no es meneje massa del golf de lleó o de damunt de les Balears. Això sí seria 'de llibre'.
PD: La veritat és que ja li he dit a la meua dona que si no neva el dimecres, m'afaite la barba! ... Se n'ha anat corrents a comprar maquinetes d'afaitar.......