Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 69886 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #180 el: 08 de De Gen. de 09, 08:41:52 a. m. »
Be xics, crec que decepció. els models li donen la grossa a Castelló, crec que nosaltres vorem poca precipitació. Ojala m´equivoque, però lo únic que em fa tindre esperança son les alertes del aemet i ceamte, i fallen més que una escopeta de fira.

Bon dia :-X :'(

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #181 el: 08 de De Gen. de 09, 09:42:39 a. m. »
Senyores i senyors, a la darrera imatge del GFS la neu és la protagonista des de les 12 UTC de hui fins les 18 UTC de demà, amunt optimisme !! Penje les eixides.  8) 8) 8) 8) 8)

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #182 el: 08 de De Gen. de 09, 10:17:24 a. m. »
CEAMET parla:

Jueves 8 de Enero de 2009 a las 9h. Previsto para hoy y el resto de la semana.

Frío intenso en toda la Comunidad durante hoy Jueves, en especial de madrugada. Posibilidad de nevadas significativas y extensas a partir de la tarde-noche de hoy Jueves y mañana Viernes, pudiendo haber nuevas, ya a cotas medias, progresivamente un poco más altas, durante el fin de semana.

Tenemos sobre la Comunidad un importante embolsamiento de aire frío, que está causando temperaturas bastante bajas. Se mantendrá un ambiente frío, pero aún relativamente estable y con pocas precipitaciones, hoy por la mañana. Pero ya irá en aumento la nubosidad por la mitad Sur de la Comunidad, y a partir de la tarde podrán comenzar a aparecer las primeras precipitaciones por la mitad Sur de la Comunidad, inestabilizándose bastante la situación a partir de la noche y mañana Viernes en toda la Comunidad.

Eso será debido a la llegada de una masa de aire ya menos fría, pero más húmeda e inestable, desde el Mediterráneo, que chocará con la fría y seca subyacente en el interior de la Península. Ello causará una inestabilización notable, lo que podrá comportar nevadas significativas, todavía con cotas de nieve muy bajas con las primeras precipitaciones, todavía bajas mañana Viernes, y ya medias durante el fin de semana. Las nevadas comenzarán por la mitad Sur de la Comunidad avanzada la tarde o últimas horas de hoy Jueves, sobre apenas 400mts o localmente menos (200-300mts), pudiéndose acumular 10 ó 20cm de nieve en el Norte de Alicante y tercio Sur de Valencia. Más tarde se irán extendiendo hacia el Norte, pudiendo nevar en el resto de Valencia por encima de 200 ó 400mts (puntualmente es probable que menos), y también acumular más de 10cm, sin descartarse acumulados de 20cm o más junto a la aureola montañosa del interior del Golfo de Valencia. Ya durante la próxima madrugada estas nevadas llegarán a la mitad Norte de la Comunidad, especialmente a Castellón, donde se intensificarán en la mañana del Viernes, con cotas de nieve también sólo de 200 ó 300mts (puntualmente podrían ser inferiores). Atención, porque en Castellón podrían acumularse más de 20 ó 30cm de nieve por encima de 400mts durante mañana Viernes, especialmente al Norte de la provincia, donde la nevada podría ser intensa.

Durante mañana Viernes se mantendrán las precipitaciones y nevadas en toda la Comunidad, ya débiles a partir de la mañana en la mitad Sur de la Comunidad, pero aún significativas en la mitad Norte por la mañana, y más moderadas por la tarde, con cota de nieve subiendo un poco hacia mediodía, hasta unos 500 ó 600mts, pero volviendo a bajar con la caída de la tarde a 400mts o incluso algo menos.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #183 el: 08 de De Gen. de 09, 10:34:12 a. m. »
o siga que esta vesprada-nit te que ser la nostra. Seguixen informan-me que neva debilment a Beneixama, però que com tot està tant gelat es mantè la neu i blanqueja tot enseguida. Veient la actualització d´alertes del aemet i el que diu ceamet, està ja clar que si nevà algo consistent te que ser esta vesprada-nit. Que s´espere a que jo torne de casa a les tres, per demanar que no quede.

Algu que tinga temos i puga posr situació prevista per a esta vesprada a 500,850, vent predominant i precipitacions esperades.

Gràcies.Sort xiquets.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #184 el: 08 de De Gen. de 09, 10:45:12 a. m. »

Per cert, Alcoià, no sabia que ara Alcoi estava a 765 m.  :o
trampa.. trampa...  ;D

UPS... no m'havia fixat....... de totes maneres crec que la veurem (la veiem) més baixa.

Edite:  :'(  He vist els models. Castelló, si...

Paco, m'han venut la moto i aço no arranca. QUE FEM?
« Darrera modificació: 08 de De Gen. de 09, 15:17:25 p. m. per alcoià »
]

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Missatges: 127
  • Mas del Potro
« Respondre #185 el: 08 de De Gen. de 09, 15:33:34 p. m. »

trampa.. trampa...  ;D

UPS... no m'havia fixat....... de totes maneres crec que la veurem (la veiem) més baixa.

Por o fugir ;D ;D ;D
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #186 el: 08 de De Gen. de 09, 16:55:31 p. m. »

trampa.. trampa...  ;D

Por o fugir ;D ;D ;D
  ;D ;D ;D

Curiosament, la darrera eixida del GFS ens puja la precipitació i molt.
Com sempre, en estes situacions on tot depén d'unes mides que es deurien de fer al Marròc i a Algèria i que no es fan, els models ens fan bolar tot lo que volen i mes....

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #187 el: 08 de De Gen. de 09, 17:04:33 p. m. »
Aixina que, de conte posar lo que diuen els oracles, vaig a posar com està realment la situació ara mateix:

Alçada:

700 hPa:

Mes o menys superficie (1000 hpa)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #188 el: 08 de De Gen. de 09, 17:12:00 p. m. »
El que jo crec que pasarà és que esta nit ens arribarà més precipitació, però amb isos més altes, amb la qual cosa, serà aigua. Si el fred es mantinguera molt (de moment ho està fent be), podríem veure alguna cosa més, però de 2ºC en amunt perquè està clar que les temperatures en unes hores pujaran.
Ontinyent, València.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #189 el: 08 de De Gen. de 09, 17:16:45 p. m. »
El que jo crec que pasarà és que esta nit ens arribarà més precipitació, però amb isos més altes, amb la qual cosa, serà aigua. Si el fred es mantinguera molt (de moment ho està fent be), podríem veure alguna cosa més, però de 2ºC en amunt perquè està clar que les temperatures en unes hores pujaran.

Amb la nova eixida que comenta Vaqueret, jo no crec que ens ploga, tenim fins demà pràcticament -30ºC a 550 hpa, i això és molt de fred. Almenys tindrem tota la nit neviscolant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #190 el: 08 de De Gen. de 09, 17:32:53 p. m. »
Juaaasssss!!!!  Borrasca entrant per l`estret de Gibraltar... Com en aquells vells temps... on encara hi havien diplodocus i s'apredrejava als colivencs....

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #191 el: 08 de De Gen. de 09, 18:57:54 p. m. »
per aci neva debilment amb una temperatura de 0.3º, i pareix que poc a poc vol animar-se. Ja vorem.....

P.D; vaqueret no ens despistes ara en mapes del 15 de gener, o està situació ja la dones per perduda?

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #192 el: 08 de De Gen. de 09, 19:07:06 p. m. »
per aci neva debilment amb una temperatura de 0.3º, i pareix que poc a poc vol animar-se. Ja vorem.....

P.D; vaqueret no ens despistes ara en mapes del 15 de gener, o està situació ja la dones per perduda?

Perduda? En absolut! Com vaig a donar-la per perduda si encara està començant?

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #193 el: 08 de De Gen. de 09, 19:09:46 p. m. »

Perduda? En absolut! Com vaig a donar-la per perduda si encara està començant?

Res.. brossa. Minifloquets que igual donaria que no caigueren, total....

Ala... que s'apreparen els castellonencs, que les va lo gros.

Antes no dies lo mateix.... ::) T´ha cambiat la cara el gefesiano  ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #194 el: 08 de De Gen. de 09, 19:27:02 p. m. »
Amb estos models, tornes a deixarte la barba?

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.