Autor Tema: Setembre de 2009  (Llegit 67378 cops)

0 Usuaris i 5 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Setembre de 2009
« Respondre #285 el: 23 de De Set. de 09, 16:58:30 p. m. »
Des de d'ací demane disculpes per les dades errònees de l'estació Ontinyent - Germanies. Com bé ha comentat felet a meteored, no té més explicació que la filtració d'aigua a la caixa de contactes dels diferents sensors.

El problema és que no sé com puc arreglar-ho des d'ací...

:'(
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #286 el: 23 de De Set. de 09, 17:10:52 p. m. »
Per ací es veu molt carregat cap al NE, pero no cau ni gota.

Estic, com sempre diu el meu germá, al 'ull sec de la foia'

Imagine que serà ja per poc de temps, ja que el radar mostra com la precipitació s´ha desplaçat un poc mes cap al Sud afectant aixì el centre de la Foia. Jo mateixa veig des de la finestra com la negror es desplaça cap a a Castalla.
Si parara de ploure m´ha arrimaria en la vici al riu verd, que en 28 anys que tinc no l´havia vist mai de prop i la setmana passada en vaig arrimar en la vici per primera vegada des de Onil i la veritat es que en va sorprendre la verdor de la zona.

Plou ara de forma dèbil pero constant.
« Darrera modificació: 23 de De Set. de 09, 17:21:37 p. m. per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #287 el: 23 de De Set. de 09, 17:32:36 p. m. »
Un altre arruixó fort!  :P

Quin soroll d'aigua, és impressionant!

Des de d'ací demane disculpes per les dades errònees de l'estació Ontinyent - Germanies. Com bé ha comentat felet a meteored, no té més explicació que la filtració d'aigua a la caixa de contactes dels diferents sensors.

El problema és que no sé com puc arreglar-ho des d'ací...

:'(

Molta paciència, Jesús, jo vaig passar per ahí. És fotut estar desitjant que no ploga per tal que l'estació marque bé... Fins que no passe l'episodi de pluges i s'eixugue tot bé seguiran apareixen dades incorrectes. Qualsevol cosa que jo puga fer, ja saps...

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #288 el: 23 de De Set. de 09, 17:49:45 p. m. »
fins les 14 hores portem 74 l al pluvio de radio Alcoi en tot l `episodi, esperarem les dades del nostre company
« Darrera modificació: 23 de De Set. de 09, 17:59:49 p. m. per H2O »

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #289 el: 23 de De Set. de 09, 19:01:20 p. m. »
Acabo de encontrar una estación situada en el término municipal de Ontinyent y que es muy interesante. La estación se llama Serra Grossa y está al norte de la ciudad, en la sierra, a casi 900msnm.

http://www99.mma.es:90/saihs-web/ValoresPuntoControl.htm?action=VIEW&saih=JUCAR&punto=PLUVIO%20%20SERRA%20GROSA&tipo=P

Ayer registró 29,2mm y hoy hasta las 6 de la tarde han caído 138,6mm, en total 167,8mm.  :o :o :o

En la otra estación, cerca de la ciudad, al SW, 9,2mm ayer y 113,4mm hoy hasta las 18h, en total 122,6mm.

Ho he escrit en castellà perquè ja ho havia escrit a Meteored i ara me n'he d'anar fins a les 9 i no em dona temps a traduïr-ho.
Estic realment al.lucinat amb els valors que han caigut a la Serra Grossa, al propi terme d'Ontinyent, i és que en esta zona anit ja va ploure molt per la tronada que va afectar La Costera, i hui per les fortes pluges de la Vall. Si segueix així, arribarà prop dels 200mm.  :o :o :o

Jo no coneixía l'existència d'eixa estació.
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #290 el: 23 de De Set. de 09, 19:08:58 p. m. »

Ja som dos... Molt bona informació. Caldrà seguir-les amb atenció...

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #291 el: 23 de De Set. de 09, 19:22:58 p. m. »

Ja som dos... Molt bona informació. Caldrà seguir-les amb atenció...

Jo sí, encara que no sabia que les dades estaven online!  :o

[adjunt esborrat per l'administrador]
« Darrera modificació: 23 de De Set. de 09, 19:25:20 p. m. per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #292 el: 23 de De Set. de 09, 19:24:40 p. m. »
Hola ja veig el moviment en estes situacions, fins les 18:45 portem al meu pluviometro 44.5 litros, mes els 35 d'ahir 79,5. Continua ploen a vore si en un par de tronaes mes fem els 100.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #293 el: 23 de De Set. de 09, 19:25:14 p. m. »
Es curiós com la falta de sissaladura arrosega les plujes mes endins de lo que sol fer en altres ocasions, quan el vent en altura ve de SO o S.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #294 el: 23 de De Set. de 09, 19:53:21 p. m. »
COLLONS AMB LA TEMPESTA ENFRONT TUNISIA!!!!!!!!

Crec que mai havia vist algo tan bèstia. Això sí fa por.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #295 el: 23 de De Set. de 09, 20:06:38 p. m. »
Apofitant un paró en este diluvi tan irregular de hui, faig recompte: 128 mm des d'anit (episodi complet) a Ontinyent - Llombo.

Supose que carboner, amb eixos 115 mm de l'automàtica (que seran uns quants més al hellman) no tindrà queixa...  ;D

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #296 el: 23 de De Set. de 09, 20:16:09 p. m. »
Impressionant el color del cel, ambtolitats rotjes i morades mentres plou i es veu L'Arc de Sant Martí. No he pogut resustir la tentatició de fer-li una foto ;)

Ara torna a ploure moderadament. Cap a llevant direcció Alcoi-Ibi es veu mol encapotat mentres que cap a ponent (Biar) mes ras.

16 Cº i plovent.

(Sincerament, per ser aquest un temporal de N.E. no ha estat gens mal. Be que esta plovent molt mes a les típiques zones mes cap al N.E. però a Onil "a lo tonto a lo tonto" i "plujeta darrere plujeta" durant tot el dia no esta gens malament).

[adjunt esborrat per l'administrador]
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #297 el: 23 de De Set. de 09, 20:29:04 p. m. »

Hola.

Quin dia d´aigua!!!!!!!!!!!!!, trons, esgabassonades fortissimes, espectacles de nuvols, un dia per enmarcar. He trencat el "gafe" a lo grande ;D. En tota aci he arreplegat 115,4 mm, ara mateixa torna a ploure moderadament, l´acumulat puja ja dels 125 mm. :o

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #298 el: 23 de De Set. de 09, 20:55:00 p. m. »

Per cert, a ultima hora el AEMET ens ha posat alerta groga, taronga en la costa, on menys ha plogut, i la distribució de costa-interior entre València i Alacant es de risa, araresulta que Banyeres i Beneixama estan en el litoral norte de Alicante i Bocairent o Otos en el interior sur de València,... a vore com es menja això. :-X

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #299 el: 23 de De Set. de 09, 21:03:55 p. m. »
Jo tambè ho havia vist. A vorer Fins Banyeres o Bocairent estan be les alertes de grans cantitats en poques hores, però aci a Beneixama mai sa donat el cas de 120 litres en 24 hores. De fet ara he arreplegat 54.4 al episodi. Si el germà de Vaqueret o algu coneix a algu de la aemet deuria de dir-li que ni Beneixama, el Camp de Mirra, Onil o Castalla deuriem esta en el litoral nord, sino interior nord ( fins tal volta el vinalopo mitjà), per nevades ( altitud) i per estes precipitacions de llevant-gregal que aci ja arriven desgastades. Al igual que a partir d´ontinyent cap a endins ( Font de la Figuera o inclus Fontanars)

En fí, estic content per eixos 54.4 litres del episodi, a vorer que ens depara el de diumenge-dilluns, com ho veus Vaqueret¿¿¿????

Beneixama, 600m, Alacant.