Autor Tema: Ajuda amb Bar˛metre antic  (Llegit 1572 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
Ajuda amb Bar˛metre antic
« el: 20 de Des de 09, 17:56:48 pm »
M'han regalat aquest bar˛metre de mercuri  ;D Per˛ no tinc ni idea de com es gradua o s'ajusta, es mÚs no se si encara pot anar be o si es posible que estiga ja mort..  :( He llegit un poc d'aquests bar˛metres a http://www.ebrisa.com/portalc/ShowArticle.do%3Bjsessionid=25445152B08CF4609749248233E9B6CF?articleId=44459 i tambÚ he observat que te un xicotet cargol a la part de darrere que sembla que siga per a ajustar-lo. Algun que en tinga un o que els conega.. que m'aconselleu? Gracies a tots!

Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.843
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Ajuda amb Bar˛metre antic
« Respondre #1 el: 20 de Des de 09, 20:25:40 pm »
Jo crec que no Ús un bar˛metre de mercuri  ???  ╔s el tÝpic aneroide, no? Baix ho posa ben clar  ::)

Amb el cargolet de darrere ajustes l'agulla negra a la pressiˇ que marquen les estacions pr˛ximes. DesprÚs, amb la rodeta frontal, fas coincidir l'agulla groga amb la negra. Quan faces una lectura, dones uns colpets amb el dit i aixÝ podrÓs comprovar la variaciˇ de la pressiˇ, ja que l'agulla groga es mantÚ quieta.

Recorda que l'escala estÓ en milĚlibars i la pressiˇ de les estacions automÓtiques se sol donar en hPa. Ara mateix, com a referŔncia, la meua marca 1015,5 hPa = 761,6 mb.

Cada cert temps (normalment amb el canvi d'estaciˇ) s'haurÓ de tornar a ajustar.

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
« Respondre #2 el: 20 de Des de 09, 20:47:30 pm »
Moltes gracies felet! Si, serÓ un barometre aneroide, el que ocorre es que en la informaciˇ que he consultat (link) pareixia que era el mateix (i com jo d'aš˛ no entenc ni papa..). Val, perfecte, ara ja se tambÚ per a que serveix l'agulla groga perque no esta conectada al mecanisme ni a res. I pel que fa als milibars, ajustat a la teua estaciˇ deuria d'estar indicant per tant "VARIABLE", no?
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.843
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #3 el: 20 de Des de 09, 21:13:23 pm »
Moltes gracies felet! Si, serÓ un barometre aneroide, el que ocorre es que en la informaciˇ que he consultat (link) pareixia que era el mateix (i com jo d'aš˛ no entenc ni papa..). Val, perfecte, ara ja se tambÚ per a que serveix l'agulla groga perque no esta conectada al mecanisme ni a res. I pel que fa als milibars, ajustat a la teua estaciˇ deuria d'estar indicant per tant "VARIABLE", no?

SÝ, per˛ eixes indicacions de "Variable", "Buen tiempo", etc. no sˇn fiables. El que mana Ús la variaciˇ de la pressiˇ, no a on estÓ situada l'agulla. Evidentment, si l'agulla estÓ al voltant de 720 mb tenim mal temps segur...  ;D

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
« Respondre #4 el: 20 de Des de 09, 21:40:58 pm »
Ja, imagine que es com les previsions que fan moltes estacions meteorol˛giques digitals, que... Per˛ bo de tota manera tampoc vaig a utilitzar-lo com a referent, per˛ m'agrada com a curiositat instrumental meteorol˛gica i volia saber com anava. Moltes gracies cavaller!   :)
Alberic, Ribera Alta.