Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 87177 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #390 el: 21 de Feb de 10, 18:48:25 pm »
Jo no li preste atencio, si be es cert que el desde el divendres es veu algo per a eixes dades, jo ho mire per curiositat i es una cosa que agrada, pero no li done molta importancia a tant llarg terme. Posare alguna de les opcions que tenen els models per a principis de Març.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #391 el: 22 de Feb de 10, 16:58:22 pm »

Les nevades mes genials, intenses i boniques les recorde jo per aci ( 600m) un novembre de 2001 i tres o cuatre voltes a principi d´abril, aixina que hasta el rabo todo es toro

La que mes recorde jo és la del 69, especialment recorde lo agust que anavem tots els xiquets amb els pantalonets aquells típics curtets -moolt curtets-.

Pero penseu que l´hivern metereologic finalitza en una semana, peruq març per aci ja es mes primavera que hivern :-\ 8)

Això espere, perque ja he fet el planter de tomaqueres (si en valencà tomate es diu tomaca, quan anem al bar no deuriem demanar un Ca en conte d'un ?)

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #392 el: 22 de Feb de 10, 17:28:47 pm »
jo tambe recorde la de novembre de 2001 els vora 40cm i el caos de poble...sense llum i tot colapsat...i per supost la del 16 d´abril del 1996 que va ser copiosa tambe, tinc una pelicula que vam fer al reconco i es espectacular mig metre alla d´alt i cuant vaig arribar a casa ma mare cuasi hem mata de la calada que portavem, jo tenia 15 anys i no portavem els robes de muntanya que hi han ara, anavem en una caçadora del mercaillo que ni abrigaba ni res i en deportives

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #393 el: 23 de Feb de 10, 19:30:16 pm »
Bueno, pues ha pasat un dia i el GFS manten l'entrada per a principis de Març, i a mes de mantindre-la, la reforça mes encara! Encara queda un mon, però porten en ella prou hores!! A voremm!
aau
Montitxelvo, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #394 el: 25 de Feb de 10, 19:21:37 pm »
Bonico els ensembles per als  proxims dies, despres de la ciclogenesi explosiva del cap de setmana, podriem tindre noves borrasquetes per aci, pose el ensamble de les 12:00 d'avui per ferse una idea, el pose no per la linea marginada que arriba a -11 i -36, sino per la dispersio que hi ha el dia 3 en precipitacio  ??? . Despres del cap de setmana vorem de quina manera mos afecta.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #395 el: 25 de Feb de 10, 20:15:28 pm »
menud el gfs per al divendres 5 de març llevanta en tota regla i les nevades a cotes molt baixes en esta zona ens podriem posar les botes , pero encara queda molt de temps vorem com va evolucionant
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #396 el: 25 de Feb de 10, 21:15:41 pm »

Quines  ganetes teniem de tornar a escriure per aci eh!!!!! :D, doncs si,  sembla que almenys es tallara esta circulacio tan zonal que estem tinguent els ultims dies, apartir d´ ahi cal veure com es situen els centres de les borrasques, anticiclons... , pero sembla que l´ anticiclo te ganes  d´anar-se´n de vacances cap a centre europa. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #397 el: 26 de Feb de 10, 11:31:07 am »
Doncs ja pareix que es veu alguna coseta a l'horitzó de cara a la setmana que ve que no siguen fronts aponentats  ;D.
Ara per ara, de cara a dimarts-dimecres podriem fer un arreplegonet de litres a les nostres terres. Fique dos mapetes del gfs en la seua eixida de les 00:

... bona pinta si que va agarrant. L'€p2 va pel mateix desenvolupament de la situació, de moment.

I més endavant ...  ;), ja veurem ... 
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #398 el: 26 de Feb de 10, 14:31:19 pm »
No sé pero fa "tufet" a falles pasades per aigua...
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #399 el: 26 de Feb de 10, 14:57:25 pm »
Enlerta amb la ciclogènesi de demà. Les models de huracans donen un recorregut molt diferent per a eixa borrasca, tirant-la cap a Catalunya i afectant-mos els vents forts de plé.

Ja vorem que passa....

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #400 el: 26 de Feb de 10, 15:59:09 pm »
Vaqueret, on es pot mirar eixe model. M'agradaria molt poder vore'l. Moltes gracies.
Per altra banda per al dia 6,7 tornariem a parlar de una possible entrada de fred i neu! A vorem en que queda la cosa. :-si
Agullent, València.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.396
    • dissenyss.com
« Respondre #401 el: 26 de Feb de 10, 23:21:13 pm »
Ai ai...  :-\ ... la cara al vent!!!

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #402 el: 26 de Feb de 10, 23:29:28 pm »
Ai ai...  :-\ ... la cara al vent!!!

No veig jo eixe vent demà, eh!!!!!!!, de fet durant bona part del dia , crec que seràn les brises de mar les que predominaran , llevat de les zones més altes de l´interior, ja per la nit si que el vent guanyarà força, pero tampoc res de l´altre mon.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #403 el: 27 de Feb de 10, 17:33:31 pm »
heu vist la nova eixids del gfs impresionant a 144h començaria la festa cregueu que aixo es posible que es cumplira estariem enterrats baix la neu :o
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #404 el: 27 de Feb de 10, 17:46:49 pm »

Home, a una setmana vista, cal agarrar les coses amb pinçes, però esta eixida del GFS coincideix prou amb la de les 00 del model europeu. Sembla que este hivern encara ens vol portar alguna alegria més.

De moment, allà cap al dimarts-dimecres, sembla que podria ploure un poc, encara que estes ultimes eixides rebaixen un poc la quantitat de precipitació.