Autor Tema: Juliol de 2010 ...  (Llegit 19840 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Juliol de 2010 ...
« Respondre #75 el: 14 de De Jul. de 10, 10:24:10 a. m. »
Bon dia.

Ens hem lliurat per no res de altra nit tropical, la minima ha sigut de 19.9 Cº  ;D . En estos moments 28.1 Cº i la pressio que ha baixat prou fins als 1011 Hpa. El vent es del E, ahir alguns moldels posaren vents de ponent, encara queda dia per davant, shhhh.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #76 el: 14 de De Jul. de 10, 13:50:15 p. m. »
Acaba d'entrar el ponent per ací  :P  35ºC i 22% d'humitat relativa, baixant.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #77 el: 14 de De Jul. de 10, 14:50:31 p. m. »
Per ací ha entrat el ponent sobre les 14:19h, i com es típic d'aquestes situacions, la part est del terme es recalenta més amb vent de ponent que la part oest. Al meu observatori acabem d'assolir 37,0ºC, amb 25% d'humitat relativa. De moment, tinc una mínima provisional de 20,4ºC que no crec que disminuisca, per tant, hui segurament sumaré la meua primera nit tropical.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #78 el: 14 de De Jul. de 10, 15:32:26 p. m. »

Esta clar que Adrià i jo no tenim els mateixos gustos meteorologics. ;)

Personalmnent els records que tinc dels dies de ponent en estiu son molt roins, patisc en dies com hui, no pare de mirar les serres, sobretot el meu vollgut Benicadell, quantes vegades l´he vist ences en flames per culpa, o ajudat pel maleit ponent,.. però en fi, jo soc home de camp, m´he criat als bancals i se molt bé quins són els efectes dels dies de ponent en ple estiu.

I fora ja de rollos, comentar només que aci a Canals, on em trobe ara mateix, no es pot ni eixir al carrer, el ponent arriva com el foc, i la sensació es de lo mes desagradable, i vorem esta nit les minimes fins a on baixen.

L´ estació d´Otos esta sense piles, esta nit les posaré.

Ale, a disfrutar tots d´este meravellós dia de ponent. :'(

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #79 el: 14 de De Jul. de 10, 15:43:54 p. m. »
Hola!

Al final pareix que a la part oest de la ciutat es va quedar més ras i ens hem lliurat de la nit tropical...

Mínima de 19,3ºC
Actualment 36,4ºC

Com que hi ha poca humitat, la sensació de calor és bastant menys acusada que la d'ahir i despús-ahir, quan també vam tindre 36ºC però prou més humitat, amb sensacions els dos dies de fins a 43ºC.
Només cal vore el gràfic de Meteontinyent, la sensació hui és uns 3ºC inferior a la d'ahir a la mateixa hora.

PD. Carboner, si m'agrada més el ponent és perquè odie suar sense parar, i ahir va ser horrible el tema de la suor, en canvi hui de moment no he suat ni un poc. I la gent que treballa a les fàbriques ho passa pitjor en dies com ahir que en dies com hui. I de nit, igual preferisc vent de ponent i poca humitat (i no suar gens) que llevant i passar-me tota la nit suant sense parar.
És cert que el tema dels incendis és molt pitjor quan fa ponent (Ontinyent es va cremar tot en una ponentà el 94 en la que vam superar els 45ºC), però crec que tampoc va mal que cada cert temps en tinguem una que s'emporte la bascorra. I a més, el tema de l'ozó troposfèric em preocupa i si fa llevant les concentracions són molt majors a la nostra zona.  ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #80 el: 14 de De Jul. de 10, 16:17:25 p. m. »
Hi haja pau, senyors  ;)

Qualsevol "excusa" és bona si es tracta de patir menys calor  ;D

Ni és bona tanta basca ni tanta secor. Crec que quan arriben les entrades fredes de l'hivern hi haurà més unanimitat  ;D

Assolim la màxima anual amb 37,1ºC i segueix pujant...

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #81 el: 14 de De Jul. de 10, 18:12:21 p. m. »
Per ací avall després d'una nit molt insuportable amb el cel cobert i mínima de 22.4º  :P, el dia està portant-se la mar de bé i encara fa xaloquet del bo i la temperatura no ha passat dels 28.6º

Termòmetre.... aguanta xiquet!!!

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
« Respondre #82 el: 14 de De Jul. de 10, 18:48:15 p. m. »
Pareix que a l'est de la Vall ja torna a bufar la brisa:

Uploaded with ImageShack.us

Per ací, la màxima ha arribat a 39,1ºC, actualment la temperatura es de 38,7ºC.

Ni és bona tanta basca ni tanta secor. Crec que quan arriben les entrades fredes de l'hivern hi haurà més unanimitat  ;D

Jo soc més de llevantades tardorenques amb DANA al mar d'Alborà.  ;D

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #83 el: 14 de De Jul. de 10, 19:51:28 p. m. »
Doncs jo ho preferisc tot junt, temporal de llevant + molt de fred = Neu.  ;D

Em pareix que la brisa ha pujat per la Vall del Vinalopó i ha arribat fins a Fontanars, perquè allí la humitat supera ja el 30%!

I a Benifaió 36ºC 50%HR, Sensació de 46ºC.  :o

A Ontinyent seguim voltant els 38ºC i la humitat és extremadament baixa!
Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
« Respondre #84 el: 14 de De Jul. de 10, 20:10:05 p. m. »
Per ací, per sort o per desgràcia, ja ha tornat a entrar el gregal, fent baixar la temperatura ràpidament fins a 35,7ºC, i la humitat ha pujat a valors del 34%, amb la qual cosa l'humidex s'ha disparat fins a un valor actual de 41,3ºC. A la gràfica que adjunte s'observa l'increment brutal del punt de reixiu amb l'entrada del gregal, aquest ha passat de valors de 7ºC a 18ºC de punt de reixiu en qüestió de 5 minuts:

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #85 el: 14 de De Jul. de 10, 20:59:44 p. m. »
Ací a Novelda, res a veure amb les temperatures que esteu tenint al centre i sud de València.  :o :o, ja que la màxima tan sols ha arribat fins als 31.9ºC a Novelda-Cucuch i mig grau més al poble. Ara bé, tot i haver estat bufant esta vesprada la brisa de xaloc, la temperatura, que com a norma general, altres dies se situa prop dels 25ºC més o mensy vora les 9 de la nit, a hores d'ara encara en tenim 31ºC i li costa baixar i molt :o :o

Vaja nit la que tenim per davant.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #86 el: 14 de De Jul. de 10, 21:02:25 p. m. »

Esta clar que Adrià i jo no tenim els mateixos gustos meteorologics. ;)

Personalmnent els records que tinc dels dies de ponent en estiu son molt roins, patisc en dies com hui, no pare de mirar les serres, sobretot el meu vollgut Benicadell, quantes vegades l´he vist ences en flames per culpa, o ajudat pel maleit ponent,.. però en fi, jo soc home de camp, m´he criat als bancals i se molt bé quins són els efectes dels dies de ponent en ple estiu.

I fora ja de rollos, comentar només que aci a Canals, on em trobe ara mateix, no es pot ni eixir al carrer, el ponent arriva com el foc, i la sensació es de lo mes desagradable, i vorem esta nit les minimes fins a on baixen.

L´ estació d´Otos esta sense piles, esta nit les posaré.

Ale, a disfrutar tots d´este meravellós dia de ponent. :'(

La veritat és que si fora de la Vall també li tindria poreta al ponent. Amb l'aigiua que ha caigut els mesos passats, eixes temperatures i eixes humitats fan que la serra siga una autèntica bomba.

Ací a la Foia, la cosa es lleugerament diferent, perque molt de ponent ha de fer per a poder parar la brisa de xalòc.
Ací les dies de ponent es queden, en el pitjor dels casos com hui, en un retràs de dos o tres hores sobre l'hora habitual d'aparició de la brisa, donant un cert respir, o en el millor dels casos en situacions de lleugera inestabilitat (la veritat és que no en fa falta massa), eixe retràs suposa l'arribada en les hores de màxima calor de la zona de convergència brisa-ponent a les cimes de les serres al nord de la Foia y la formació d'alguna tronaeta molt local.

Passe als dibuixets eixos:

Dades actuals (14/jul/10 a les 19:00 UTC)

Temperatura:                          
    Actual:   29,9oC
    Màx.:   34,5oC a les 12:45
    Mín. :   21,4oC a les 02:40
Mitjana 24h: 27,4o (+0,0o respècte ahir)

Humitat:                                  
    Actual:   52,1%
    Màx.  :   65,3% a les 00:00
    Mín.   :   25,7% a les 11:15
 Mitjana:   46,5%

Presió:                                      
    Actual: 1011,6 hPa
   Tend. : +0,0 hPa/h

Precipitació:                            
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 0,0 mm
     Màx   : 0,0 mm/h a les 00:00

Vent:                                        
    Actual:   0 km/h  SSE
    Màx.  :   28 km/h  a les 10:50

Salut. (& canut power)  ;)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #87 el: 14 de De Jul. de 10, 22:41:35 p. m. »

Quina rabia, he tingut la consola de la davis sense piles, i ara no em descarrega les dades del temps que ha estat sense estes. >:(

Aixina que no se fins on ha arrivat la temperatura màxima hui en Otos :'(, Ara encara 31º, amb una calentor molt desagradable al carrer.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #88 el: 14 de De Jul. de 10, 22:48:29 p. m. »
Màxima a la platja de 29.8º. Després d'un inici de dia amb moooolta calor, la resta ha estat molt suaveta i ara mateix ja marquem 24.7º  ;)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #89 el: 15 de De Jul. de 10, 00:26:01 a. m. »
Bona nit!

Quin dia de calor! Fins a 38,4ºC a Germanies. Molta calor acumulada a les teulades al dia de hui, i els terrats no es podien ni xafar!

Al menys que este estiu fins Agost no he d'estudiar, estic de vacances com si tinguera 16 anys... tots els matins al Pou clar. Algú s'anima?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)